کارشناسی داوری دیدار استقلال و الاهلی عربستان/ گل دوم استقلال درست بود



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار استقلال و الاهلی
یک کارشناس داوری فوتبال می گوید داور بازي تیم فوتبال استقلال و باشگاه الاهلی عربستان به اشتباه گل دوم آبی پوشان را مردود اعلام کرده است.

علیرضا رجب‌لو کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد داوری استقلال و الاهلی عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: داور به غیر از صحنه‌ای که گل استقلال را مردود اعلام کرد در بقیه صحنه‌ها و جرایم شخصی عملکرد خوبی داشت و دو پنالتی که در این بازی گرفت کاملا درست بود.

 

او درباره گل دوم استقلال که توسط داور مردود اعلام شد اظهار کرد: داور موقعی می‌تواند چنین گلی را آفساید اعلام کند که در آن صحنه‌ زاویه دید دروازه‌بان کور شود و فاصله ضربه زده شده تا دروازه‌بان کم باشد. هنگامی که مهاجم استقلال شوت خود را روانه دروازه‌ حریف کرد، زاویه دروازه‌بان کاملا باز بود. اگر این ضربه مثلا از فاصله مثلا ۲ متری زده می‌شد داور می‌توانست آفساید اعلام کند اما در این صحنه نه دید دروازه‌بان کور بود و نه زاویه دروازه‌بان تنگ شده بود. پس گل دوم ‌استقلال کاملا سالم است.

 

 مظفری: تیم داوری نتیجه بازی را زیر و رو کرد!

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال کشور می گوید که "کو هیون جین" داور کره ای بازی استقلال و الاهلی 4 اشتباه تاثیرگذار در روند بازی داشته است.

 

به گزارش ورزش سه، شوت غیرقابل مهار ارسلان مطهری گل تساوی استقلال را مقابل الاهی رقم زده بود که پس از چند ثانیه توجه همگان را به کمک داور اول جلب شد که پرچمش را به نشانه آفساید بالا برده بود تا گلی که کارشناسان داوری فوتبال ایران به صورت متفق القول آن را صحیح می دانند، مردود اعلام شده باشد و استقلال سه امتیاز حساس را به رقیبش الاهلی عربستان واگذار کرد.

 

با نوید مظفری در مورد قضاوت داور کره ای هم صحبت شدیم که توضیحات او را در ادامه می خوانید:

 

-  این بازی چهار صحنه داوری مهم داشت که داور مسابقه در هر چهار صحنه اشتباه کرد.

 

-  در دقیقه 8 بازیکن استقلال به تنهایی به سمت محوطه جریمه الاهلی در حال حرکت بود که داور باید اعلام پنالتی می کرد.

 

-  صحنه بعدی پنالتی برای الاهلی بود. مهاجم الاهلی قبل از رسیدن به دروازه بان در حال شیرجه زدن است که داور نباید پنالتی می گرفت.

 

-  صحنه بعدی اشتباه در گرفتن پنالتی برای استقلال بود که بدون اینکه خطایی انجام شود، داور برای استقلال پنالتی گرفت.

 

-   و در آخر دیگر ستاره کاری داور قبول نکردن گل کاملا واضح مطهری بود. اینکه جلوی دید دروازه بان را گرفته باشد، به این معنی است که کاملا جلوی دید دروازه بان باشد که در صحنه گل مطهری، بازیکن استقلال، 2،3 متر با دروازه بان فاصله داشت. این داوری واقعا یکی از ضعیف ترین داوری هایی بود که دیدم.


از نوید مظفری در مورد اشتباهات عجیب این داور و دلایل آن پرسیدیم که او اینگونه پاسخ داد:« نمی توانیم چیز دیگری بگوییم و اسم تبانی را روی قضاوت او بگذاریم. زیر سوال بردن خیلی راحت است. این داور توانایی اش همینقدر بود و در واقع توانایی اش در حد بازی های نوجوانان ما بود. من می گویم اشتباهات خیلی واضح بود و نباید در لیگ قهرمانان آسیا رخ بدهد و تیم داوری نتیجه بازی را زیر و رو کردند.

در ادامه نظرات برخی کارشناسان ایرانی درباره صحنه گل دوم استقلال و مردود شدن عجیب آن از سوی کمک داور کره‌ای را مشاهده می‎کنید:

محمد فنایی: این ضربه از فاصله تقریباً 30 متری به ثمر رسیده است و این در حالی است که دروازه‌بان کاملاً اشراف و دید کامل به توپ داشت و درواقع عکس‌العملی نمی‌توانست از خود نشان دهد و این گل کاملاً در موقعیت درست به ثمر رسید.


سعید مظفری زاده: در دقیقه89 استقلال یک گل دیرهنگام زد و داور به اشتباه این گل را مردود اعلام کرد، از دوربین پشت کاملا مشخص است دروازه بان کاملا صحنه را می دید و دانشگر تاثیر روی گل و توپ نداشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------