پلیس: اگر بی ‎برقی باعث تصادف شود، شرکت برق هم مقصر شناخته می‌شود



تصادف هنگام قطعی برق،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: در صورت بروز تصادفات جرحی و فوتی‌ اگر کارشناسان پلیس راهور رابطه سببی بین تصادف و نبود برق و قطعی چراغ تقاطع را احراز کنند بخشی از سهم تقصیر در وقوع تصادف به شرکت برق تعلق خواهد گرفت.

سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس در واکنش به خاموشی‌های اخیر و قطعی سیستم برق چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع،ها میادین و معابر اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم چراغ های راهنمایی در بسیاری از شهرها و شهرستانها دارای برق اضطراری نیست به محض قطعی برق دچار اخلال در تردد می‌شوند.

 

وی گفت: اگرچه در چند روز اخیر با گسترش خاموشی ها مسئله خاصی رخ نداده اما نگرانی از اختلال در رفت و آمد خودروها و ایجاد ترافیک را در پی داشته است.

 

سرهنگ جهانی با بیان این مطلب که با توجه به تعداد تقاطع ها و خیابان های سطح کشور توان فیزیکی و تعداد ماموران پلیس راهور آنقدر نیست که بتوان سر هر چهار راه یا تقاطع یک مامور پلیس راهور را مستقر کرد از مسوولان مربوطه درخواست کرد در راستای جلوگیری از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و تاریکی معابر به خصوص در شب و بروز گره ترافیکی و تصادفات تدابیری بیندیشند چرا که اهمیت و ضرورت برقرای جریان برق در این نقاط بسیار بالاست .

 

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص چگونگی تعیین سهم تقصیر در تصادفاتی که به واسطه خاموشی چراغ های راهنمایی به وقوع بپیوندد تصریح کرد: در تصادفات جرحی یا فوتی اگر کارشناسان پلیس راهور رابطه سببی بین تصادف و نبود برق و قطعی چراغ تقاطع یا میدان را احراز کنند بخشی از سهم تقصیر در وقوع تصادف را به شرکت برق خواهند داد .

 

وی از رانندگان درخواست کرد که در مواجهه با خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع و میادین با دقت و آرامش بیشتر رانندگی کرده و از عجله و شتاب بپرهیزند.

 

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: ایجاد ترافیک، وقوع تصادف و اتلاف وقت شهروندان به دنبال خاموشی چراغ ها در تقاطع و معابر به خصوص شب هنگام از جمله نگرانی‌های مأموران پلیس راهور در کل کشور است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------