بررسی نگرانی خانواده دانش‌آموزان پایه نهم‌/ اطلاعاتی درباره امتحانات حضوری



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, امتحانات
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم توسط مدارس حضوری برگزار می‌شود، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در امتحانات رعایت می‌شود. 

به گزارش تسنیم ، با اعلام وزارت آموزش و پرورش امتحانات دانش آموزان در پایه‌های دوازدهم و نهم به صورت حضوری برگزار می‌شود و در سایر پایه‌ها امتحانات به شیوه غیر حضوری است.

 

امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم نهایی بوده و از 17 خرداد آغاز و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت.

 

در حالی که پیش از این اعلام شده بود، امتحانات هماهنگ پایه نهم برگزار نخواهد شد هم‌اکنون آموزش و پرورش اعلام کرده است به جهت اهمیت نمرات دانش آموزان پایه نهم در هدایت تحصیلی امتحانات آنها به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

 

نگرانی خانواده‌ها از امتحانات حضوری پایه‌ نهم  

برخی خانواده‌های دانش‌آموزان پایه نهم در تماس با خبرگزاری تسنیم نگرانی‌ خود را نسبت به برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان پایه نهم اعلام کردند.

 

یکی از والدین که به نمایندگی از دانش آموزان پایه نهم مدرسه‌ای در منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران با خبرگزاری تسنیم تماس گرفته بود در این رابطه می‌گوید: پیش از این اعلام شده بود امتحانات هماهنگ پایه نهم برگزار نمی‌شود اما هم‌اکنون اعلام کرده‌اند امتحانات به صورت حضوری خواهد بود و این باعث نگرانی و استرس دانش آموزان شده است چرا که پیش از این تصور بر این بود امتحانات غیرحضوری خواهد بود.

 

او ادامه می‌دهد: نگرانی دیگر خانواده‌ها در رابطه با سلامتی دانش‌آموزان است و این نگرانی وجود دارد که آنها با حضور در فضای مدرسه مبتلا به کرونا شوند. مدرسه فرزندم تعداد زیادی دانش آموز در پایه نهم دارد و حتی اگر امتحانات در فضایی برگزار شود که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، دانش‌آموزان در این سن شیطنت‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان آنها را کنترل کرد، ممکن است در فضای مدرسه فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند و در تماس با یکدیگر مبتلا شوند.

 

او می‌گوید: تقاضا داریم، آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات پایه نهم به شیوه حضوری تجدید نظر کند.

 

همه چیز درباره امتحانات دانش‌آموزان دبیرستانی

حاجی‌میرزایی: حدود 15 درصد دانش‌آموزان پس از بازگشایی به مدارس رفتند/حقوق معلمان غیردولتی باید کامل پرداخت شود

 

امتحانات پایه نهم مدرسه‌ای است

در همین رابطه خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که چرا امتحانات پایه نهم به شیوه حضوری برگزار می‌شود، عنوان کرد: امتحانات هماهنگ پایه نهم حذف شد و امتحانات به صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود یعنی هر مدرسه خودش طراحی سوالات و برگزاری امتحانات را برعهده دارد.

 

خانواده‌ها نگران سلامت دانش‌آموزان نباشند

وی در پاسخ به این پرسش که برخی خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان خود در امتحانات حضوری هستند، گفت: مطابق پروتکل‌ها امتحانات داخل مدارس برگزار می‌شود و تمام دانش‌آموزان یک مدرسه در پایه نهم نیستند و پایه‌های هفتم و هشتم نیز دارند که امتحانات آنها غیر حضوری است بنابراین مدرسه می‌تواند از ظرفیت فضا برای پایه نهم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده کند و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

 

ساکی بیان کرد: امتحانات حضوری از پایایی و روایی بیشتری بهره‌مند است و نتایج امتحانات حضوری قابل اتکاتر است. نمرات پایه نهم برای هدایت تحصیلی و ورود به مدارس نمونه دولتی استفاده می‌شود بنابراین باید به شیوه حضوری برگزار شود.

 

شروع امتحانات پایه نهم از 6 خرداد

وی ادامه داد: با تصویب شورای مدرسه تحت عنوان تکمیل فرآیند آموزش، شروع امتحانات پایانی حضوری  پایه نهم باید طوری برنامه‌ریزی شود که ترجیحاً بعد از 6 خرداد بوده  و تا 31 خرداد 99 به اتمام برسد. 

 

می‌توان امتحانات نهایی پایه 12 را بعد از کنکور برگزار کرد؟

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌توان امتحانات نهایی پایه دوازدهم را بعد از کنکور برگزار کرد، گفت: قبلاً این نگرانی مطرح بود، اگر فاصله زمانی بین امتحانات نهایی و کنکور کم باشد اگر حال دانش‌آموزی بد شود، یک عمر ضرر می‌کند اما هم اکنون فاصله زیاد است و نگرانی وجود ندارد، امتحانات نهایی 15 تیر تمام می‌شود و دانش‌آموزان تا 30 مرداد که کنکور برگزار می‌شود، 45 روز فرصت دارند.

 

وی درباره برگزاری امتحانات سایر پایه‌ها به شیوه غیر حضوری متذکر شد: شیوه‌های مختلفی برای ارزشیابی وجود دارد برخی از آنها به صورت حضوری و آزمون مداد کاغذی است و بعضی وقتها می‌توان از روش‌های غیر حضوری استفاده کرد مانند پروژه‌ها، سؤالات تحلیلی که به صورت کتاب باز و پژوهشی دانش آموز پاسخ را پیدا می‌کند همچنین معلمان می‌توانند از روش‌های مختلف مانند مشارکت دانش آموز در فعالیت‌های آموزشی و آموزش‌های مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری و ارزشیابی غیر حضوری، پژوهش‌های دانش آموزی مرتبط با دروس و  نتایج ارزشیابی تکوینی مستمر در نوبت اول و دوم و پایانی نوبت اول استفاده و نمره دانش‌آموزان را تعیین کنند.

 

ارزشیایی غیرحضوری از 6 خرداد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: با تصویب شورای مدرسه شروع ارزشیابی پایانی غیرحضوری دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم باید طوری برنامه‌ریزی شود که ترجیحاً  بعد از 6 خرداد بوده  و حداکثر تا نیمه اول تیر ماه 99 به اتمام برسد.

 

ساکی ادامه داد: 80 درصد فرایند آموزشی و تدریس دبیران پیش از تعطیلی کلاسها انجام شده و 20 درصد پایانی در شرایط تعطیلی مدارس انجام گرفته است بنابراین شناخت  و ارزشیابی دبیران از دانش آموزان بر این اساس خواهد بود . در طراحی سؤالات امتحانات حضوری ( تمامی دروس پایه نهم و امتحانات داخلی پایه دوازدهم) این موضوع حتما مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------