راهنمای تشخیص لوازم خانگی اصلی از بدل



تشخیص لوازم خانگی اصلی از بدل,تشخیص لوازم خانگی اصلی

راهنمای تشخیص لوازم خانگی اصلی

 

شاید برای اکثر ما این اتفاق پیش آمده که در انتخاب و خرید لوازم خانگی دچار استرس شده ایم که مبادا کالای خریداری شده اصلی نباشد و شاید هم تجربه تلخ خرید کالای غیر اصل را هم داشته اید در این مقاله قصد داریم تا روش های تمیز مارک معتبر از غیر اصلی را باهم مرور کنیم.

 

وسایل غیر اصلی و بدل معمولا شبیه وسایل برند اصلی و با کیفیت بسیار پایین تر و به تبع آن قیمت بسیار پایین تولید و عرضه می شود لذا اولین نشانه کالای غیر اصلی قیمت مشکوک بسیار پایین است لذا در انتخاب اگر قیمت نامتناسب دیدیم یک علامت سوال بزرگ در ذهنمان روشن شود.

 

هولوگرام کنترل کیفیت:

دومین نشانه کالای اصلی هولوگرام کنترل کیفیت است که فقط بر روی کالاهای اصلی وجود دارد و معمولا هولوگرام ها را به راحتی نمی توان کپی کرد البته همیشه این وجود هولوگرام دال بر اصالت کالا نیست و باید در کنار سایر معیارها بررسی شود. در برخی موارد این هولوگرام در سایت اصلی سازنده نیز قابل رهگیری است که این مورد اگر باشد اصالت کالا را تضمین می کند .

 

فرض کنید می خواهیم دستگاه کوچک کننده بینی آیدان خریداری کنیم از بین سایت های متعدد باید بررسی کنیم که کدام سایت کالای دارای هولوگرام کنترل کیفیت عرضه میکند و نسبت به سفارش آن اقدام کنیم

 

برند حک شده رو دستگاه:

در برخی موارد فرض بر آن است که حک بودن مارک دستگاه روی بدنه ماک اصلی بودن دستگاه است اما این حک با قیمتی بسیار پایین توسط دستگاه های برش لیزری و در مدت کمتر از یک دقیقه انجام می شود. بنابراین هر چند در گذشته شاید این روش ، موثرترین و معتبرترین روش شناخت بود اما امروزه هر چه تعداد این نوشته ها زیاد باشد باید به اصالت دستگاه شک کرد و این نوشته های زیاد حک شده برای فریب مخاطب است و هیچ شرکت معتبری روی وسیله را اینچنین خط خطی و زشت نمی کند.

 

البته وجود فروشگاه های اینترنتی با قبلیت مشاهده قیمت های متعدد و تصاویر کالاهای متعدد از زاویه های گوناگون و با امکان دیدن کالاهای سایت های زیاد در آن واحد ، امکان بررسی اصلی یا غیر اصلی بودن را راحت تر کرده است. البته در مورد فروشگاه های اینترنتی نیز باید دقت داشت تا خرید از سایت های معتبر انجام شود تا نتیجه دلخواه و رضایت پخشی را تجربه کنید.

 

برای مثال فرض کنید می خواهیم برای کوک دلبندمان یک عدد آغوشی نوزاد خریداری کنیم همانطور که می دانید مارک ها و قیمت های مختلفی در زمینه تولید و فروش آغوشی فعالیت دارند و همین مسئله انتخاب را با مشکل مواجه می کند اما بهترین روش این است که با جستجوی کلمه آغوشی یا خرید آغوشی در موتور جستجوی گوگل و بررسی سایت های متعدد کالای مورد نظر خود را طبق مشخصات نوشته شده در توضیحات کالا و همچنین متناسب با بودجه خودتان انتخاب و خریداری نمایید .

 

همیشه یک سایت بهتر از یک اپلیکیشن برای خرید است:

یکی از اشتباهاتی که معمولا منجر به خرید اینترنتی ناموفق و پشیمان کننده می شود این است که از یک اپلیکیشن خاص مانند اینستاگرام یا تلگرام جنسی را پسندیده و خرید می کنیم باید به یاد داشته باشیم که یک سایت بسیار معبرتر از این برنامه ها است و باید بعد از دیدن کالا در اپلیکیشن های یاد شده اسم آنها را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید و قیمت های مناسب را از سایت های معتبر انتخاب کنید همچنین در حد امکان سعی کنید از فروشگاه هایی خریداری کنید که امکان پرداخت در محل یا همان پرداخت پس از تحویل کالا داشته باشند.

 

کالای بسیار ارزان وجود ندارد:

باور غلط دیگری نیز در میان ما ایرانیان رواج دارد و آن این است که همه ما سعی داریم بهترین کالا را با قیمت هر چه پایین تر بخریم اما نکته ای که به آن دقت نمی کنیم این است که هر کالای اصل یک کران پایینی برای قیمت دارد که عرضه آن پایین تر از آن قیمت امکان پذیر نیست و اگر هم با قیمت بسیار پایین پیدا کردیم باید مطمئن باشیم که دیگر کالایی که خریداری میکنیم دیگر همان کالایی نیست که تصمیم به خرید گرفته بودیم. 

 

میزان مصرف انرژی:

در مورد وسایل برقی میزان مصرف انرژی کم نشانه مرغوبیت کالا است اگر برچسب درست نصب شده باشد این به این معنی است که در برخی مواقع سودجویان برای بالا بردن سود خود برچسب بازدهی کالا را تغییر می دهند .

 

گارانتی معتبر:

معمولا وسایل اصل دارای گارانتی معتبر شرکتی هستند و معمولا شرکت های ارائه کننده خدمات گارانتی از ارائه این خدمت برای وسایل غیر اصلی خودداری می کنند چون این وسایل معمولا بعد از مدتی دچار ایرادهای غیر قابل حلی می شوند و همین موضوع باعث شده تا اکثر شرکت های گارانتی از پشتیبانی آنها خودداری نمایند البته همانطور که در اول مطلب هم گفته شد یک عامل به تنهایی نمی تواند اصلی یا غیر اصلی بودن کالا را مشخص کند لذا توصیه ما این است که از کالاهای دارای گارانتی شرکتی البته از نوع معتبرش استفاده نمایید.

 

فرض کنید می خواهیم یک دستگاه چای ساز و فلاسک فندکی خریداری کنیم فرض کنیم چند سایت هستند که محصول مذکور را برای فروش گذاشته اند باید سایت هایی را انتخاب کنیم که اولا دارای گارانتی،  قیمت مناسب، هولوگرام کنترل کیفیت و ... باشد و صد البته که تمام این معیارها ممکن نخواهد بود تعدادی از این معیارها کافی است تا ما از انتخاب یک کالای خوب مطمئن شویم.

 

از افراد غیر ذینفع متخصص کمک بگیرید:

برای خرید از افرادی که هیچ منفعتی از مارک یا برند یا نغازه خاصی ندارند در زمینه انتخاب کمک بگیرید مثلا یک نمایندگی خدمات خاص که ذینفع هیچ مارکی نیست می تواند مشاور بسیار خوبی برای شما باشد زیرا در مورد خرابی و قطعات هم اطلاعات ارزشمندی دارد که شاید خود فروشندگان یا نمایندگی ها و یا حتی کسانی که مدت هاست از آن دستگاه استفاده می کنند این اطلاعات را نداشته باشند.

 

در انتخاب نیازهای خود را نیز در نظر بگیرید مثلا اگر یک خانواده 3 نفره هستیم دیگر ضرورتی ندارد که مثلا یخچال ساید بای ساید بگیریم و اصلا داشتن این وسایل که بیش از نیاز ما است به معنی با کلاس بودن نیست و در معنی واقعی کلمه اسراف است یا برای یک خانواده که نیاز به یک دستگاه دوخت پلاستیک دارد نیازی نیست که یک دستگاه صنعتی خریداری کنیم و یک دستگاه دوخت کوچک نیز که هم کم جا و ارزان و کم مصرف خواهد بود می تواند نیازهای خانواده را به کامل برطرف کند.

 

شعارهای تبلیغاتی را زیاد جدی نگیرید:

شاید دیده باشید اکثر تبلیغات تلویزیونی به صورت اغراق آمیزی از یک کالا تعریف می کنند و شاید در حالت عادی آن محصول خاص حتی نصف آن چیزی که نشان داده می شود کارایی نداشته باشد بنابراین در مورد تبلیغات نباید فریب ظواهر را خورد گاها اتفاق می افتد فردی با دیدن یک تبلیغ تلویزیونی اقدام به سفارش و خرید می نماید و با دنیایی از انتظارات اقدام به استفاده از دستگاه می نماید و صد البته که این کالا نخواهد توانست تمام انتظارات را برآورده کند حتی شاید گاهی ممکن است نصف انتظارات را هم برآورده سازد و این مسئله در مورد اکثر تبلیغات عمومیت دارد قسمت جالب ماجرا اینجاست گاها حتی فکر میکنیم کالای دیگری تحویل ما شده است اما اینطور نیست باید انتظارات معقولانه از کالا داشته باشیم تبلیغات همیشه فریبنده است و از ضرورت های زندگی مدرن است و هر کسی سعی می کند تا بهترین تبلیغ را برای مشتری داشته باشد تا از سایر رقبا پیشی گرفته و در فروش موفق باشد.

 

به راحتی در دسترس باشد:

یکی دیگر از مواردی که می تواند عامل موثری در خرید باشد در دستری بودن فروشگاه است که در مورد فروشگاه های غیر اینترنتی مصداق دارد چون فروشگاه های اینترنتی همیشه در دسترس هستند. 

 

این در دسترس بودن فروشگاه در مواردی که کالا دارای مشکل باشد خیلی به درد خواهد خورد و همین است که می گویند بهترین فروشگاه نزدیکترین فروشگاه است مثلا یکی از هموطنان می گفت که از یکی از خیابان های تهران درب توری مجیک مش گرفته بود و پس از بازکردن بسته متوجه زدگی کوچکی در پرده شده بود اما با توجه به دوری مسافت مغازه خریداری شده مجبور به استفاده از کالای مورد بحث به صورت معیوب شده است در صورتیکه اگر مغازه در همین محله یا خیابان خودشان بود می توانست آنرا تعویض کنید و یا حداقل از اینترنت خریداری می کرد تا از سرویس تعویض و گارانتی فروشگاه استفاده می کرد.

 

در پایان نتیجه میگیریم خرید اینترنتی بهترین مورد برای خرید است زیرا فرض کنید از مغازه یک وسیله برقی خریداری نموده اید و بعد از رسیدن به خانه متوجه آسیب فیزیکی ظاهری در دستگاه شده اید که در مغازه ازچشم شما پنهان مانده است میتوانید حدس بزنید که با مراجعه به مغازه جهت تعویض به احتمال 50 درصد با جواب منفی مواجه خواهید شد که این مورد در فروشگاه های معتبر اینترنتی وجود ندارد. و معمولا کالا را تعویض میکنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024