هشدار سازمان هواشناسی ؛ وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور



هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور هشدار داد. 

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از وزش باد شدید شمال‌ غربی حداکثر ۳۰ نات و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر خبر داد.

 

براثر این مخاطرات چهارشنبه (۱۹ بهمن) در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد، افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر، پنج‌شنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ بهمن) در نواحی ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان و تنگه هرمز، در خلیج فارس و دریای عمان وزش باد حداکثر ۴۰ نات، افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۲.۵ متر و در فراساحل تا ۳.۵ متر و روز شنبه (۲۲ بهمن) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، در استانهای بوشهر و هرمزگان و نواحی شرقی دریای عمان وزش باد حداکثر ۲۵ نات، افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر را شاهد هستیم.

 

براثر این شرایط جوی احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی،اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و آسیب به شناورهای سنگین وجود دارد.

 

سازمان هواشناسی کشور جلوگیری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری ازخسارت احتمالی به تاسیسات دریایی را توصیه می‌کند.

 

همچنین در ادامه این هشدار نسبت به وزش باد شدید حداکثر ۳۴ نات، مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین ۱.۵ تا ۲ متر و در فراساحل و ۲.۵ تا ۳.۵ متر از اواخر وقت سه‌شنبه تا جمعه (۱۸ تا ۲۱ بهمن) در دریای خزر هشدار داد.

 

براثر این مخاطرات احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی دور از انتظار نخواهد بود.

 

سازمان هواشناسی کشور اجتناب از عملیات تفریحی، غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل را لازم می‌داند.

 

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------