آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

«دختر باد» اولین لژیونر ایرانی در پیست اروپا



اخبار,اخبار ورزشی,فرزانه فصیحی
رکورددار دوی سرعت ایران معروف به «دختر باد» پیشنهاد جذابی را از کشور صربستان دریافت کرده است.

به گزارش ورزش‌ سه، شاید اگر لیلا رجبی را کنار بگذاریم که از کشور دیگری وارد ایران شد و با گرفتن تابعیت ایرانی توانست در برخی مسابقات بین‌المللی در قالب تیم ملی دوومیدانی ایران بدرخشد، هیچ دوومیدانی کار دیگری را در سال‌های اخیر نداشتیم که مثل یک پدیده در سطح بین‌المللی خودش را مطرح کند. فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران مشهور به «دختر باد» که اخیرا عنوان برترین ورزشکار لیگ برتر دوومیدانی بانوان را از آن خود کرده، با پیشنهاد هیجان انگیزی که از یکی از کشورهای اروپایی دریافت کرده، می تواند قدم های جدیدی را برای دوومیدانی ایران در بخش زنان بردارد.

 

یکی از باشگاه‌های مطرح صربستان و حتی اروپا که در دوومیدانی می‌توان گفت برترین باشگاه این کشور به حساب می‌آید، به فرزانه فصیحی پیشنهاد همکاری داده است. این باشگاه که هم در لیگ دوومیدانی صربستان حضور دارد و هم در مسابقات منطقه‌ای این کشور شرکت می‌کند، به «دختر باد» ایران پیشنهاد داده تا علاوه بر پوشیدن پیراهن این تیم در مسابقات، اردوی آماده سازی خود را در صربستان برپا کند. فصیحی که در ۶ سال اخیر قهرمان بلامنازع دوهای سرعت در ایران بوده، خودش را برای مسابقات داخل سالن آسیا آماده می کند که به نوعی انتخابی قهرمانی داخل سالن جهان هم به شمار می رود. او که رکورد ۱۱.۷۴ را در صد متر ثبت کرده، بیشتر امیدوار است در دوی ۶۰ متر داخل سالن به درخشش خود ادامه دهد.

 

فصیحی قبلا سابقه ثبت رکورد ۷.۳۵ در دوی ۶۰ متر را داشته و فقط ۵ صدم ثانیه با رکورد ورودی مسابقات داخل سالن جهان فاصله دارد. او در دوره قبلی مسابقات داخل سالن آسیا هم به مدال برنز رسید و حالا اگر بتواند رکورد ورودی مسابقات جهانی را کسب کند، به عنوان دختر ایرانی در این زمینه تبدیل خواهد شد. به نظر می‌رسد تمرین کردن در یک کشور اروپایی و آن هم با امکانات یک باشگاه بزرگ می‌تواند نقش پررنگی در پیشرفت فصیحی و نزدیک شدن او به رکوردهای جهانی ایفا کند. البته که انتقال فرزانه فصیحی به یک باشگاه صربستانی لقب اولین دختر لژیونر دوومیدانی ایران را در کنار نام او قرار خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------