فریب پیامک‌های دارای لینک را نخورید/ هشدار‌های پلیس فتا در مورد کلاهبرداری‌های جدید اینترنتی



کلاهبرداری‌های جدید اینترنتی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم پلیس فتا گفت: هنوز عده ای از هموطنان فریب پیامک های دارای لینک را خورده و گرفتار کلاهبرداران فضای مجازی می شوند.

به گزارش جامعه ۲۴، هر روز به یک شیوه جدید عمل می‌کنند و با وجود هشدار‌های پلیس فتا بازهم در اجرای بسیاری از نقشه هایشان موفق هستند. روزی ده‌ها پرونده برداشت غیرمجاز از حساب در کشور تشکیل می‌شود که عمده آن‌ها مربوط به پیامک‌های حاوی لینک‌های بدافزار است.

 

با وجود هشدار‌های بسیار پلیس فتا و حتی ارسال روزانه پیامک‌های آموزشی و هشداری باز هم مردم قربانی طمع، کم دانشی و مشکلات خود می‌شوند.

 

برای بررسی آخرین وضعیت جرایم جدید فضای مجازی گفتگویی را با سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم پلیس فتا انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

رجبی با اشاره به اینکه کلاهبرداران مجازی به سمت ارسال لینک‌های بدافزار رفته اند به جامعه ۲۴ گفت: در این روش آن‌ها به بهانه‌های مختلف به ویژه برنده شدن در قرعه کشی و مشاهده شکایت از سامانه ثنا قوه قضاییه، برای افراد پیامکی حامل لینک بدافزار را ارسال کرده و بلافاصله با ورود افراد در این لینک و ثبت‌نام، اطلاعات حسابشان در اختیار مجرمان مجازی قرار گرفته و از طریق تلفن همراه آنها، بدافزار برای مخاطبان او ارسال می‌شود.

 

وی افزود: در این روش مجرمان لینکی ناشناس یا نزدیک‌ترین آدرس به آدرس اعلامی را ارسال می‌کنند، در صورتی که افراد باید بدانند به هیچ وجه ابلاغیه‌های قضایی با تلفن‌های شخصی یا سرشماره‌های چند رقمی ارسال نمی‌شود و تمامی پیامک‌ها با عدل ایران ارسال می‌شود.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم پلیس فتا در مورد این پیامک‌ها گفت: در این پیامک‌های جعلی از افراد خواسته می‌شود مبلغ اندکی را واریز کنند که افراد هم بی توجه به عواقب آن این پول را واریز می‌کنند و گرفتار می‌شوند. اگر هر پیامکی حاوی لینک پرداخت بود این امر به معنای کلاهبرداری است چرا که این سامانه‌ها اطلاع رسانی است و به هیچ وجه در پیام ارسالی از شما نمی‌خواهند پولی واریز کنید.

 

به گفته سرهنگ رجبی در صورت ارسال این پیامک‌ها با شماره‌های شخصی، مردم نباید به هیچ وجه آن را باز کرده و روی لینک ادعایی کلیک کنند. مردم باید موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری و آن را اعلام کنند. ما بار‌ها هشدارهای لازم را اعلام کرده‌ایم اما هنوز پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------