استقرار توده هوای گرم در کشور



 هواشناسی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از استقرار توده هوای گرم در کشور طی پنج روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی مناطق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. 

به  گزارش ایسنا؛ صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: طی این مدت دمای هوا نیز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد همچنین دمای هوا طی روز سه‌شنبه (۱۱ خرداد) در اردبیل و طی روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) در سواحل دریای خزر به دلیل وزش باد گرم جنوبی بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۱۳ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریان‌ها دمای هوا مجدد در سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد اما در سایر مناطق کشور توده هوای به‌نسبت گرم تا پنج روز آینده همچنان مستقر خواهد بود.

 

ضیاییان با بیان اینکه طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ خرداد) در برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر بارش خفیف باران و در ارتفاعات رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: طی این مدت در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان و از امروز تا پنجشنبه (۱۰ تا ۱۳ خرداد) در خوزستان سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد.

 

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این وضعیت طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ خرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود همچنین امروز (۱۰ خرداد) دریای خزر و از امروز تا پنجشنبه (۱۰ تا ۱۳ خرداد) مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

 

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ خرداد) صاف، در بعد ازظهر افزایش باد و با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) نیز صاف، در بعضی ساعات افزایش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------