احتمال وقوع سیلاب در کرج در صورت تداوم بارش‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سیلاب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از احتمال وقوع سیلاب در کرج در صورت تداوم بارش‌ها خبر داد. 

به گزارش ایلنا،‌ سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای تهران در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و نخستین جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی که صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد، گفت: در صورت  ادامه بارش ها احتمال وقوع سیلاب در کرج وجود دارد و ممکن است ۲.۵ میلیون نفر جمعیت را در پایین دست اتوبان کرج درگیر سیل کند.

 

وی با بیان اینکه پتانسیل سیل خیزی در استان تهران وجود دارد ادامه داد: ۵۲۰ نقطه حادثه‌خیز در سیلاب در استان تهران مشخص شده است. همچنین ۶۷ نقطه در تهران نقاط حادثه‌خیز سیلاب مشخص کردیم که کمتر از ۱۰ درصد آن رفع شده است و ۹۰ درصد باقی مانده است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: هم ما و هم شهرداری تهران با مشکل اعتبار مواجه هستیم و زمان لازم برای رفع این نقاط را نداریم. براساس دستورالعمل وزیر کشور باید پهنه بندی سیلاب و خطر پذیری مشخص شود و اقدامات لازم درخصوص آن صورت گیرد. 

 

رضوی خاطرنشان کرد: درخصوص ۶۷۷ کیلومتر مطالعات انجام و نقشه های آن آماده شده است ۱۲۰ کیلومتر از این مسیر که در منطقه یک و دو واقع شده است به صورت اورژانسی با یک برنامه مشخص باید اصلاح شود.

 

رضوی با اشاره به اینکه وزارت نیرو درخصوص فرونشست و سیلاب آمادگی انجام برنامه توامان با شهرداری را دارد، گفت: شهرداری تهران با استفاده از مشاوره مطالعاتی را انجام داده است ما با شهرداری درباره مباحث مهندسی رودخانه ها اختلاف نظر داریم و باید در جلساتی این اختلاف نظرها رفع شود. در برخی روددره ها تصرفاتی انجام شده که باید نسخه ای برای آن پیچیده شود که مباحث قبلی هم زیر سوال نرود. البته تمامی این مسائل راهکار دارد.

 

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل ما غایب بودن مدیران شهرداری در جلسات است ما تاکنون یکبار جلسه با مدیران و معاونان شهرداری نداشتیم. البته جلسات در سطح کارشناسی برگزار می‌شود.

 

او درباره وضعیت سدها گفت: ما مدیریت مخزن را به گونه ای انجام دادیم که مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشیم. همچنین مقداری از ظرفیت کانال های ورامین و جنوب تهران را خالی گذاشتیم تا بتوانیم روان آبها را به مسیرها هدایت کنیم. 

 

رضوی تاکید کرد: در حال حاضر سدها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارند و تاکنون نیز ۸۰۸ میلیون مترمکعب آب در سدها وجود دارد. وضعیت ما در سدها از سال گذشته و همچنین سال نرمال نیز بهتر است و ۲۳۴میلیون مترمکعب بیش از سال گذشته و ۱۰۰ میلیون متربع از سال نرمال آب بیشتر داریم. 

 

وی ادامه داد:تخلیه سدها نیز شروع شده و البته در سدهای لار و طالقان مشکل نداریم در سایر سدها نیز تخلیه صورت گرفته است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------