معاون آموزش ابتدایی: تصمیم‌گیری برای تغییر تقویم آموزشی دوره ابتدایی به عهده استان‌ها است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,معاون آموزش ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصمیم گیری درباره تغییر زمان و تقویم آموزشی دانش آموزان دوره ابتدایی که وزیر آموزش و پرورش آن را اعلام کرده، به عهده استان ها گذاشته شده است. 

رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه وزیر آموزش و پرورش زمان چهار تا شش هفته افزایش زمان تحصیل دانش آموزان بخاطر شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده است، اما ما اختیارات را به شورای مدارس در استان ها واگذار کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: شوراهای مدارس نیز براساس شرایط هر دوره در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد تا از این طریق جبرانی برای درس های عقب مانده دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: شورای مدارس نیز پس از ارزیابی این موضوع که چه میزان از محتوای درسی دانش آموزان باقی مانده است، تقویم آموزشی را تغییر می دهد که براساس گفته وزیر آموزش و پرورش باشد بین ۴ تا ۶ هفته خواهد بود.  

 

حکیم زاده افزود: محاسبه زمان مورد نیاز دانش آموزان با توجه به شرایط دوره های آموزشی به عهده استان ها و حداکثر تا ۶ هفته است.

 

وی اظهار داشت: البته در برخی از پایه های آموزشی ممکن است کمتر از زمان پیش بینی شده نیاز باشد، اما در پایه ششم تحصیلی امکان دارد که همان ۶ هفته برای تدریس دانش آموزان در نظر گرفته شود.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام برنامه هایی که برای تدریس دانش آموزان پیش بینی شده است براساس نظر اعلام شده وزیر آموزش و پرورش است و استان ها هم طبق آن برای دانش آموزان در سال آینده برنامه ریزی درسی خواهند داشت.

 

وی افزود: امید است هرچه سریعتر وضعیت کشور از نظر شیوع این ویروس به حالت عادی بازگردد تا برای تحصیل دانش آموزان تصمیم گیری بهتری داشته باشیم.

 

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش پیشتر اعلام کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اختیاراتی به شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها واگذار می‌شود تا بین ۴ تا ۶ هفته پس از بازگشایی مدارس سال تحصیلی را ادامه دهند.

 

وی اظهارداشت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس‌جمهوری تشکیل‌ شد همین مبحث مطرح‌ شد و برای ما مهم این است که تعطیلات سال تحصیلی آینده را تحت تأثیر قرار ندهد.

 

وزیر آموزش‌و پرورش درمورد بازگشایی مدارس گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هر زمان که مشخص کند مدارس باز می شود و متناسب با زمان ازدست‌رفته اقدام خواهیم کرد. البته مدارس برای جبران زمان ازدست‌رفته از طریق فضای مجازی، آموزش‌های تلویزیونی و ... به جبران این زمان اقدام می‌کنند؛ لذا با احتساب آموزش‌های مجازی که داده می‌شود، زمان از دست‌ رفته را به دست خواهیم آورد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------