بررسی سوخت مصرفی سرویس مدارس/ اگر میزان مصرف سوخت رانندگان بیش از سهمیه ماهانه باشد، هزینه‌اش را پرداخت می‌کنیم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نورعلی عباسپور
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از بررسی سوخت مصرفی سرویس مدارس با نرم‌افزار پیمایش سوخت خبر داد.

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره نصب نرم‌افزار محاسبه پیمایش سوخت در سرویس مدارس گفت: نرم‌افزار محاسبه پیماش سوخت اقدامی است که از طریق سامانه سپند انجام می‌شود، در واقع همه کسانی که در حال حاضر یارانه سوخت سرویس مدارس را می‌گیرند، باید مبدا و مقصدی که  در طی روز رفت و آمد می‌کنند را ثبت کنند تا از طریق آن مشخص می‌شود که میانگین مصرف بنزین آنها چقدر بوده است.

 

وی در ادامه توضیح داد: پیمایش مصرف سوخت کمک می‌کند تا راننده سرویس مدرسه رقم واقعی مصرف سوخت را بداند تا کمتر از هزینه مصرف شده به او تعلق نگیرد. هر راننده سرویس مدرسه ۱۲۰ لیتر سهمیه بنزین دارد که ممکن است، هزینه‌هایی از این ۱۲۰ لیتر در ماه بیشتر شود، از این رو استفاده از اپلیکیشن پیماییش مصرف سوخت موجب می‌شود، رقمی که به رانندگان سرویس مدارس پرداخت می‌شود، رقم واقعی باشد.

 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به همین خاطر اپلیکشن پیمایش سوخت سرویس مدارس در سامانه سپند وجود دارد تا رانندگان بتوانند آن را نصب کرده و از میزان دقیق مصرف سوخت خودرو مطلع شوند.

 

عباسپور گفت:‌ این اطلاع رسانی از طریق وزارت کشور انجام شده تا پیمایش صورت بگیرد. پیمایش به این صورت است که رانندگان باید مبدا و مقصد خود را ثبت کنند تا میانگین سوخت مصرفی به دست بیاید و مشخص شود، مصرف بنزین به طور میانگین برای هر خوردو چقدر بوده است؟ بعد از محاسبه هزینه و اعتبار لازم به راننده داده می‌شود.

 

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: بعد از محاسبه هر پیمایش هزینه و اعتبار لازم که معادل سوخت مصرفی است،‌ حتی اگر میزان مصرف بیش از ۱۲۰ لیتر (سهمیه هر ماه) باشد، اعتبار آن به رانندگان سرویس مدارس پرداخت خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که رانندگانی که امکان نصب این نرم‌افزار را ندارند، مصرف سوخت آنها چطور محاسبه خواهد شد؟ گفت:‌ اکثریت رانندگان گوشی تلفن همراه دارند و این پایش بیشتر در مناطق شهری است. فکر نمی‌کنیم مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، زیرا پیمایش به صورت نمونه انجام می‌شود و نیازی نیست که تک تک افراد نرم‌افزار نصب کنند.

 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: شرکت اکثریت رانندگان در این پیمایش برای ارزیابی میزان مصرف سوخت سرویس مدارس کفایت می‌کند، تا این میانگین به دست بیاید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------