آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

تاج: از نجابت ویلموتس خجالت می‌کشیم/ پایان مناقشه ایران - عربستان و بازی در زمین بی‌طرف



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی تاج
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از روند جوان‌گرایی در فوتبال ساحلی کشورمان ابراز رضایت کرد.

به گزارش تسنیم، مهدی تاج در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال ساحلی کشورمان گفت: بچه‌های فوتبال ساحلی یک مأموریت داشتند خیلی خوب آن را انجام دادند به این علت که ما از آنها خواسته بودیم که در فوتبال ساحلی جوان‌گرایی شود که این کار انجام شد. در این رابطه جلساتی با مربیان تیم ملی ساحلی داشتیم و الان ترکیبی که از این تیم می‌بینید ترکیبی کاملاً متفاوت با اردوهای قبل است. خوشبختانه یک مقدار جوان‌گرایی کرده‌اند که این انتظار فدراسیون فوتبال بود.

 

وی در ادامه افزود: البته از بازیکنان قدیمی تیم هم استفاده شده است. در واقع تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان در تیم ملی حضور دارند. تیم ملی ساحلی که در  حال حاضر رده دوم رنکینگ فیفا را دارد، باید از این عنوان خود دفاع کرده و حتی بهتر هم بشود، به خصوص با قرعه‌کشی که در بازی‌های جهانی ساحلی با آن روبه‌رو شده‌اند. اوکراین یکی از همگروه‌های ما قهرمان اروپاست، سنگال قهرمان آفریقاست، پاراگوئه هم قهرمان آمریکای جنوبی است. در واقع سه تیم قهرمان به ما همگروه شده‌اند. اگرچه خود بچه‌های ما خودشان بهترین هستند.

 

تاج یادآور شد: به اعضای تیم ملی ساحلی قول داده بودم که در تمرین‌شان حضور پیدا کنم. همچنین قول درست کردن رختکن هم داده بودیم که این کار انجام شد و الان ملی‌پوشان کنار زمین تمرین دوش می‌گیرند و دیگر با خودشان خاک به خوابگاه نمی‌برند. به دنبال این هستیم که یک زمین هم در کنار زمین تمرین تیم ملی ساحلی درست کرده و خاک زمین را هم عوض کنیم. ما بابت هر کامیون خاکی که از چابهار می‌آوریم چیزی حدود شش میلیون تومان پول می‌دهیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد پرداختی به مارک ویلموتس نیز گفت: الان اوضاع تیم ملی بزرگسالان خوب است و غیر از 13 بازیکنی که در اردوی تیم ملی هستند مابقی به‌زودی به اردو اضافه خواهند شد. خود من هم فردا جلسه‌ای با ویلموتس دارم. برای تیم ملی بزرگسالان ما نسخه‌ای متفاوت می‌پیچیم و شب گذشته آغازش را با سرمربیان لیگ برتر داشتیم و دیدید که این نشست اتفاق خوبی بود که قبلاً به سختی می‌شد این کار را کرد. الحمدالله ویلموتس صحبت‌های مربیان را شنید و ما هم شنیدیم که در مجموع جلسه خیلی خوبی بود.

 

وی با بیان اینکه غایبان نشست مربیان لیگ برتری با ویلموتس ضرر کردند، یادآور شد: به نظرم آنهایی که آمدند، سود بردند. برخی مربیان هم کمک‌های‌شان را فرستادند که برای ما قابل قبول است، اما آنهایی که نیامدند و نماینده‌ای نداشتند کارشان برای ما قابل فهم نیست و جای توجیه ندارد.

 

تاج ضمن اشاره به قرارداد ویلموتس تأکید کرد: ویلموتس قراردادی با ما دارد که باید بگویم در حال حاضر ما از نجابت او خجالت می‌کشیم. اگر افراد دیگر  بودند شاید اگر پول نمی‌گرفتند رفتار دیگری داشتند. ایشان وضعیت ما را درک کرده و گفته است که می‌داند مشکلاتی داریم. واقعاً هم همین‌طور است و ما بانک‌های متعددی را به ویلموتس معرفی کردیم و او هم معرفی کرده است، اما واقعاً برای پرداخت مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی مشکلاتی را داریم. تا قبل از تحریم‌های جدید فیفا می‌پذیرفت که طلب ما را به فرد ثالث بدهد. ما قراردادی را به فیفا می‌بردیم و به عنوان مثال پول را به حساب کی‌روش می‌ریختیم و او برداشت می‌کرد.

 

وی در ادامه یادآور شد: با این حال آن زمان هم تأخیر‌‌هایی به وجود می‌آمد. یا همین موضوع استقلال که اخیراً به طلبکار این باشگاه از سوی فیفا پرداخت شد. در حال حاضر با توجه به تحریم‌های جدید شرایط فرق کرده است. من الان نامه‌هایی دارم که  می‌توانم یک روز آنها را منعکس کنم. در این نامه‌ها فیفا به ما گفته است که هیچ بانکی حاضر نیست به نام ایران پولی را تحویل بگیرد. در این شرایط کار ما خیلی سخت می‌شود و نمی‌توانیم هپچ پولی را از فیفا تحت هیچ عنوانی بیرون آوریم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همین خوابگاهی که شما در نزدیک زمین تمرین تیم ملی می‌بینید، ما در حال ساخت آن برای بانوان هستیم. ما به شکلی خیلی عجیب و غریبی توانستیم از فیفا 300 هزار دلار بگیریم تا ساختمان‌مان را تکمیل کنیم. دو میلیون دلار برای زمین ساختمان‌مان تثبیت شده است که خود آقای اینفانتینو  آمده و کلنگش را زده است. همین ساختمان اداری فدراسیون فوتبال را می‌گویم. واقعاً این اتفاق خیلی خوبی است که ساختمان فدراسیون مال خودمان است. می‌بینید که الان مدام با همیسایه‌های ساختمان فعلی فدراسیون درگیر هستیم. مدام باید با همسایه‌ها جلسه گذاشته و عذرخواهی کنیم. من یک تیم ملی هم در آنجا دارم! در واقع 18 تیم ملی داریم که یکی دیگر به نام همسایه‌ها به آن اضافه شده است!

 

تاج ادامه داد: همین شرایط را سازمان لیگ دارد و با مشکل بزرگ جای پارک مواجه است. زمانی که من به سازمان لیگ رفتم، پارکینگ آنجا را تبدیل به لابی کردم، چرا که در هیج جایی وجود نداشت. فوتسال و فوتبال ساحلی‌مان هم همین وضع را دارند. دیروز مربیان  تیم‌های لیگ برتری اینجا بودند و یکسری‌شان هنوز کمپ را ندیده بودند. مربیان خارجی هم واقعاً از دیدن کمپ لذت بردند. اینکه من چقدر از این کمپ را درست کردم و دیگری چقدر مهم نیست، اما اینکه این کمپ برای جمهوری اسلامی می‌ماند خودش یک عزت است. برخی از این مربیان می‌گویند در کشور خودشان هم چنین کمپی با این امکانات را ندارند. در مجموع  باید بگویم که ویلموتس هنوز قسط اولش را دریافت نکرده است. فکر می‌کنم یک ماه دیگر هم زمان پرداخت قسط دومش فرا می‌رسد که روی هم رفته می‌شود دو قسط. خیلی امیداورم که بتوانم به زودی پرداختی به ویلموتس داشته باشم.

 

وی راجع به اختلاف پیش آمده بین فدراسیون فوتبال و دولت هم تصریح کرد: اصلاً بحث قهر و آشتی نیست. به‌هرحال ما یک  قرارداد ملی با ویلموتس امضا کرده‌ایم. من اگر بحثی داشتم این نبود که دولت بیاید به فوتبال کمک کند، بلکه پیشنهادم این بود که در این شرایط تحریم‌ها ما نتوانستیم پول‌مان را از فیفا بگیریم و دولت این موضوع را مطلع است. الان به وزیر ورزش هم گفتم که اندازه همین پولی که ما از فیفا داریم را شما به فدراسیون بدهید و همین مبلغ را هم برید از فیفا بگیرید، مانند دیگر مطالباتی که کشورمان دارد. دقیقاً همان مبلغی که از کنفدراسیون آسیا و فیفا طلب داریم را به ما بدهند مشکلات حل می‌شود. بانک مرکزی نامه‌ای به ما زده است که ممکن است بتوانیم این پول را از فیفا بگیریم. خود اینفانتینو به ما قول داده است که یک ماهه پول‌مان را خواهد داد، اما الان دو بار این یک ماه تمدید شده است. به‌هرحال او قولش را داده است. بد نیست بدانید که می‌توانستیم یکسری پول از سفارتخانه مالزی بگیریم و آن را تبدیل کنیم که سفارت مالزی را هم تحریم کرده‌اند و حسابش را به خاطر فوتبال بسته‌اند. در واقع این‌طور بود که در سفارت ایران در مالزی خانم افخمی یک حسابی داشت و پول‌های ما در این حساب می‌رفت و می‌توانستیم آن را براشت کنیم که این امر دیگر میسر نیست.

 

تاج با تاکید بر اینکه مشکلات مالی فدراسیون همین مسائل و تحریم‌هاست، گفت: تمام تلاش ما این است که تمام این مشکلات ظرف 20 روز آینده حل شود تا دیگر مشکل مالی نداشته باشیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به نشست روز گذشته مربیان لیگ برتری با ویلموتس یادآور شد: در مورد جلسه با مربیان هم باید بگویم که این نشست دو بخش داشت. یکی اینکه مربیان بابت کمپ تیم ملی  تشکر کردند. مربیانی مثل فرکی و منصوریان که خودشان مقطعی در تیم ملی بودند با دیدن امکانات حسابی تعریف و تمجید کردند. برخی از مربیان هم گله‌ای از توپ‌های مسابقات داشتند و حرف‌شان این بود که چرا وقتی همه می‌گویند توپ‌ها بد است کسی اهمیت نمی‌دهد. من هم از سازمان لیگ خواستم این موضوع را خیلی سریع بررسی کرده و به من گزارش بدهند. برای این موضوع و همچنین ارائه برنامه یک ساله بازی‌های لیگ زمان تعییین کردیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که  آیا قرار است شیخ سلمان بین او و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نشستی را برگزار کند؟ عنوان کرد: شیخ سلمان یکی از  برنامه‌ةایش این است که این جلسه را ترتیب دهد. به هر جهت من هم یکی از اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا هستم و  یه عنوان نایب رئسی یکی از تلاش‌هایم همین مورد است.  به هر خال پست‌های کلیدی خوبی خود ایران در AFG دارد. مثلا استیناف که قویترین جای  کنفدراسیون دارد و همه رای‌ها به آنجا ختم می شود رئیسش یک ایرانی است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------