آخرین اخبار جامعه

تشریفات ترحیم در مسجد الزهرا احمد

مراسم ترحیم در مسجد الزهرا احمد آباد مشهد

مسجد الزهرا مشهد یکی از بزرگترین و اصلی ترین مساجد شهر مشهد برای برگزاری مراسمات ترحیم است. این مسجد توسط خیر محترم دکتر…

امکان ورود به عراق بدون روادید به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست



اخبار,اخباراجتماعی,پیاده روی اربعین

 مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در بازدید از مرز شلمچه گفت: به طور مطلق ورود به کشور عراق بدون داشتن روادید به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. ..

به گزارش ایسنا، علی چگنی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: با تمهیدات و زحمات شبانه‌روزی تمام دستگاه‌های مرتبط خوشبختانه کار صدور روادید به روز شده است و در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌پذیرد.

 

او با اشاره به ازدحام زائران در مرزها گفت: با توجه به این‌که بعضی از زائران تحت تاثیر احساسات مقدس، لحظه آخر تصمیم‌ گرفته و بدون روادید اقدام به این سفر می‌کنند، با وجود ازدحام و شلوغی در مرز با مشکل مواجه می‌شوند از طرفی زائرانی که گذرنامه و روادید از قبل تهیه کرده‌اند با کمال آرامش به سمت کربلای معلی و پیاده‌روی عظیم اربعین مشرف می‌شوند.

 

چگنی از وضعیت مطلوب مرز شلمچه، دفاتر صدور روادید و کنسول گری عراق در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: در بازدیدی که از مرزهای خوزستان داشتیم با توجه به ازدحام سیل عظیمی از زائران به مرزهای خوزستان جهت عزیمت به کشور عراق و حرم مطهر حضرت امام حسین(ع)، خوشبختانه شاهد ترافیک روانی هم در جاده‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه و هم تردد زائران در پایانه‌های مرزی هستیم.

 

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در خصوص الزامی بودن داشتن گذرنامه و روادید جهت سفر به عتبات عالیات گفت: به طور مطلق تاکید می‌شود امکان عبور به کشور عراق بدون داشتن روادید امکان‌پذیر نیست و اگر کسی با این تفکر به مرز بیاید، ادب زیارت اربعین حسینی را رعایت نکرده است.

 

وی به زائرانی که بدون گذرنامه و روادید با تصورات اشتباه به مرزها می‌آیند توصیه کرد: نیروی انتظامی با تلاش و زحمات شبانه‌روزی در تلاش است تا هیچ زائری بدون گذرنامه نماند و با مراجعه به مراکز مشخص شده جهت اخذ گذرنامه و روادید اقدام تا سفری آرام و بی‌دردسر داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------