ناصر امانی: به زاکانی هشدار داده ایم نباید مدیر دو شغله در شهرداری تهران داشته باشیم



ناصر امانی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با دیده بان ایران: دو شغله نباید در شهرداری تهران باشد. روز جلسه علنی این هفته هم آقای سروری و چمران در صحن شورا با توجه به تذکر بنده در خصوص این قضیه، گفتند که به علیرضا زاکانی، شهردار تهران هشدار داده ایم که باید قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در شهرداری رعایت شود و به هیچ عنوان نباید مدیر دو شغله در شهرداری تهران داشته باشیم. الان اگر موردی باشد و به ما منعکس کنند فورا پیگیری خواهیم کرد.

پست های عجیب و غریبی که شهردار تهران ایجاد می کند با واکنش و انتقاد فعالان رسانه ای و اعضای شورای شهر روبرو شده است؛ در روزهای گذشته زدن حکم هایی مانند مشاور، دستیار و سرپرست های دو شغله و چند شغله با واکنش حبیب کاشانی، پرویز سروری و ... تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر شد. 

 

برخی مدیران ارشد همزمان به عنوان سرپرست در جایگاهی دیگر منصوب شوند! به عنوان مثال: انتصاب معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همزمان به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسئله دو شغله بودت را مطرح می کند. 

 

در همین رابطه با ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با دیده بان ایران، به انتصاب های حاشیه ساز شهرداری، طرح ادعای پول گرفتن زباله گردها در فضای مجازی پرداخته است. 

 

*آقای امانی! ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر گرفتن پول از زباله‌گردها توسط شهرداری منطقه 8 منتشر شده است، شما این قضیه را تایید می‌کنید؟

بنده خودم این فیلم را در فضای مجازی دیدم، اتفاقا به محض فهمیدن این موضوع فیلم را برای شهردار منطقه 8 تهران فرستاد و از ایشان بابت این جریان جواب خواستم که ایشان گفتند باید بررسی و پیگیری‌های لازم را به عمل آورند و نتیجه را متقابلا به من اعلام خواهند کرد. البته درجریان هستید در حال حاضر این موضوع تنها در حد یک ادعا است یعنی یکی از زباله‌گردها اعلام کرده است که به بعضی از عوامل شهرداری نه خود شهرداری، یک مبلغی را پرداخت کردند. الان ما منتظر نتیجه و بررسی‌های شهردار منطقه 8 هستیم و طبیعتا باتوجه به پاسخ ایشان تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام خواهیم داد. شما مطمئن باشید که هم شورای شهر و هم شهردار تهران در حال پیگیری سفت و سخت این موضوع هستند که متوجه شوند که آیا این قضیه واقعیت داشته و اگر داشته چه کسی از این افراد این مبالغ را دریافت می‌کرده است و قطعا با پیدا و شناسایی کردن خاطیان، به شدیدترین شکل ممکن با این افراد برخورد خواهیم کرد.

 

*امروز حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران در اظهاراتی عنوان کردند که «پست‌های من درآوردی شهرداری تهران باید در گینس ثبت شود» نظر شما در این باره چیست؟ اساسا این پست‌ها چیست و توسط چه کسانی‌ افراد منصوب می‌شوند؟

تذکر آقای کاشانی کاملا به‌جا و درست بود و بنده هم تایید می‌کنم. قضیه از این قرار است بعضی از مدیران شهرداری وقتی می‌خواهند مدیری را جا به‌جا  کنند، به خاطر اینکه شان و منزلت مدیر قبلی زیر سوال نرود و این شان حفظ شود، به او پست مشاور می‌دهند. بعضی از این مدیران در ساختار سازمانی‌شان پست مشاور دیده نشده است. آقای کاشانی بیشتر به آن عنوان انتقاد داشت. «مشاور ارتباط با ارتباطات شهرداری» یک چنین عنوان پستی باعث انتقاد ایشان شد. آقای کاشانی اذعان کردند که چنین عنوان پستی در مرکز روابط بین‌الملل امور شهرداری تهران وجود خارجی نداشته اما چرا چنین پستی برای یک نفر انتخاب شده است؟!

 

*یک بحث دیگری که وجود دارد این است که الان برخی از افرادی که در شهرداری و شورای شهر تهران حضور دارند به دو پست مدیریتی مشغول هستند! اگر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همزمان به‌عنوان سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منصوب شود، آیا این خلاف قانون نیست؟

دو شغله نباید در شهرداری تهران باشد. روز جلسه علنی این هفته هم آقای سروری و چمران در صحن شورا با توجه به تذکر بنده در خصوص این قضیه، گفتند که به علیرضا زاکانی، شهردار تهران هشدار داده ایم که باید قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در شهرداری رعایت شود و به هیچ عنوان نباید مدیر دو شغله در شهرداری تهران داشته باشیم. الان اگر موردی باشد و به ما منعکس کنند فورا پیگیری خواهیم کرد. آقای چمران و سروری امروز تاکید کردند که این موضوع دو شغله بودن مدیران منتفی شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------