جزئیات بازگشایی مدارس از شنبه آینده/دانش آموزان مشمول حضور در مدارس



 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان ماه را اعلام کرد. 

علیرضا کمرئی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در مهرماه شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. همچنین مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد. مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.

 

وی افزود: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به گسترش شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری نیز آغاز شود.

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این روند فضای بهتری ایجاد می شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت های خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

 

کمرئی افزود: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس باقی مانده می رسیم. ما در این مسیر فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر لازم است در مجوزها تجدید نظر کرده و یا در صدور آنها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و روند توسعه واکسیناسیون باز می گردد.

 

وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------