برد پرتغال در شب رکوردشکنی رونالدو/ سرخ‌ها صدرنشین شدند



دیدار پرتغال و غنا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم ملی فوتبال پرتغال نخستین دیدار خود در بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی را با پیروزی برابر غنا به پایان برد.

به گزارش مهر، دومین دیدار از گروه H بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه بین تیم های پرتغال و غنا در ورزشگاه ۹۷۴ قطر برگزار شد که طی آن یاران کریستیانو رونالدو برابر حریف آفریقایی خود به برتری ۳ بر ۲ رسیدند.

 

این دیدار در شرایطی آغاز شد که رونالدو پنجمین دوره حضورش در جام جهانی را تجربه می کرد و هنگام سرود ملی کشورش اشک ریخت. با این حال او در نیمه اول یک موقعیت خوب و تک به تک را از دست داد و یک گل هم به ثمر رساند که با خطا صورت گرفت، تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

دیدار پرتغال و غنا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در دقیقه ۶۳ مدافع تیم ملی فوتبال غنا درون محوطه جریمه رونالدو را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا کاپتیان تیم ملی پرتغال پشت توپ بایستدو در حالی که خود رونالدو و بازیکنان نیمکت نشین پرتغال استرس بالایی برای این ضربه داشتند در نهایت ستاره فوتبال دنیا این توپ را در دقیقه ۶۵ به تور دروازه چسباند.

 

در ادامه تیم ملی غنا که موقعیت های کم تعدادی برای باز کردن دروازه حریف داشت بر فشارش روی دروازه تیم اروپایی اضافه کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند و در دقیقه ۷۳ این اتفاق رخ داد و در یک ضد حمله بازیکنان غنا موفق شدند دروازه حریف را توسط «آندره آیو» باز کنند تا کار به تساوی کشیده شود.

 

این پایان کار نبود و پرتغالی ها در ادامه موفق شدند گل دوم را وارد دروازه حریف آفریقایی کنند. در دقیقه ۷۸ «ژوائو فلیکس» موفق شد برای دومین بار دروازه غنا را باز کند. آتش بازی یاران رونالدو ادامه داشت و «رافائل لیائو» در اولین توپی که پس از تعویض نصیبش شد دروازه غنا را در دقیقه ۸۰ باز کرد و گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

 

رونالدو که با زدن یک گل در این دیدار به تنها بازیکنی تبدیل شد که در پنج دوره جام جهانی گل زده است در دقیقه ۸۸ تعویض شد و از زمین بیرون رفت.

 

در دقایق پایانی بازی پرتغال که در نیمه دوم متحول شده بود بازهم موقعیت های خوبی برای رسیدن به گل های بیشتر داشت اما نتوانست بر تعداد گل های خود اضافه کند اما در مقابل این غنا بود که در دقیقه ۸۹ به گل دوم رسید. در این دقیقه اشتباه مدافعان پرتغال در مهار بازیکن غنا توپی روی دروازه ارسال شد که «عثمان بوکاری» با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.

 

در دیگر دیدار این گروه تیم های ملی فوتبال اروگوئه و کره جنوبی به تساوی بدون گل رسیدند.

 

***

 

کریستیانو رونالدو؛ اولین بازیکن تاریخ که در ۵ دوره جام‌جهانی گل زد

کریستیانو رونالدو با گلزنی برابر غنا به رکورد فوق العاده زدن گل در ۵ دوره جام جهانی رسید.

 

رونالدو اکنون اولین بازیکن تاریخ است که در ۵ دوره جام جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و اکنون ۲۰۲۲ برای تیمش گلزنی می‌کند.

 

اولین گل این فوق ستاره در جام جهانی برابر ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ به ثمر رسید که از روی نقطه پنالتی بود و تاکنون آخرین گل او نیز از روی نقطه پنالتی بوده است.

 

دیدار پرتغال و غنا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------