کارشناسی داوری دربی ۹۹/ گل اول استقلال سالم بود؛ خطای پنالتی برای سرخابی‌ها رخ نداد



کارشناسی داوری دربی ۹۹،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کارشناسان داوری اعلام کردند که خطای پنالتی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی 99 رخ نداد و همچنین گل اول استقلال سالم بوده است.

به گزارش ورزش سه، نود و نهمین شهرآورد پایتخت در شرایطی به پایان رسید که بر خلاف تصور اهالی فوتبال، یک بازی جذاب و هجومی اما به دور جنجال و حاشیه، از سوی دو تیم ارائه شد و چهار گل نیز به همراه داشت.

 

محمدحسین زاهدی‌فرد که به همراه سعید قاسمی و محمد جواد مداح، قضاوت این بازی را بر عهده داشت، روز نسبتا راحتی را پشت سر گذاشت اما این مسابقه هم مثل دربی‌های گذشته، با صحنه‌های مشکوک داوری همراه بود.

 

اولین صحنه در دقیقه 7 رقم خورد که در پی اولین موقعیت جدی استقلال، آبی‌پوشان اعتقاد داشتند محمدحسین زاهدی‌فرد باید در سوت خود می‌دمید و یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام می‌کرد.

 

همچنین گل تساوی استقلال در شرایطی به ثمر رسید که سرخپوشان معتقد بودند روزبه چشمی، در موقعیت آفساید قرار داشت و گل او باید توسط مداح، مردود اعلام می‌شد.

 

کارشناسان داوری به بررسی این دو صحنه پرداخته و نظرات خود را بیان کرده‌اند:

 

برخورد توپ به دانیال اسماعیلی‌فر (مشکوک به پنالتی - دقیقه 7)

ابراهیم میرزابیگی: توپ به سینه بازیکن برخورد می‌کند و هند محسوب نمی‌شود.


حیدر سلیمانی: توپ به سینه بازیکن پرسپولیس برخورد کرد و اعلام کرنر از سوی داور درست بود.

 

نوذر رودنیل: توپ به سینه بازیکن برخورد کرد اما حتی اگر به دست هم می‌خورد، هند نبود چون دست بازیکن در حالت عادی قرار داشت. شاید دست بازیکن جلوتر بود اما دست جزو قسمت‌هایی از بدن نیست که در آفساید قرار بگیرد.

 

غلامرضا جباری: خطایی اتفاق نیفتاد و توپ با سینه بازیکن پرسپولیس برخورد کرد.

 

گل تساوی استقلال (مشکوک به آفساید - دقیقه 30)

ابراهیم میرزابیگی: کار کمک داور عالی بود و گل استقلال در موقعیت سالم به ثمر رسید.

 

حیدر سلیمانی: گل کاملا صحیح بود و نشان دهده کار عالی کمک داور دوم دیدار بود. این صحنه کاملا VARای بود و اگر در جام جهانی بود، حتما توسط کمک داور ویدئویی بررسی می‌شد اما ایشان تصمیم درستی گرفت. روزبه چشمی با مدافع آخر پرسپولیس روی یک خط قرار داشت و به نظر من آفساید نبود.

نوذر رودنیل: بازیکنی که ضربه سر را زد، با مدافع روی یک خط قرار داشت. درست است که دست بازیکن استقلال جلوتر بود اما دست در آفساید محاسبه نمی‌شود.


غلامرضا جباری: با توجه به فیلمی که در اختیار داریم اظهار نظر بسیار سخت است ولی اگر بخواهیم طبق آنالیزهای دقیقی که در رقابت‌های جام جهانی انجام شد بررسی کنیم، به نظر می‌رسد شانه آقای روزبه چشمی در آفساید قرار دارد.

 

خطای پنالتی برای پرسپولیس در رخ نداد

حیدر سلیمانی در گفتگ و گو با تسنیم گفت: در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول تکلی در محوطه استقلال، توسط سیلوا زده شد. بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند توپ به دست مدافع استقلال برخورد کرد که اینطور نبود و حتی اگر توپ در آن صحنه به دست بازیکن استقلال برخورد می‌کرد، پنالتی نبود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------