هشدار پلیس فتا: مراقب کلاهبرداری نرم‌افزارهای نذری‌یاب باشید



اخبار,اخبار اجتماعی
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از کلاهبرداری که با استفاده از نرم افزارهای نذری‌یاب در فضای مجازی وقوع می‌یابد، خبر داد و گفت: رعایت هشدار های پلیسی توسط کاربران فضای مجازی در کاهش وقوع جرائم موثر است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی گفت: نرم افزارهایی با عنوان نذری یاب که بیشتر در ایام عزاداری ها در فضای مجازی حضور پررنگ تری دارند، ممکن است جعلی باشد. مجرمان غالبأ در شبکه های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود وخرید اینگونه برنامه ها می کنند.

 

این مقام انتظامی در خصوص شگرد مجرمان سایبری، توضیح داد: برای دانلود نرم افزار از کاربران فضای مجازی مبالغی کم و جزئی را به عنوان ثبت نام مطالبه وسپس کاربر را به صفحه و یا همان درگاه های جعلی بانک (فیشینگ) هدایت می کند.

 

وی گفت: اتفاقی که در این صفحه رخ می دهد این است وقتی کاربر برای خرید نرم افزار، اطلاعات بانکی خود را در صفحه شبیه سازی شده بانک وارد می کند مجرم در پشت صفحه و مخفیانه تمامی اطلاعات حساب بانکی فرد متقاضی را در اختیار گرفته و سپس به صورت اینترنتی اقدام به سرقت موجودی حساب کاربر می کند.

 

رئیس پلیس فتا  تهران بزرگ تاکید کرد: این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب کاربران می شود، علاوه بر اینکه سازنده اینگونه نرم افزارها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کدملی، آدرس و شماره تماس ) دسترسی پیدا می کند و قادر می شوند با داشتن این اطلاعات از کاربران سوء استفاده های دیگری هم بکنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------