اصفهان؛ در ۱۰ ماه گذشته یک روز پاک هم نداشته است



اخبار,اخبار اجتماعی,آلودگی هوای اصفهان
مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماه گذشته یک روز هوای پاک هم نداشته‌ایم، در حالی که ۵ روز کامل آلاینده برای همه سنین داشته‌ایم.

به گزارش تسنیم، ایرج حشمتی درباره روز ملی هوای پاک اظهار داشت: موضوع هوای پاک یک موضوع خاصی است که سال‌هاست در کشور و در اداره کل محیط زیست اصفهان دنبال می‌شود.

 

وی افزود: ما امروز دغدغه‌هایی را در بخش کاهش آلودگی هوا داریم که دیگر حالت بحران ندارد بلکه عجین با زندگی مردم شده، طبیعتاً حمل و نقل و صنایع ثابت و متحرک نقش به‌سزایی در آلودگی هوا دارند، این مشکل رفع نمی‌شود مگر اینکه همه بخش‌ها در این مسیر گام بردارند.

 

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از حمل و نقل عمومی، خودرو‌های استاندارد، سوخت پاک، ارائه محدودیت‌های ترافیکی مناسب، بهینه سازی سوخت، بهینه‌سازی موتورخانه‌های خانگی و صنعتی عواملی هستند که می‌توانند به کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان کمک کند.

 

وی تصریح کرد: امسال در ۱۰ ماه گذشته یک روز هوای پاک هم نداشتیم و در حالی که ۵ روز کامل آلاینده داشته‌ایم، بنابراین تنها راهبرد کلان اداره کل حفاظت محیط زیست ایجاد مسئولیت اجتماعی است.

 

حشمتی بیان کرد: این مسئولیت اجتماعی برای همه دستگاه‌ها، صنایع و ادارات تعریف شده و همه باید در این مسیر کار کنند، امروز مدیران سطح اجرایی استان باید نشان دهند که در این مسیر قدم برمی‌دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------