تیم رفع تصرف خانه زن بندرعباسی معلق شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, تصرف خانه زن بندرعباسی
شهردار بندرعباس گفت: از روز نخست دستور دادیم که با تیم رفع تصرف در فیلم از سازمان تخلفات معلق شوند تا بررسی ها صورت گرفته و تصمیم مقتضی گرفته شود. 

عباس امینی زاده صبح امروز(اول آذرماه) در جمع خبرنگاران، پیرامون اتفاقات اخیر در خصوص تخریب خانه یک بانوی بندرعباسی، افزود: در روزهای گذشته خبری مبنی بر تخریب یکی از اماکن تصرفی توسط نیروهای شهرداری و راه و شهرسازی منتشر شد و اذهان عمومی نسبت به آن واکنش داده و آزرده خاطر شدند.

 

وی با بیان اینکه بنده به عنوان یک شهروند و مسئول نوع برخورد صورت گرفته را محکوم می کنم و با خاطیان برخورد شدید انجام می دهم، تصریح کرد: هر چه داریم از مردم است و برای خدمت گذاری در این صندلی نشسته ایم و برای خدمت به مردم مسئولیت قبول کرده ایم و هیچکدام از همکارانم نیت مقابله با مردم ندارند.

 

امینی زاده با اشاره به اینکه شهرداری بندرعباس وظایف قانونی دارد و براساس قانون متناسب با آن برخورد قانونی انجام می دهد، اظهار کرد: اگر برخوردهای قانونی انجام نشود دستگاه های مسئول شهرداری را زیر سوال می برند گرچه قصوری در نوع برخورد صورت گرفته اما باید به تصرف غیرقانونی هم توجه کرد.

 

وی ادامه داد: بندرعباس ۴۳ درصد بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی دارد و بندرعباس شهری مهاجرت پذیر است و اگر پیش بینی لازم نباشد در تدوین برنامه های شهری با مشکلات حاشیه نشینی مواجه می شویم.

 

شهردار بندرعباس با بیان اینکه از تمامی دست اندرکارانی که حضور پیدا کردند و در این موضوع مشارکت و اظهار نظر کردند، تشکر می کنم، اضافه کرد: موضوعات شهری متعلق به همه است و با تشریک مساعی و خرد جمعی به نتایج بهتری دست پیدا می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان به این موضوع قابل تقدیر و براساس هر چارچوب قانونی عمل کرده و با خاطیان برخورد می کنیم، عنوان کرد: از روز نخست دستور دادیم که تیم برخورد کننده در فیلم از تخلفات معلق شوند تا بررسی ها صورت گرفته و تصمیم مقتضی گرفته شود.

 

امینی زاده با بیان اینکه هر تصمیمی که دستگاه قضایی بگیرد به طور محکم اجرا می کنیم، افزود: بنده تابع قانون بوده و شهرداری از قانون تبعیت می کند.

 

وی در خصوص شایعه استعفایش از مسئولیت شهرداری بندرعباس، افزود: هرکسی در زمان مسئولیتش فراز و فرودهایی دارد و هرکسی نظراتی بر عملکرد بنده می دهد و خوشحال می شوم که مردم و مسئولین نسبت به شهرشان اهمیت دارد و در این بین شاید کسی هم نظرات احساسی بدهد.

 

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب شهردار براساس چارچوب قانون است و هر تصمیمی اعضای شورای شهر بگیرند بنده قبول می کنم، خاطرنشان کرد: بنده برای خدمت و کار آمده ام و قرار نیست با هر اتفاقی شانه خالی کنم و در این مدت کارهای بزرگی شده و برخی کارها هم نیاز به تکمیل دارد.

 

وی با بیان اینکه در این ملک تخریب شده از نظر قانونی کاربری آن فضای سبز ومتعلق به راه و شهرسازی است، تصریح کرد: هرگونه ساخت و ساز در این مکان غیرقانونی بوده و هم تصرف هم ساخت و ساز غیرقانونی و بدون دریافت مجوز دو اقدام صورت گرفته است.

 

امینی زاده با اشاره به اینکه در تصاویر مشخص است که این بنا منزل مسکونی نبوده بلکه یک چارچوب بدون دیوار با پلاستیک است، عنوان کرد: از لحاظ چارچوب و رویه قانونی نیز هر ساخت و ساز غیرقانونی براساس وظایف قانونی تا زمانی که سقف زده نشده می توان تخریب کنیم.

 

وی با بیان اینکه واحد رفع تصرفات اداره کل راه و شهرسازی هم در این موضوع همراه بوده است، اظهار کرد: در نوع برخورد نیز هیچکسی نوع رفتار صورت گرفته را نمی پسندد چون ما از مردمیم و باید طبق قانون برخورد کنیم و همه مردم برای ما یکسان هستند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه سکونتگاه های غیر رسمی تصرفات زیادی انجام شده و براساس قانون باید با هماهنگی دستگاه های مربوطه این رفع تصرف باید انجام شود، عنوان کرد: اگر نتوانیم رفع تصرفات به شکل قانونی صورت نگیرد در آینده با مشکلات زیادی مواجه می شویم.

 

وی با بیان اینکه در کنار ملک تخریب شده اماکن دیگری هم در شرف رفع تصرف قانونی است، اظهار کرد: بنده خودم زاده هرمزگانم و همین الان افتخار می کنم در بافت فرسوده زندگی می کنم.

 

امینی زاده با بیان اینکه بنده منتخب شورای شهر هستم و به نوعی شهردار ۶۰۰ هزار نفر هستم، افزود: بنده برای استعفا نیامده ام برای کار کردن وارد شده ام و خدمت می کنم.

 

وی در خصوص شایعه فیلم پخش شده توسط عوامل شهرداری بندرعباس، افزود: این که چه کسی فیلم را پخش کرده ممکن است و باید دستگاه های ذی ربط ورود کنند.

 

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه ممکن است واکنش برخی مسئولان و افراد تسویه حساب های شخصی بوده است، عنوان کرد: خبرنگاران آگاه هستند و می توان به راحتی برخی مطالب و اهداف را بررسی کرد.

 

ایسنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------