بارش برف و باران در برخی استان ها/افزایش آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در برخی مناطق کشور طب امروز خبر داد و برای شهرهای پرجمعیت تا آخر هفته افزایش آلاینده های جوی را پیش بینی کرد. 

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب کشور بارش باران و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.

 

همچنین در مرکز کشور و دامنه های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

 

سامانه بارشی فردا در دامنه های زاگرس مرکزی، جنوبی و بخش های از مرکز کشور فعال خواهد بود و از بعدازظهر با حرکت به سمت شرق و به شکل ضعیف تر در دامنه های زاگرس مرکزی، شمال استان های فارس و کرمان، جنوب استان های اصفهان و یزد و ارتفاعات جنوب شرق کشور سبب بارش پراکنده می شود.

 

فعالیت این سیستم دوشنبه در جنوب شرق کشور به ویژه در بخش های مرکزی و جنوبی استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان متمرکز بوده و موجب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید  و در برخی مناطق باعث خیزش گردوخاک می شود.

 

این موج در اواخر وقت از جنوب شرق کشور خارج می شود. طی امروز در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید روی می دهد که در برخی ساعات می تواند خیزش گردوخاک در این مناطق را به همراه داشته باشد.

 

از امروز تا آخر هفته با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا افزایش غلطت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------