کارشناسی داوری بازی فولاد - پرسپولیس/ پنالتی پرسپولیس درست بود؟



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار پرسپولیس و فولاد
بازی حساس تیم های فولاد و پرسپولیس که امروز در اهواز برگزار شد را اشکان خورشیدی داور باتجربه قضاوت کرد.

به گزارش ورزش سه، سعید مظفری زاده کارشناس داوری فوتبال ایران درباره قضاوت اشکان خورشیدی در این مسابقه و صحنه های حساس بازی گفت:

 

-در دقیقه 5 بازی روح الله سیف اللهی بازیکن فولاد در حالی که دستانش را باز کرده بود در محاسبات خودش در محوطه جریمه دچار اشتباه شد و توپ با دستش برخورد کرد. خورشیدی در این صحنه به درستی خطای پنالتی اعلام کرد.

 

-در دقیقه 62 هرچند دست محمد نادری بازیکن پرسپولیس در وضعیت طبیعی بود و توپ هم ناخواسته به دستش برخورد کرد اما مطابق با تغییرات جدید قوانین داوری، داور در این صحنه به درستی خطای هند اعلام کرد و گل علیپور را مردود دانست.

 

درمجموع تیم داوری با توجه فشاری که در زمین بود و حواشی که در خارج از زمین وجود داشت عملکرد خوبی داشت و تنها یک مورد در قضاوت تیم داوری وجود داشت.

 

در دقیقه 77 سیامک نعمتی بازیکن تعویضی پرسپولیس در حالی وارد زمین شد که بازی قبل از ورود او به زمین با پرتاب اوت آغاز شده بود و داور نباید اجازه تعویض را می داد تا در توقف بعدی این تعویض انجام شود.

 

همچنین نادر جعفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد اشکان خورشیدی داور دیدار پرسپولیس و فولاد در هفته دهم لیگ برتر گفت: او خطاها را به خوبی می‌شناسد و کنترل بازی را در دست داشت. در بازی برای هر دو تیم به صورت یکنواخت و همسان سوت زد. به طور کلی تیم داوری همکاری خوبی داشت و اگر هم اشتباهی کرده باشند، این اشتباه در نتیجه بازی تاثیری نداشت.

 

این کارشناس داوری درباره برخورد سید جلال حسینی با مهاجم تیم فولاد نزدیک محوطه جریمه پرسپولیس و قبل از تک گل بازی گفت: با اینکه بازیکن فولاد مدعی خطا بود، اما تصمیم داور درست بود و در آن صحنه خطایی رخ نداد.

 

جعفری همچنین درباره صحنه مشکوک به پنالتی برای فولاد در دقیقه ۴۴ و ۴+۹۰ بازی گفت: هر دو صحنه یک برخورد عادی‌ به شمار می‌رفت و خطایی رخ نداد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------