هوای تهران و اصفهان ناسالم است



اخبار,اخبار اجتماعی,هوای تهران و اصفهان
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز با میانگین ۷۱ در وضعیت قابل قبول"سالم" ثبت شد.

 

همچنین کیفیت هوای این کلان شهر در نخستین ساعات صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۰۴، خیابان‌های استانداری روی عدد ۱۱۵، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۰۳ و بزرگراه خرازی روی عدد ۸۶ گزارش می‌شود.

 

همچنین کیفیت هوا در شهر‌های مبارکه با میانگین ۶۵، شاهین شهر با میانگین ۷۳، سجزی با میانگین ۵۹ و نجف آباد با میانگین ۶۸ در وضعیت سالم است.

 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

 

هوای تهران ناسالم است

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: وضعیت کیفی هوای تهران در ٢۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ مورخ ۹۸/۱۲/۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

 

محمد رستگاری افزود: در این بازه زمانی شاخص آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۶)، دی اکسید گوگرد پاک (۱۵)، ازن پاک (۱۹)، دی اکسید نیتروژن قابل قبول (۸۰)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون قابل قبول (۷۴)، و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۱۶) بوده است.

 

شاخص آلودگی هوای کمتر یا مساوی ۵۰ به معنای هوای پاک (سبز)، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها (قرمز)، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش)، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک (قهوه‌ای) تعریف شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------