گل‌محمدی: پنالتی هوادار درست نبود/ الهامی: من مقصر این باخت هستم



گل‌محمدی و الهامی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد داور بازی تیمش مقابل هوادار به اشتباه به ضرر این تیم پنالتی گرفته است.

به گزارش تسنیم، یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 3 بر یک پرسپولیس مقابل هوادار اظهار داشت: بازی خوبی بود و علی‌رغم اینکه زمین کیفیت خوبی نداشت به نظرم یکی از بازی‌های خوب فصل‌مان بود. توانستیم با کارهای ترکیبی به موقعیت برسیم و موقعیت خاصی هم به حریف ندادیم. صحنه پنالتی هم بیرون محوطه بود و پنالتی نبود. در مجموع بازی فیزیکی و فنی بود و یک مسابقه سخت. به بچه‌ها تبریک می‌گویم که سخت تلاش کردند، تمرکز خوبی داشتند و توانستند مزد زحمات‌شان را بگیرند. این برد تقدیم به هواداران خوب‌مان و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم.

 

وی در مورد اینکه در اوایل فصل نسبت به عدم یارگیری در پست مهاجم انتقاد داشته است و حالا  با جذب دیاباته و لوکادیا مشکلی از این بابت ندارد، گفت: در هر صورت ما برای تقویت خط حمله باید این کار را می‌کردیم، هر چند دیر اضافه شدند، ولی رفته رفته بهتر می‌شوند. آنها هم به لحاظ شرایط بدنی بهتر می‌شوند و هم در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند. فکر می‌کنم تعطیلات فیفادی پیش رو به هر دو کمک می‌کند تا به شرایط بهتری برسند. هنوز دیاباته به تمرینات ما اضافه نشده، ولی لوکادیا دو گل زده و عملکرد واقعاً خوبی داشته است.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره کیفیت چمن ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) نیز توضیح داد: بحث بلندی و کوتاهی چمن نیست، بحث کیفیت زمین است. واقعاً این استادیوم مشکلات زیادی دارد. این زمین بازی نیست! قبل از بازی هم در کنفرانس گفتم شرایط و امکانات باشگاه‌های ایران در مجموع خوب نیست.

 

گل‌محمدی در ادامه در نشست خبری گفت:‌ هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم فوتبال خوبی ارائه کردیم؛ علی‌رغم اینکه زمین ورزشگاه مناسب نبود، ولی بچه‌ها خوب توانستند توپ را به گردش دربیاورند و به گل هم رسیدیم. بازی هم فیزیکی بود و هم فنی، ولی فکر می‌کنم بازی خیلی سختی برای تیم ما بود. بازیکنانم توانستند امروز عملکرد خیلی خوبی داشته باشند. آنها به لحاظ روحی و روانی خودشان را آماده مسابقه کرده بودند و توانستند در درگیری‌ها برنده باشند. بازیکنانم در بحث فنی هم خوب کار کرده و فوتبال زیبایی ارائه کردند. از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

 

وی در مورد چمن ورزشگاه پاس قوامین نیز بار دیگر مورد سؤال خبرنگاران قرار گرفت و توضیح داد: در مورد چمن حرف زدم. واقعاً بازی در این چمن سخت بود. من قبل از بازی هم انتقاد داشتم و صحبت کردم. به نظرم امسال تیم‌های لیگ برتری از لحاظ بازیکن و مربی وضعیت بهتری پیدا کردند، ولی سال به سال شاهد این هستیم که کیفیت ورزشگاه‌ها و چمن‌ها در حال پسرفت است. این جای نگرانی دارد و از مسئولانی که تصمیم‌گیرنده هستند می‌خواهیم تمرکز بیشتری روی این مسئله داشته باشند.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه پنالتی اعلام شده به سود تیم هوادار نیز گفت: به نظرم تصمیم حیدری اشتباه بود. علیرغم اینکه خیلی خوب بازی را مدیریت کرد و سوت‌های خوبی زد، ولی در آن صحنه فکر کنم اشتباه کرد؛ هرچند صحنه سختی هم بود. خوشبختانه اشتباه داور روی نتیجه بازی تأثیری نداشت، ولی ناراحتیم که برای پنجمین بازی نتوانستیم دروازه‌مان را بسته نگه داریم. فقط هم به خاطر این مسئله ناراحتیم. به تیم داوری خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم. با توجه به جوانگرایی و باتجربه‌تر شدن داوران فکر می‌کنم شرایط داوری امسال پیشرفت کرده است و این جای خوشحالی دارد.

 

گل‌محمدی درباره خریدهای جدید پرسپولیس و همچنین هجمه‌هایی که در مورد برخی خریدهای جدید سرخپوشان به وجود آمده است، گفت: هجمه‌ای روی خریدهای ما نیست. خیلی دوست دارم نتیجه زحمت بچه‌ها مشخص شود و بتوانیم جام قهرمانی را به باشگاه برگردانیم. ما باید تمرکز خوب داشته باشیم و این روند را ادامه دهیم. ریکاوری این بازیکنان مهم است. بازیکنانی که جذب شدند این تیم را دوست داشتند و عاشق این تیم و هواداران بودند و علی‌رغم اینکه پیشنهادات خیلی خوبی از تیم‌های دیگر داشتند این باشگاه را به خاطر علایق‌شان انتخاب کردند. باز هم معتقدم این بچه‌ها جای پیشرفت دارند و ما سخت تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد. امیدوارم بازیکنان هم با توجه به تیمی که انتخاب کردند با تمام وجود کار کنند که این کار را واقعاً خوب انجام می‌دهند.

 

وی در مورد تعویض امید عالیشاه و عملکرد خوب سینا اسدبیگی نیز گفت: بازیکنانی که وارد زمین می‌شوند از نظر من تفاوتی با بازیکنان دیگر ندارند. هر بازیکنی که وارد زمین می‌شود با تمام وجود کار می‌کند و وظایفش مشخص است. فرقی هم نمی‌کند چه کسی وارد زمین می‌شود. همه با تمام وجود کار می‌کنند که این برای من واقعاً ارزشمند است.

 

سرمربی در واکنش به این موضوع که تمرین برخی تیم‌های شهرستانی در تهران باعث شده تا زمین تمرین خوب وجود نداشته باشد، توضیح داد: تهران از لحاظ استعداد یکی از استان‌های فوتبالی کشور است. شاید 20 تیم هم از شهرستان بیایند باید جا برای تمرین داشته باشند. هر باشگاهی باید چهار پنج زمین تمرین خوب داشته باشد. واقعاً هیچ توجهی به این موضوع نشده است. همان زمین‌های تمرینی مانده و منتظرند هوا خوب شود، بهار بیاید و چمن دربیاید، بعد دو سه ماه زمین خوب است و دوباره همان اتفاق می‌افتاد و در زمستان تیم‌ها بدون زمین تمرین می‌مانند. ما هم متأسفانه این مشکل را داریم و سه چهار ماه است در شهید کاظمی تمرین می‌کنیم و هنوز نتوانستیم زمین چمن خوب پیدا کنیم. آن ورزشگاه هم در حال خراب شدن است و در فصل سرما این مشکلات وجود دارد. به طور کلی می‌گویم، وقتی ما ادعا می‌کنیم فوتبال حرفه‌ای داریم باید امکانات‌مان هم در حد حرفه‌ای باشد.

 

***

 

الهامی: ۱۰ دقیقه‌ای که خوابیدیم سرنوشت بازی را رقم زد

سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: در ۱۰ دقیقه‌ای که بد بودیم سرنوشت دیدار با پرسپولیس مشخص شد.

 

ساکت الهامی پس از شکست 3 بر یک هوادار مقابل پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی از گروه داوری و در رأس آنها دکتر بیژن حیدری که قضاوت سنگینی داشتند، تشکر می‌کنم. به پرسپولیس و تیم خوب‌شان پیروزی را تبریک می‌گویم. شروع بازی برای ما خوب بود ولی بعد از 10 دقیقه ابتدایی، 10 دقیقه بعدی را بازیکنان هوادار از دست دادند و به قولی به خواب رفتند. این 10 دقیقه تکلیف بازی را مشخص کرد. دو گلی خوردیم که اصلا فکرش را نمی‌کردیم. پرسپولیس از تجربه‌اش استفاده کرد و در آن 10 دقیقه گل‌هایش را به ثمر رساند.

 

وی افزود: از بازیکنانم تشکر می‌کنم چون جوان هستند. شاید استراتژی من اشتباه بود و نمی‌توانم ایرادی به بازیکنان بگیرم. پرسپولیس تیم باتجربه‌ای است و بی‌جهت نیست چندین سال در کورس قهرمانی در لیگ و آسیا است. از دید من، در نتیجه شاید خوب نبودیم ولی از لحاظ فوتیالی کیفیت خوبی به غیر از آن 10 دقیقه داشتیم. فوتبال ادامه دارد و از امشب آماده بازی با مس رفسنجان خواهیم شد.

 

سرمربی هوادار در رابطه با تعویض‌هایش در این دیدار تصریح کرد: وقتی در شرایط خاصی قرار دارید و دو گل می‌خورید، تعویض می‌کنید. چیز خاصی نبود و بازیکنان همانی بودند که در دیدار قبلی به میدان رفته بودند.

 

الهامی در خصوص انتقاد یحیی گل‌محمدی از کیفیت چمن ورزشگاه پاس قوامین خاطرنشان کرد: فوق‌العاده نه؛ اما بد هم نبود. شاید مثل آزادی نباشد ولی بد هم نبود. شاید تصور گل‌محمدی این بود که زمین خوب بوده ولی گردش توپ و مالکیت بیشتر دست ما بود. پرسپولیس بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارد که تعیین کننده هستند اما بازیکنان ما غیر از آن 10 دقیقه کم نیاوردند. فرق ما و پرسپولیس همان 10 دقیقه بود. نظر گل‌محمدی برای ما عزیز و قابل احترام است ولی در رابطه با زمین چیز خاصی نمی‌توانم بگویم.

 

این مربی در واکنش به این سؤال که رفتار او کنار زمین در بازی امروز متفاوت با سال گذشته بود و آیا محرومیت‌ها باعث این اتفاق شده یا موضوع دیگری، گفت: مربی رفته رفته تجربه پیدا می‌کند و هر روز برای او درس است. هر چقدر سن مربی بالا برود تجربه کسب می‌کند. ممنونم این سوال را پرسیدید چون در چهار دیدار قبلی کسی این سوال را نپرسیده بود. امروز هم اول صحبت‌هایم از داوری تشکر کردم. صحبت‌هایم خودستایی نیست. اگر در تراکتور و نساجی مازندران قهرمان شدیم بازیکنان زحمت کشیدند و من هم نقش کوچکی داشتم. بعد از هر دو قهرمانی جز اینکه ما را اخراج کردند، چه اتفاقی افتاد؟ به بازیکنان امسال ایمان دارم و آنها می‌دانند اشتباه من باعث شد که امروز باختیم. از تک تک بازیکنان معذرت می‌خواهم و قول می‌دهم در بازی با مس رفسنجان یکدل بازی کنیم. قطعا می‌خواهم این راه را ادامه دهم، اگر خدا به من آن صبر را بدهد.

 

الهامی در خصوص اعتراض بازیکنانش به عدم اخراج سروش رفیعی و گل اول پرسپولیس که گفته می‌شد توپ از خط رد شده است، گفت: من به دکتر حیدری ایمان دارم و اگر 5 پنالتی علیه ما می‌گرفت، همین صحبت‌ها را می‌کردم. حیدری یکی از بهترین داوران ایران است، آن هم در شرایطی که می‌تواند بیرون از فوتبال خیلی درآمد داشته باشد ولی به داوری عشق دارد. همانطوری که حضور علیرضا فغانی می‌تواند باعث پیشرفت داوری ما شود. می‌توانستم روی آن صحنه‌ها اعتراض کنم و کار به کمیته انضباطی کشیده شود. اصلا نمی‌دانم صحنه‌ها چه کارشناسی می‌شود اما اگر بگویند توپ اوت بوده باز هم از دکتر حیدری تشکر می‌کردم. از داوران باتجربه مثل حیدری و فغانی تشکر می‌کنم. من الان باخته‌ام و نمی‌توانم گردن داور بیندازم. ما باختیم و مقصر آن من هستم. از مالک باشگاه و بازیکنان عذرخواهی می‌کنم. من را آورده‌اند که بازیکنان اشتباه نکنند، اینجا من اشتباه کردم و بازیکنان عالی بازی کردند. قول می‌دهم با بازیکنان در دیدار با مس کرمان جبران کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------