ماندگاری هوای گرم در کشور تا آخر هفته



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز، دوم تیرماه تا چهارشنبه این هفته ماندگاری هوای گرم را در نقاط مختلف کشور داریم و اگر افزایش دمایی هم رخ دهد در حد یک تا دو درجه خواهد بود. 

کبری رفیعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بعد از ماندگاری چهار روزه هوای گرم در کشور، از روز پنج‌شنبه این هفته با عبور موج ضعیفی از روی شمال غرب برای مناطق شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات شمالی البرز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

 

وی اظهار داشت: از امروز تا پایان این هفته در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

 

رفیعی ادامه داد: همچنین طی همین مدت با توجه به اینکه افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت به تناوب در جنوب استان‌های سمنان، جنوب تهران، شمال و شرق اصفهان و همچنین استان قم وقوع باد و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

 

آسمان تهران صاف

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز آسمانی صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۶ درجه بالای صفر بود که فردا به ۲۳ درجه می‌رسد، بیشینه دمای امروز تهران نیز ۳۸ درجه خواهد شد.

 

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، اردبیل ۱۱، همدان ۱۳، بجنورد، کرمانشاه و زنجان ۱۴ و اهواز ۴۶ درجه بالای صفر، یزد ۴۱، قم ۴۰ خرم‌آباد و سمنان ۳۹ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------