محموله 100 تنی کمک عراقی ها به سیلزدگان خوزستان ارسال شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محموله کمک های مردمی عراق
نخستین محموله کمک های مردمی عراق به سیلزدگان در ایران روز چهارشنبه در قالب یک صد تن مواد غذایی از بصره عازم مناطق سیلزده شد. 

به گزارش ایرنا، یک محموله به حجم یک صد تن انواع مواد غذایی اهدایی مردم استان های جنوب عراق به همت دفتر سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) استان بصره و هماهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر به مناطق سیلزده خوزستان اعزام شد.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره در حاشیه ارسال این محموله، به خبرنگار ایرنا گفت که گروههای مختلف مردمی در چند روز گذشته ضمن مراجعه به سرکنسولگری مراتب آمادگی و اشتیاق خود را برای ارسال هدایا و کمک های خود به برادران ایرانی آسیب دیده در جریان سیلاب های اخیر اعلام کرده اند.

 

'احمد سیاهپوش' افزود: هماهنگی ها و برنامه ریزی لازم انجام شده است تا گروههای مختلف عراقی که قصد اظهار همدردی از طریق ارسال هدایا و کمک های خود به سیلزدگان دارند با سهولت بیشتری بتوانند در این امر مشارکت کنند.

 

وی با اشاره به وجود کمک های نقدی گفت که این کمک ها از طریق سرکنسولگری و یا بطور مستقیم توسط خود آنان به حساب های هلال احمر جمهوری اسلامی واریز می شود.

 

سرکنسول ایران در بصره همچنین از اعزام حدود 50 تریلی حامل انواع هدایا و کمک های مردم جنوب عراق به سیلزدگان ایرانی در یکی دو روز آینده خبر داد.

 

گزارش ایرنا حاکی است گروههای مختلف مردمی و نهادهای مدنی در عراق طی روزهای گذشته با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولگری های کشورمان در شهرهای اربیل، سلیمانیه، نجف و کربلا ضمن اعلام همدردی و آمادگی کمک به سیلزدگان شده اند که هماهنگی های لازم برای تسهیل ارسال این کمک ها درحال انجام است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------