آغاز تدریس تصویری معلمان از ۱۵ مهر/ اضافه‌ شدن ۲۵ آیتم جدید به "شاد"



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزارت آموزش و پرورش
مسئول شبکه "شاد" با اشاره به اضافه شدن ۲۵ آیتم جدید به شبکه آموزشی دانش‌آموز گفت: قابلیت دیدن تصویر معلمان توسط دانش‌آموزان از ۱۵ شهریور فراهم است. 

سید حسن الحسینی در مورد چرایی حضور وزارت آموزش و پرورش در فضای مجازی و طراحی پلتفرم شاد اظهار کرد: شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) برای تعطیل نشدن آموزش در شرایط بحران‌زده کرونایی در کشور به وجود آمد و جایگزین کلاس‌های حضوری و آموزش‌های چهره به چهره شد؛ «شاد» باعث ادامه‌دار شدن فرایند آموزش شد و اجازه نداد در کشور آموزش تعطیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه مطلع هستیم پلتفرم شاد، هنوز قادر به برآورده کردن تمام انتظارات معلمان و دانش آموزان نیست و در حال ارتقاء آن هستیم، گفت: شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) با پلتفرم پیام‌رسان شروع به کارکرد. در آن زمان مهم این بود دانش آموزان از یک پیام‌رسان امن استفاده کنند و شبکه شاد توانست نظر معلمان و دانش آموزان را به خود جلب کرده و آن‌ها را جذب کند؛ اما در مرحله دوم یا نسخه جدید «شاد» مأموریت پیدا کردیم که «شاد» را تعاملی کنیم.موضوعی که با ماهیت تعلیم و تربیت و با بازسازی کلاس درس به صورت حضوری در این شبکه سازگارتر است.

 

افزایش قابلیت‌های "شاد"

الحسینی ادامه داد: بنابراین در نسخه جدید این پلتفرم، امکانات جدیدی به «شاد» اضافه می‌شود که تعامل دانش‌آموزان و معلم را بیشتر کند برای مثال بانک سؤال، صفحه شخصی معلم و دانش‌آموز، احراز هویت مدیران ستادی و اولیا و خبرگان تعلیم و تربیت، بازنویسی نسخه وب و افزایش قابلیت برای استفاده از گوشی‌های مختلف و تهیه محتوا از مواردی است که در نسخه جدید به پلتفرم شاد اضافه خواهد شد.

 

۱۰۰ درصد محتوای دوره ابتدایی در "شاد" بارگذاری شد

مسئول شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) در مورد محتواهای بارگذاری شده در شاد گفت: تا امروز توانستیم ۱۰۰ درصد محتوای دوره ابتدایی را بارگذاری کنیم و در دوره متوسطه اول۵۰ درصد محتوای تمام دروس بارگذاری شده ولی در متوسطه دوم به دلیل تعدد و تنوع عناوین دروس، فعلاً بیش از۵۰ درصد محتوای دروس عمومی بارگذاری شده و درصددیم تا شروع سال جدید باقی دروس این دوره را نیز تولید و بارگذاری کنیم؛ بنابراین ازنظر محتوا با یک محتوای کامل به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم.

 

وی با اشاره به امکان حضوروغیاب دانش آموزان در پلتفرم جدید شاد تصریح کرد: در نسخه جدید این نرم‌افزار دانش‌آموزان مثل کلاس فیزیکی کنترل می‌شوند و هر ۷ دقیقه یک‌بار حضور دانش‌آموز در کلاس چک می‌شود با این تفاوت که مدت برگزاری کلاس در ابتدایی ۲۵ دقیقه و در دبیرستان ۳۵ دقیقه است.

 

قابلیت دیدن تصویر معلم توسط دانش‌آموز از ۱۵ شهریور

الحسینی ادامه داد: از ۱۵ مهر ماه قابلیت دیدن تصویر معلم توسط دانش‌آموزان در شاد فراهم خواهد شد در این صورت پیام‌رسان قبلی تبدیل به یک پلتفرم آموزشی کامل یا نسبتاً کامل می‌شود که بیشتر به سمت LMS یا Learning Management  System پیش می‌رود و این دارایی بزرگ برای نظام آموزشی کشور و آموزش‌وپرورش است که بتواند از این سیستم به نفع پیشبرد اهداف، به‌ویژه در مواقع بحرانی بهره ببرد.

 

۲۵ آیتم جدید شاد 

مشاور وزیر و مسئول شبکه شاد در پاسخ به اینکه چند آیتم جدید با به‌روزرسانی فعال می‌شود، گفت: در نسخه قبلی ۷ آیتم داشتیم اما در نسخه جدید ۲۵ آیتم اضافه ‌شده است.

 

وی در پایان گفت: آموزش تمام معلمان در جریان است و در دوره‌های ابتدایی و دبیرستان حدود ۲۴ ساعت آموزش برای همه معلمان کشور در نظر گرفته‌ شده است و محتوای این آموزش‌ها هم عمدتاً کار در فضای مجازی از چگونگی تولید محتوا تا چگونگی به‌کارگیری سیستم «شاد» در آموزش است.

 

تسنیم 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------