آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

ماجدی: از خانواده فوتبال هستم و از تجربیاتم بهره می برم/ عزیزمحمدی: همه لابی ‌می‌کنند اما ناراحت نمی‌شوم



ماجدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال و یکی از کاندیداهای پست ریاست این فدراسیون گفت: اگر امروز تعداد کاندیداهای فدراسیون بیشتر بود بدون شک اعضای مجمع دستشان برای انتخاب بازتر بود اما متاسفانه کار به لحظات پایانی کشید و فرصت از دست رفت.

به گزارش ایرنا، میرشاد ماجدی در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در مدتی که من مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفتم سه بار مجمع برگزار کردیم و این شانس من بود، اگر عزیزانی که برای انتخابات اقدام کرده بودند زودتر مراجعه کرده و به زمان های پایانی موکول نمی کردند امروز در انتخابات حضور داشتند. از سویی چون مسئولیت سرپرستی فدراسیون را داشتم به روند انتخابات فدراسیون ورود نکرده و مانند یک فرد آزاد ثبت نام کردم، حتی به منزل رفتم و مدارک شناسایی خودم را آوردم و ارائه کردم تا بتوانم در انتخابات ثبت نام کنم.

 

وی ادامه داد: ای کاش همه عزیزانی که آمده بودند امروز حضور داشتند چرا که هیجان انتخابات بالاتر بود و دست اعضای مجمع هم بازتر بود. من از خانواده فوتبال هستم، از پائین‌ترین رده فوتبال بازی کردم و در همه رده‌های ملی حضور داشتم. دکتری مدیریت استراتژیک دارم و همه کمیته های فنی را تجربه کردم و فکر می کنم تجربه خوبی را در این مدت ۱۵ ساله به دست آوردم. ۶ ماه هم به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال کار کردم و این هم تجربه جدیدی برای من بود. 

 

سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: با برنامه‌ای به نام تلاش وارد فدراسیون خواهم شد، به معنای توسعه، لذت فوتبال و شفافیت و باید پاسخگوی اذهان عمومی بود. برای آنکه بتوانیم بحث کلی برنامه را بنویسیم باید تصویر درستی از حال موجود داشته باشیم و من امروز به دلیل حضور در فدراسیون این شناخت را دارم.

 

او گفت: در این مدت بحث و اولویت ما تیم ملی بزرگسالان است. مشکلاتی در مسیر آماده سازی تیم ملی به وجود آمد که از دست ما خارج بود، شرایط الان مثل سابق نیست و فقط در فیفا دی‌ها می توانیم بازی کنیم. اینجا اعلام می‌کنم از ۲۰ تا ۲۷ اردویی خواهیم داشت که یک بازی تدارکاتی داخلی هم در آن دیده شده است. 

 

ماجدی یادآور شد: بعد از آن تیم به اتریش می‌رود، امروز هم قرارداد بازی با اروگوئه قطعی شد و در اتریش با سنگال هم بازی خواهیم داشت. اولویت بعدی من VAR است و این مژده را می‌دهیم که با حمایت سازمان‌ها و نهادهای مربوطه و وزارت ورزش از هفته آینده آموزش این کار را آغاز خواهیم کرد.

 

او تصریح کرد: آموزش داوران ۶ ماه طول می‌کشد اما دو سیستم را به کار می‌گیریم تا این کار در مدت سه ماه انجام شود. البته قرارداد هنوز بسته نشده اما فیفا شرکت مورد نظر را تایید کرده است و تمام این اتفاقات را در سکوت خبری پیش بردیم. 

 

وی گفت: در بحث بانوان نامه‌ای از فیفا گرفتیم که حضور بانوان در ورزشگاه ها را تبریک گفتند اما باید گام به گام حرکت کنیم و در استادیوم‌هایی که شرایط و زیرساخت دارد این مسیر را ادامه دهیم. توسعه استان‌ها هم را در برنامه داریم چرا که  هیات‌های استانی بازوهای اصلی ما هستند.

 

ماجدی گفت: خیلی‌ها در این مدت سعی کردند فاصله ما را با استان‌ها و هیات‌ها زیاد کنند، سعی داریم از درآمدی که از فیفا می‌گیریم ۳۰ تا ۴۰ را در استان‌ها و با هدف توسعه هزینه کنیم. استان های کم برخوردار داریم که حتی ساختمان هم ندارند و باید به این‌ها با نگاه حمایتی توجه کرد. به افرادی که تیم ملی را به جام جهانی بردند هم باید پاداش داد. بحث های عمرانی باید مورد توجه قرار گیرد و در زیرساخت ها هزینه شود و منتظر هستیم تا پول خودمان را از فیفا بگیریم.

 

او تاکید کرد: برای ویلتموس هم پولی را پرداخت نخواهیم کرد و اجازه این کار را نمی دهیم. این پول متعلق به فوتبال ایران است و نباید برای غرامت استفاده شود. 

 

سرپرست فدراسیون فوتبال تاکید کرد: با ۱۷۸ میلیون تومان فدراسیون را تحویل گرفتم اما الان بیش از ۳۰ میلیارد بدهی گذشته را پاس کردیم و ۹۱۰ فقره بدهی را به صورت حقیقی و حقوقی تسویه شده است. از سویی دیگر با تمام داوران تا پایان ۱۴۰۰ تسویه شده است، قرارداد مربیان هم تسویه شده و رئیس فدراسیونی که سرکار بیاد نه تنها بدهی ندارد بلکه پولی هم در حساب وجود  دارد.

 

وی گفت: تیم‌های پایه ما قهرمان و نایب قهرمان کافا شده است و امروز هیچ کم و کسری در فدراسیون وجود ندارد. اسپانسر فدراسیون را رونمایی خواهیم کرد و عددی به فدراسیون داده می شود که شخصیت برند تیم ملی، بازیکنان و فدراسیون را حفظ می‌کند. کارگروه مجربی را به عنوان حرفه ای سازی انتخاب کردیم و بدون حرف و مصاحبه کار خودش را انجام می دهد و در آینده ای نزدیک تعلیق ها برداشته می شود.

 

ماجدی تصریح کرد: امروز برگه ای به دست ما رسید که ساختمان فدراسیون دیگر متعلق به ما نیست و از امروز درخواست اجاره و خسارت کرده اند آنهم به خاطر بدهی شستا و باید این مسایل حل و فصل شود. مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فقط برای مالیات کی‌روش و ویلتموس دادیم و الان با کیروش تسویه شد اما مالیات بزرگ ویلتموس باقی مانده و باید پرداخت شود. 

 

او در مورد مسایل تیم ملی هم گفت: به تعهد خود به اسکوچیچ پایبند هستیم و تا پایان قرارداد حضور دارد، ما هنوز کارمان با ویلتموس تمام نشده اما برخی ها از حضور کی‌روش صحبت می کنند. ما هنوز پول قبلی ها را ندادیم اما اگر کی‌روش را بیاوریم باید برای اسکوچیچ هم هزینه کنیم. در زمانی که هیچ فردی تیم ملی فوتبال را قبول نمی کرد او آمد و کار را در دست گرفت اما حالا که جام جهانی رفته ایم همه حضور دارند و حرف هایی می‌زنند که منطقی نیست. اگر بحث کانادا به وجود نمی آمد هیچ مساله ایی به وجود نمی آمد. بازیکنان نگران بود و اعتراض کرد و من به آنها حق می دهم. البته بیان ها فرق داشت و عده ای هم پشت بازیکنان پنهان شدند و القا کردند که اعتراض خودتان را بیان کنید اما خود بازیکنان بهتر می‌دانند که این مساله را خودشان باید حل کنند. این از بین خواهد رفت چرا که به بلوغ فکری رسیده اند. ما همه باید با نگاه حمایتی به فکر جام جهانی باشیم.

 

او ادامه داد: برای داوران اسپانسری را گرفتیم که ۵ برابر اسپانسر قبلی است و تنها در داوری هزینه می شود.

 

وی یادآور شد: وقتی سرپرست فدراسیون شدم گفتم در انتخابات شرکت نمی کنم اما وقتی سختی کار را دیدم تصمیم گرفتم به عنوان فردی آزاد وارد عرصه انتخابات شوم. اعضای مجمع ما بسیار باهوش هستند و می دانند شعار و عملکرد چیست و چه تفاوتی با هم دارد. شرایط من در مجمع معلوم نیست و باید دید چه اتفاقی رقم خواهد خورد اما اعتقاد دارم مجمع باهوش بوده و به درستی عمل می کنند.

 

او در مورد چگونگی پرداخت هزینه ویلتموس هم تصریح کرد: پول ویلتموس یک بحران ملی است و عزم ملی را می طلبد. کاری شده که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

 

وی در مورد مباحث مطرح شده در خصوص تعلیق گفت: باید یک اتفاقی در فوتبال ما رخ بدهد که تعلیق شویم. متاسفانه برخی ها کاسبان تعلیق هستند اما چرا باید تعلیق شویم؟ من خودم با رئیس فیفا صحبت کردم و پرسیدم چرا باید تعلیق شویم و او گفت قرار نیست تعلیق شوید اما همان زمان در گروه‌هایی این مساله را مطرح می کردند.

 

ماجدی افزود: بحث تعلیق زمانی مطرح می شود که نفر سومی حضور داشته باشد. فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید ما می‌خواهیم کمک کنیم. آنها می‌گویند جمعیتی که در ایران فوتبال را دنبال می‌کند یک فرصت است و چرا باید این فرصت را از دست بدهیم. 

 

او در خصوص حمایت دولت از فدراسیون فوتبال گفت: جام جهانی در کشوری برگزار می‌شود که اندازه یکی از استان‌های ما است. بدون تعامل نمی‌توانیم کار کنیم، چراکه فوتبال محل تعامل است. سرمربی تیم ملی باید ۱۱ بازیکن را با ۱۱ فرهنگ در کنار هم جمع کند و این تعامل می‌طلبد.

 

***

 

عزیزمحمدی: همه لابی ‌می‌کنند اما ناراحت نمی‌شوم/ توانایی جمع کردن حواشی را دارم

عزیزالله محمدی دوشنبه شب در مناظره‌ای تلویزیونی که بین نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: همه لابی می‌کنند و من اصلا از این موضوع ناراحت نمی‌شوم. اما یک ناراحتی در این دو سه روز برای من پیش آمد و این بود که سکوت من دلیل بر این نمی‌شود که انصراف بدهم یا با کسی توافق کنم. در این دو سه روز متاسفانه شایعاتی مطرح کردند و از این موضوع دلخور هستم. 

 

وی ادامه داد: اصول و قوائدی برای خودم دارم و وقتی با درخواست تعدادی از اعضای مجمع و اهالی فوتبال روبرو شدم برای ریاست آمدم. این افراد از وضعیت فوتبال ناراحت بودند. چون من یک سابقه عملکرد خوب در سازمان لیگ داشتم، پا به این عرصه گذاشتم. 

 

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: اولویت اول من بازگرداندن اعتماد از دست رفته در فوتبال است. توجه ویژه به تیم ملی، دوری از حاشیه، توجه به سازمان لیگ و بازگرداندن نظم و آرامش در لیگ، توجه به فوتبال بانوان که وضعیت بدی دارد و فوتبال پایه نیز دیگر اولویت‌های من است.

 

عزیزمحمدی افزود: دو برنامه دارم؛ یکی راهبردی و دیگری راه‌کنشی. برنامه راهبردی من شامل فوتبال ملی، شفافیت و فرصت برابر است. البته این شعار من هم هست. اول فوتبال ملی برای من مهم است. چون جام جهانی نزدیک است، باید یک حاشیه امن برای تیم ملی درست کنیم. باید همه را بسیج کنیم چون فوتبال در سفره مردم است و ما باید با نتایج خوب، نشاط را به آن‌ها بدهیم. 

 

وی ادامه داد: در بحث شفافیت نیز، این موضوع باید در بخش‌های اداری، مالی، رویه قضایی، نظام فنی، در استدلال و بیان و قراردادها دیده شود. فرصت برابر هم یعنی آموزش در تمام سطوح. نباید رانت ایجاد کنیم. در همین دوره هیات رییسه که رییس فدراسیون را برکنار کردند، گفتند که چهار نفر از اعضا را هم استیضاح کنیم. این ماجراها برای چه بوده است؟

 

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: زمان علی کفاشیان ۱۵ مورد در نامه نوشتیم که باید با هم اصلاح کنیم. او در ابتدا ناراحت شد و گفت مگر ما با همدیگر نیستیم. وقتی این موضوع را دیدیم، آن نامه را پاره کردیم و آن موارد را در همان جلسه پیگیری کردیم. رییس باید خط بدهد و این امور را اصلاح کند. ما این موضوع را رسانه‌ای نکردیم. همه ما اشکال داریم و باید موارد را باهم حل کنیم. مردم چه گناهی دارند.     

 

وی افزود: در همین یکی دو ماه اخیر یک بار می گویند سرمربی باید عوض شود. حالا در همین زمان هر کس یک نظری می دهد. تیم ملی باید آرامش داشته باشد. باید بازی تدارکاتی در نظر می‌گرفتیم و حواشی را کم می‌کردیم. ضمن احترامی که برای بازیکنان تیم ملی دارم، این را می‌پرسم که آیا باید بازیکن تیم ملی در مورد سرمربی تصمیم بگیرد؟ من توانایی جمع کردن این موارد را دارم.   

 

عزیزمحمدی عنوان کرد: چه کسی مقصر نرفتن استقلال و پرسپولیس به آسیا بود؟ زمانی که در سازمان لیگ بودم، گروه کارشناسی داشتم و آن ها را به باشگاه‌ها می‌فرستادم تا به مشکل نخورند. نه مثل حالا که دو باشگاه بزرگ ما به آسیا نروند و کمیته حرفه‌ای سازی ما تعلیق شود. اولین کشوری که قوانین حرفه‌ای سازی را نوشت ایران بود. اولین کشوری که ساختمان سازمان لیگ را از فدراسیون جدا کرد هم ما بودیم. الان به چه روزی افتادیم؟

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ساختار درستی وجود ندارد. وضع بودجه و درآمدهای ما چگونه است؟ سال ۹۰ یک قرارداد سه ساله با صدا و سیما و تبلیغات محیطی بستم به ارزش ۹۰ میلیارد تومان و ما برای این طور کارها آمدم که کمک کنیم. 

 

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: همه را باید به یک چشم ببینیم. وضعیت هیات های استان ها مناسب نیست. باید باندبازی ها را جمع کنیم. در فدراسیون شایسته‌سالاری نشده است. اگر بیایم سر کار، هرکس با من مخالف هم باشد، اگر تعهد کاری داشته باشد با او کار می‌کنم. باید از کفاشیان تشکر کنم. او زحماتی در دوره دوم کشید که فدراسیون ۵ ستاره ثمره آن‌هاست.

 

وی در خصوص سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اگر رییس شوم، اول باید کمیته فنی تشکیل بدهم بعد از سرمربی بخواهم نظرات و برنامه‌هایش را اعلام کرده تا بررسی کنیم که ببینیم می‌تواند در جام جهانی موفق باشد یا نه. نظر قلبی من این چیزی است که می‌گویم، آن زمانی که ما در حال حذف از جام جهانی بودیم، اسکوچیچ بود که تیم ما را به جام جهانی برد. نمی‌گذارم دودستگی بین بازیکنان به وجود بیاید. من به راحتی می‌توانم این کار را با افرادی که دارم، انجام دهم. ۱۱ سال در هیات مدیره تیم فجر شهیدسپاسی بودم. در سازمان لیگ هم ۴ سال ریاست کردم و می‌توانم این حواشی را جمع کنم. 

 

عزیزمحمدی در پاسخ به این پرسش که وضعیتش در انتخابات چگونه است، گفت: خوب است. با همه اعضای مجمع صحبت کردم. اعضای مجمع دنبال یک کار درست هستند. اصلا هیچ شام یا مهمانی هم با آن‌ها نداشتم چون به این کار اعتقاد ندارم.  

 

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: پول مارک ویلموتس را باید از رییس فدراسیون بگیرند. اول ما باید پول او را از فدراسیون بدهیم و بعد دادگاه تصمیم بگیرد. بزرگترین چالش فعلی فدراسیون همین موضوع است. ما را مجبور به پرداخت این مبلغ می کنند. فیفا با شخص طرف نیست و با مسوول کار دارد. اگر پول او را ندهیم، از پول ما در فیفا آن را پرداخت می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------