ونس: آمریکا همه کارتها را در ایران در دست دارد و «در هر صورت» برنده خواهد شد
- مجموعه: اخبار سیاست خارجی
- تاریخ انتشار : شنبه, ۰۶ تیر ۱۴۰۵ ۲۱:۵۱

به گزارش شفقنا؛ گاردین نوشت: معاون رئیس جمهور ایالات متحده به بیل ماهر از شبکه HBO گفت: «اگر به توافق نهایی برسیم، عالی است. اگر به توافق نهایی نرسیم، برنامه هستهای آنها همچنان نابود شده است. آنها هنوز به عنوان یک کشور بسیار ضعیفتر هستند، بنابراین نگرش من این است که آمریکا در هر صورت برنده است.»
ونس گفت: افزایش جریان نفت از طریق تنگه هرمز «نشانهای از این است که چیزی واقعی در جریان است». اما او اذعان کرد «همیشه وقتی با ایرانیها سر و کار دارید، کمی آشفته خواهید بود».
ونس مدعی شد: مذاکراتش با هیئت ایرانی در لوسرن، سوئیس، موفقیتآمیز بوده است زیرا قیمت نفت «به ۷۳ دلار در هر بشکه کاهش یافته» و برنامه هستهای ایران «از نظر عملکردی نابود شده است» که به توانایی این کشور در غنیسازی اورانیوم اشاره دارد










