عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: امکان حذف سربازی اجباری وجود دارد؛ به دنبال تحقق آن هستیم



سربازی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است.

به گزارش خبرآنلاین، حسن شجاعی علی آبادی نماینده مجلس درباره حذف سربازی اجباری که این روزها بحث داغ میان مجلس و نیروهای مسلح است در رشته توئیتی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد نوشت: مجلس انقلابی بر اساس اصول 71، 76، 84، 86 و ... قانون اساسی به دنبال تحقق آن است. پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است. اگر چنین است، غیبت صدها هزار مشمول باید امنیت کشور را به کلی از بین برده باشد. سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست که فقط متخصصین نظامی حق اظهار نظر داشته باشند.

 

او در ادامه نوشت: آنچه منطقا نیروهای مسلح می‌توانند بیان و مطالبه نمایند این است که با حذف سربازی اجباری به چه میزان بودجه برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است تا دولت و مجلس آن را تامین کنند. بر اساس برخی برآوردها 25 همت مورد نیاز است که عدد بزرگی نیست. البته اجبار در آموزش نظامی و در شرایط جنگی منطقی است. در شرایط عادی سربازی اختیاری می‌تواند نیازهای امنیتی کشور را تامین نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------