رسول‌پناه: برکناری کالدرون برنامه‌ریزی شده بود/ اظهارات درویش بی‌اساس است



رسول‌پناه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: شرط بازگشت گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس به این تیم رفتن محمدحسین انصاری‌فرد بود.

به گزارش تسنیم، مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که میهمان برنامه «ورزشگاه» بود، درباره اینکه آیا دندانپزشک است یا نه، اظهار داشت: بله، علاوه بر دندانپزشک، کارشناس قوه قضائیه هستم. به پرسپولیس خیلی علاقه دارم و چون به این تیم حساس بودم به مدیریت باشگاه ورود کردم. برخی‌ها می‌گویند طرف دندانپزشک بود و به پرسپولیس آمد، به من بگویند مدیران در 30 سال گذشته چه کار کردند که وضعیت فوتبال ما این است؟ چرا بقیه مدیران نمی‌آیند و اظهارنظر نمی‌کنند؟

 

وی افزود: من سلسله مراتب مدیریتی را طی کردم، چرا که ابتدا عضو علی البدل بودم، سپس عضو هیئت مدیره شدم، بعد رئیس هیئت مدیره و در آخر سرپرست باشگاه پرسپولیس شدم. زمانی که رئیس هیئت مدیره شدم به مشکلاتی خوردیم، چرا؟ چون می‌خواستیم قانونی عمل کنیم نه اینکه مسائل حاشیه‌ای به ما غلبه کند. موقعی که سرپرست شدم به بحران مالی شدیدی خوردیم و پرونده‌های داخلی و خارجی زیادی داشتیم. ما در گروه‌مان در لیگ قهرمانان آسیا با یک امتیاز چهارم بودیم. من شرایط مالی باشگاه را می‌دانستم و نیامدم بگویم میراث‌دار بدهی گذشته هستم.

 

سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: زمانی که وارد بحث مدیریتی باشگاه شدم کارگزاری داشتیم که متأسفانه در قرارداد با آنها بحث درآمدزایی نبود. اختلاف ما با کارگزار از آنجا شروع شد. به مسعود سلطانی‌فر (وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان) گفتم اینطوری نمی‌شود. پرسپولیس در شرایط واگذاری بود و دولت و وزارت نمی‌توانستند پولی ترزیق کنند. به سلطانی‌فر گفتم اگر سرپرست باشگاه من هستم باید قرارداد کارگزار را اصلاح کنیم یا زیر آن بزنیم! با اختیار خودم و هیئت مدیره باشگاه توانستم قراردادی با کارگزار به مبلغ 110 میلیارد تومان با دلار 10 هزار تومانی ببندم. برخی‌ها گفتند قرارداد ترکمنچای بسته شده بود در صورتی که کارگزار تا قران آخرش را داد. در تاریخ باشگاه پرسپولیس چنین قراردادی بسته نشده بود. طبق گزارش سازمان بازرسی تنها سالی بود که پرسپولیس به درآمدزایی رسید. ما 5 پرونده قطعی داشتیم که یکی از آنها پرونده برانکو بود و آن را بستیم. شما دیدید که پرونده کالدرون به کجا رسید.

 

رسول‌پناه در خصوص اینکه گفته می‌شود حساب باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی به او بسته شده است، گفت: در جایی شنیدم مدیرعامل فعلی پرسپولیس گفتند شنیده‌ام یا گفته‌اند حساب باشگاه به دلیل بدهی به من بسته شده است. اظهارات ایشان بی‌پایه و بی‌اساس است. حساب باشگاه پرسپولیس بسته نیست، مسدود است. ایشان (رضا درویش) حتی استعلام نگرفت که قابل استناد است یا نه. حساب باشگاه را نمی‌توان بست، بلکه مسدود می‌شود. اگر حساب بسته است چطور پول بازیکنان را داده‌اند؟ نمی‌دانم چرا می‌گویند حساب باشگاه را من بسته‌ام. شخصی در دوران مدیریت قبل از ما 7 میلیارد تومان کمک کرده بود. به جای اینکه از او تشکر کنیم سیاست تقابل را در پیش گرفتند. با یکی از شرکت‌های هواپیمایی مشکل داشتیم و آنها را صدا زدیم و گفتیم واقعا مشکل داریم و با ما راه بیایید. این راه تعامل است. من اصلا حساب باشگاه پرسپولیس را نبسته‌ام.

 

وی در رابطه با قراردادی که با آنتونیو استوکس بسته شده بود، یادآور شد: این قرارداد در زمان مدیریت بنده نبود. زمانی که پرسپولیس برای دیدار با شارجه امارات راهی این کشور شد و بازی کرد، استوکس مرخصی گرفت و پس از آن دیگر نیامد. این دوران مصادف با شروع کرونا بود و بازی‌ها لغو شد. استوکس در این مدت نمی‌توانست به تهران بیاید. سپس ما طبق قرارداد حقوقی عمل کردیم و ابتدا شکایت را به فدراسیون فوتبال بردیم. این کار ایراد است و باید به فیفا شکایت می‌کردیم ولی طبق قرارداد نوشته شده عمل کردیم. این قرارداد آنقدر ایراد داشت که روی‌مان نمی‌شد به فیفا ارسال کنیم. تاریخ‌ها اشتباه بود و 15 الی 20 غلط داشت! ما زرنگی کردیم و اجازه ندادیم 50 هزار دلار آخر قرارداد او به ما بخورد. در این قرارداد بحث حقوقی اعمال نشده بود و بزرگ‌ترین ضربه را خوردیم.

 

سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس در مورد فسخ قرارداد یک طرفه شجاع خلیل‌زاده با پرسپولیس خاطرنشان کرد: خلیل‌زاده نمی‌توانست یک طرفه فسخ کند و پس از این کار به کمیته وضعیت شکایت کردیم. اسناد آن نیز مشخص است. ما نامه را به کمیته وضعیت ارسال کردیم و شرح واقعه را گفتیم، چون شجاع قرارداد سه ساله داشت. خلیل‌زاده محبوب است و خودم طرفدار او هستم و خودش می‌داند اما بحث مدیریتی فرق می‌کرد. او پس از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا قراردادش را فسخ کرد، ما باید چه کار می‌کردیم؟ پس از شکایت ما دیگر نمی‌دانم مسئولان چه کار کردند.

 

رسول‌پناه بار دیگر با این سوال روبرو شد که منظورش از بدهی 7 میلیاردی پرسپولیس به یک نفر به یکی از دوستانش مربوط می‌شود یا نه، گفت: دوست من نبوده است. این 7 میلیارد در زمان مدیریت قبل از ما کمک شده بود.

 

وی در خصوص اینکه چرا زمانی که رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بود مانع جدایی کالدرون نشد، گفت: پیام‌هایی که او داده، هست و او واقعا قصد داشت برگردد اما شرط گذاشت که انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه نباشد. به او گفتیم این موضوع در حیطه اختیارات شما نیست. با این بنده خدا کاری کردند که اصلا نیاید. در جریان همه مسائل‌ها از جمله تهدیدها بودم. زمانی که کالدرون استعفا کرد، 20 روز وقت داشتیم یک سوم پولش را بدهیم تا همه چیز تمام شود و برود. انصاری‌فرد او را نمی‌خواست. روزی که کالدرون رفت مسائلی پیش آمد که در هیئت مدیره شوکه شده بودیم. حرف و حدیث‌هایی بین کالدرون و انصاری‌فرد پیش آمده بود. کالدرون حاضر بود از یک مبلغی گذشت کند و راه بیاید ولی این اتفاق نیفتاد. او سرمربی بود که دو هفته یکبار گزارش کار خود را به هیئت مدیره می‌داد، من چنین چیزی ندیده بودم. او واقعا برای باشگاه ارزش قائل بود. یکسری مسائل حقیقت دارد ولی قابل اثبات نیست و بعدها شکایت می‌کنند! برنامه‌ریزی شده بود که کالدرون نیاید. اگر اخبار را رصد می‌کردید، خواسته‌شان این بود که او نباشد اما هیئت مدیره می‌خواست کالدرون باشد. کالدرون در برنامه فوتبال برتر جان کلام را گفت و هواداران متوجه شدند. اگر پول او را 5 روز زودتر می‌دادند متحمل این همه خسارت نمی‌شدیم.

 

سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس پس از مطرح کردن مسائلی در رابطه با خصوصی‌سازی باشگاه تصریح کرد: سوالم از درویش این است که شفاف‌سازی کند. دانشگاه پرسپولیس که در زمان رویانیان تاسیس شد، تعطیل شده است. این کار هم فرهنگی بود و هم درآمدزایی داشت. چرا باید دانشگاهی با 300،400 دانشجو تعطیل شود.

 

رسول‌پناه در پایان درباره اینکه اگر به عقب برگردد باز هم مدیرعامل پرسپولیس می‌شود، گفت: دوست ندارم به عقب بازگردم اما اگر وضعیت بحرانی باشد حاضرم کمک کنم. من اظهارنامه به باشگاه دادم چرا یکبار با من تماس نگرفتند؟ چرا یکبار نامه ندادند؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------