گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو برای کرونا اعلام می‌شود/ تصمیم گیری درباره تعطیلی ادارات بر عهده ستاد کروناست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهوری درباره سرنوشت دستور وی به رئیس بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه درباره گزارش هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اظهار کرد: گزارش این موضوع می‌آید و نتیجه آن اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره دستور وی به رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص درخواست بسیج دانشجویی مبنی بر اعلام گزارش هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا، گفت: این گزارش منتشر خواهد شد.

 

 سیزدهم مهرماه سال جاری ۱۵۷ دفتر بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به معاون اول ریاست جمهوری خواستار بررسی چگونگی هزینه‌کرد مبلغ یک میلیارد یورویی که به منظور مقابله با کرونا به وزارت بهداشت اختصاص یافته، شدند.

 

در پی این درخواست، بیستم مهرماه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی را مامور تهیه گزارشی در این باره کرده و از آنها خواسته تا محل هزینه‌کرد یک میلیارد یورو را به اطلاع عموم برساند.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, اسحاق جهانگیری

تصمیم گیری درباره تعطیلی ادارات بر عهده ستاد کروناست

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: اعلام تعطیلی ادارات تهران بر عهده ستاد ملی کرونا است.

 

جمشید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مرجع تصمیم گیری درباره تعطیلی ادارات تهران تاکید کرد: اعلام تعطیلی هیچ ارتباطی به سازمان اداری استخدامی ندارد، بلکه مرتبط به ستاد ملی کرونا است و اگر ستاد مقابله با کرونا تهران پیشنهادات خود را به ستاد ملی بدهد، این موضوع در آن ستاد بررسی می‌شود.

 

وی با اشاره به فراهم بودن امکان دورکاری کارکنان ادارات خاطر نشان کرد: در دولت مصوبه‌ای در زمینه شرایط دورکاری کارکنان دولت وجود داشت که پس از شیوع کرونا اصلاحاتی در آن انجام و به دستگاه ها ابلاغ شد. تنها شرطی که در این مصوبه وجود دارد، فراهم بودن زیرساخت انجام دورکاری در دستگاه مربوطه است.

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره مرجع تشخیص وجود زیرساخت دورکاری در دستگاه‌ها نیز گفت: در هر وزارتخانه و نه در ادارات کل، کمیته ای در این زمینه تشکیل شده است و دستگاه‌های تابعه‌ی هر وزارتخانه بر اساس سیاست‌های ابلاغی کمیته مربوطه عمل می‌کند.

 

انصاری اظهار کرد: برخی تصمیمی که در فروردین اتخاذ شد و بر اساس آن حضور یک سوم کارکنان کاهش یافت را با دور کاری اشتباه می‌گیرند. در فروردین ماه صحبتی از دورکاری نبود بلکه ستاد ملی کرونا اعلام کرد که تعطیل شوند و خود این ستاد نیز درباره پایان آن تصمیم گیری کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------