هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با پیامک «پرونده اغتشاشات»



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به ارسال پیامک‌هایی با عنوان «پرونده اغتشاشات» به مردم هشدار داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی دراین باره گفت: اخیرا پیامک‌های لینک‌دار با محتوای « پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» برای برخی از شهروندان ارسال شده  ودر زیر آن لینکی ناشناس قرار گرفته است. این پیام از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده و جعلی است.

 

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری، کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوای  " پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر"  برای شهروندان ارسال می کنند که در نهایت با ترغیب آنان هدف کلاهبرداری قرار خواهند گرفت.

 

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و با نقص کردن حریم خصوصی شهروندان و دسترسی به اطلاعات شخصی، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها نیز اقدام می‌کنند.

 

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، اظهارکرد: پلیس فتا تاکید می‌کند هیچ‌ سازمان‌رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد. شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند لحظه‌ای صبر و در ادامه حتما محتوای آن را مطالعه کنند که روی لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و ... وارد نشوند؛ که اگر شهروندان  در این رابطه دقت داشته باشند حجم زیادی از پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------