گزارش جدید سازمان هواپیمایی از سقوط پرواز یاسوج منتشر می‌شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گزارش سازمان هواپیمایی درباره حادثه سقوط پرواز یاسوج منتشر خواهد شد، گفت: بعد از انتشار این گزارش و مطابقت آن با گزارش مجلس، اظهار نظر می‌کنم. 

«محمد اسلامی» روز سه شنبه در حاشیه مراسم ورود ناوگان جدید ریلی به کشور، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص نظر وزارت راه درباره گزارش مجلس از حادثه سقوط پرواز یاسوج که در آن ضعف نظارتی سازمان هواپیمایی را عامل کمک دهنده در افزایش سوانح هوایی دانست، گفت: مرجع ذی‌صلاح گزارش‌های سوانح هوایی کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی است و من بعد از مطابقت گزارش این کمیته و گزارش کمیسیون اصل نودم مجلس، اظهار نظر خواهم کرد.

 

وی درباره گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص هواپیمای مسافری تهران یاسوج گفت: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ هنوز به دست ما نرسیده است و و من هنوز این گزارش را ندیده‌ام، نظارت بر بخش هوایی جزو وظایف ذاتی سازمان هواپیمایی است و هیچ فردی در حوزه هوانوردی اجازه اظهارنظر و اجتهاد ندارد و فعالیت های سازمان هواپیمایی هم مرتب از طریق ایکائو ممیزی می شود.

 

وزیر راه و شهرسازی، گفت: سال گذشته و در جریان سقوط پرواز تهران - یاسوج سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ به من مراجعه کرد و از من خواست تا کمیته سوانح سازمان هواپیمایی، گزارش خود را منتشر نکند تا ابتدا گزارش این کمیسیون منتشر شود. من هم به سازمان هواپیمایی منتقل کردم که تا قبل از انتشار گزارش کمیسیون اصل ۹۰، گزارش کمیته سوانح را اعلام نکند این در حالی است که گزارش کمیته سوانح سازمان هواپیمایی زیر نظر نماینده ایکائو تهیه شده است. این گزارش‌ها را با هم مقایسه و سپس اظهارنظر می‌کنیم.

 

اسلامی درباره مسافری که از هواپیمای بوشهر - تهران پرواز سپهران، اخراج شده بود، گفت: این خانم مسافر در هنگام پرواز اعلام کرده بود که به کرونا مبتلاست و طبق ضوابط ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی)، خلبان موظف به جلوگیری از سوار شدن مسافر مشکوک به کروناست که این اتفاق نیز رخ داد و فیلم آن هم موجود است.

 

وزیر راه و شهرسازی درباره پروازهای چین و منشأ انتقال ویروس کرونا از طریق این پروازها، گفت: هیچ حقیقتی را از مردم پنهان نکردیم و صادقانه مسائل را با مردم در جریان می‌گذاریم. زمانی که کرونا در چین شایع شد، قرار شد یک پرواز اختصاصی به ووهان برود و دانشجویان ایرانی مقیم این شهر را به کشور منتقل کند و این اتفاق عیناً رخ داد.

 

اسلامی افزود: همچنین اخیراً بخشنامه کرده‌ایم تا در پروازهایی که از مبدأ آمریکای شمالی یا اروپا به ایران می‌آیند، از همه مسافران تست کرونا گرفته شده و متعهد می‌شوند ۱۴ روز در قرنطینه بمانند. ما هیچ اختلافی با وزیر بهداشت نداریم.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------