اغذیه فروشی‌ها و آبخوری‌های مترو تعطیل می‌شوند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مترو
مسئولیت‌های شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا اعلام شد.

 به گزارش مهر ؛در جلسه اضطراری صبح امروز مدیران شهرداری تهران با وزارت بهداشت و اورژانس کشور، مقرر شد تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی از امروز در حجم گسترده ای در شهر تهران اجرایی شود.

 

همچنین شرکت شهر سالم و اداره کل سلامت شهرداری در حوزه آموزش و آگاهی بخشی فعالیت‌های خود را هم برای شهروندان و هم کارکنان شهرداری انجام دهند که این موضوع از هفته گذشته انجام شده است.

 

صبح امروز جلسه‌ای به تقاضای شهرداری تهران با مسئولان وزارت بهداشت واورژانس برگزار شده که در این جلسه مسئولین سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز حضور داشتند که تبادل نظرات لازم در خصوص ابعاد شیوع بیماری و دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس و تکالیف شهرداری انجام شده است.

 

براساس نتایج حاصله از این جلسه بزرگترین ابزار برای کنترل شیوع این ویروس، مشارکت مردم و آموزش به مردم در مراکزی است که رفت و آمد بالاست.

 

غلام محمدی مشاور شهردار تهران در همین راستا در نشستی با خبرنگاران حوزه شهری با اشاره به اینکه متولی اصلی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وزارت بهداشت است، گفت: نقش شهرداری نقش حمایتی است و به عنوان یک سازمان خدماتی تکالیف اجرایی که بر عهده اش گذاشته شده است را انجام می‌دهد.

 

وی افزود: گرمخانه‌های تهران به دلیل حضور افراد آسیب پذیر ۲۴ ساعته خواهند شد و تلاش شد ماندگاری این افراد در این مراکز بیشتر شود.

 

محمدی در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی نیز تصریح کرد: اتوبوس‌ها، مترو، فضاهای عمومی مانند پله‌های برقی و غیره ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند.

 

مشاور شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص کمبود ماسک و اقدام شهرداری برای توزیع ماسک، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استفاده از ماسک ضروری نیست هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده اما با تمام توان فضاهای عمومی را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنیم و در مکان‌های عمومی محلول‌های ضدعفونی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

 

وی در خصوص تعطیلی ورزشگاه‌ها گفت: تعطیلی اماکن عمومی در اختیار ما نیست و وزارت بهداشت باید در این خصوص اظهار نظر کند.

 

محمدی در خصوص میادین میوه و تره بار گفت: به دلیل اینکه عبور مردم در این میادین بالاست و مردم به میوه‌ها دست می‌زنند و ممکن است مشکلی از لحاظ آلودگی ایجاد شود، مقرر شد از مواد ضد عفونی کننده و امکانات لازم برای گندزدایی در این میادین استفاده شود.

 

به گفته محمدی اغذیه فروشی‌های مترو و آبخوری‌ها، تعطیل می‌شوند.

 

مشاور شهردار تهران با اشاره به نحوه جمع آوری زباله بیمارستان‌ها، اظهار داشت: در تدارک سایت جدیدی برای دفن زباله‌های عفونی هستیم.

 

به گفته وی، سازمان بهداشت زهرا نیز در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت، تدفین متوفی‌های مبتلا به کرونا را در محلی مجزا انجام خواهد داد.

 

وی در خصوص مترو نیز توضیح داد: توصیه جدی به شهروندان این است که از بلیت‌های الکترونیکی استفاده کنند و برای مراجعه کمتر به گیشه‌ها از بلیت‌های تک سفره استفاده نکنند.

 

مشاور شهرداری تهران گفت: همایش‌ها و سمینارهای غیر ضروری نیز لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد. برای حضور کمتر مراجعه کنندگان به شهرداری و عدم توقف خدمات رسانی، تلاش می‌شود زیرساخت‌های لازم برای ارتباطات مجازی افزایش پیدا کند.

 

محمدی در خصوص کارگران حوزه خدمات شهری توضیح داد: استفاده از لباس و دستکش از جمله مراقبت‌هایی است که باید از سوی این کارگران انجام شود و همچنین محل استقرار آنها نیز ضدعفونی می‌شود.

 

وی در خصوص ابتلای شهردار منطقه ۱۳ به کرونا نیز خاطرنشان کرد: شهردار این منطقه تست اولیه اش مثبت بوده اما هنوز جواب تست دوم آن نیامده و در خصوص نحوه اطلاع رسانی روابط عمومی منطقه که این موضوع را تکذیب کرد برخورد لازم انجام می‌شود.

 

مشاور شهرداری تهران از رسانه‌ها خواست از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------