قوانین جدید صعود به اورست چیست؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, صعود به اورست
به دلیل آمار بالای جان‌باختگان صعود به اورست، دولت نپال در صدد آن است که قوانین جدیدی وضع کند. 

به گزارش ایسنا، وزیر گردشگری نپال در کنفرانس خبری که در کاتماندو (پایتخت کشور نپال) برگزار شد، طرحی را پیرامون قواعد جدید صعود به اورست اعلام کرد که البته ابتدا باید به تصویب مجلس این کشور برسد و در صورت تایید از سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

 

این قوانین و مقررات در مورد قواعد و استانداردهای مورد نظر دولت نپال برای کوه‌نوردی در کوهستان‌های این کشور است.

 

طبق قوانین پیشنهادی، کوه‌نوردانی که قصد صعود به اورست را دارند، پیش از صعود باید کوهستانی با ارتفاع حداقل ۶۵۰۰ متر در منطقه نپال را صعود کنند. همچنین شرکت‌های گردشگری، به حداقل ۳ سال تجربه فعالیت در ارتفاعات بلند نیاز خواهند داشت.

 

مبلغ حداقل 35هزار دلار برای اورست و 20هزار دلار برای سایر کوهستان‌های هشت‌هزارمتری نیز برای دریافت از کوهنوردان در کشور نپال پیش بینی شده است. پیش از این مجوز صعود اورست برای کوه‌نوردان ۱۱۰۰۰ دلار بوده است.

 

این قوانین و اقدامات به دنبال ثبت آمار ۱۱ کشته در اورست در بهار ۲۰۱۹ و به دنبال آن فشار و انتقادات کوه‌نوردان و رسانه‌های جهانی بر این کشور پیشنهاد شده است. آمار ۹ کشته مربوط به نپال و ۲ کشته مربوط به تبت از این دست بوده است.

 

آمار بالای جان‌باختگانی که بزرگترین دلیل آن بی‌تجربگی گروه کوه‌نوردان در منطقه مرگ(بالای ۸۰۰۰متر) بوده است باعث طرح این قوانین شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------