قم شنبه هفته آینده تعطیل شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
اداره کل مدیریت بحران استانداری قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که تمام مراکز آموزشی و اداری قم روز شنبه هفته آینده تعطیل است. 

در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته،‌آمده‌است: با تصویب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات به بحران استان تمامی دانشگاهها ، مدارس ،مهدکودکها و دستگاههای اجرایی استان و بانک ها به غیر از نهادهای امدادی ، اورژانسی و واحد های عملیاتی دستگاههای خدمات رسان استان در روز شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل خواهند بود.

 

شنیده شده ، ضدعفونی تمام معابر شهر قم درروزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده علت این تعطیلی بوده است.و از مردم استان خواسته شده تا در این روزها از منازل خود خارج نشوند، پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از مسئولان استان دراین زمینه تاکنون به نتیجه نرسیده‌است.

 

به گزارش ایرنا،‌ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشبه درگفت و گویی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، گفت: در استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

 

علی اِبرازه با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قم براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبود یافته هم ترخیص می‌شوند.

 

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

 

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------