قهرمانی بایرن مونیخ در سوپرجام آلمان/ صعود منچسترسیتی و منچستریونایتد به مرحله بعدی جام اتحادیه انگلیس



اخبار,اخبار ورزشی,سوپرجام آلمان
قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان با شکست رقیب دیرینه‌اش برای هشتمین بار قهرمان سوپرجام این کشور شد.

به گزارش تسنیم، بازی سوپرجام آلمان چهارشنبه شب در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ میان تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند برگزار شد که این بازی با برتری 3 بر 2 باواریایی‌ها خاتمه یافت.

 

کورنتینو تولیسو در دقیقه 18، توماس مولر در دقیقه 32 و جوشوا کیمیش در دقیقه 82 گل‌های بایرن مونیخ را به ثمر رساندند و دو گل بوروسیا دورتموند هم در دقیقه 39 توسط یولیان برانت و در دقیقه 55 توسط ارلینگ هالند رقم خوردند.

 

به این ترتیب بایرن مونیخ ضمن تصاحب جامی که دورتموندی‌ها سال گذشته با غلبه بر آنها کسب کرده بودند،‌ جایگاه خود را به‌عنوان پرافتخارترین تیم سوپرجام آلمان با هشت قهرمانی تثبیت کردند.

 

بایرن مونیخ پیش از این در سال‌های 1989، 1994، 2013، 2014، 2015 و 2019 فاتح سوپرجام آلمان شده بود.

 

***

 

صعود منچستر سیتی با پیروزی پرگل

در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس، امشب (چهارشنبه) دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال منچسترسیتی موفق شد میزبان خود تیم برنلی را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد.

 

رحیم استرلینگ دو بار در دقایق 35 و 49 و فران تورس در دقیقه 49 گل‌های تیم تحت هدایت پپ گواردیولا را به ثمر رساندند.

 

پیش از این بازی هم تیم فوتبال نیوکاسل میهمان تیم دسته سومی نیوپورت کانتی بود که این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 به سود نیوکاسل خاتمه یافت.

 

***

 

منچستریونایتد برایتون را در حضور ۵۰ دقیقه‌ای جهانبخش حذف کرد

در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس چهارشنبه شب دو بازی همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال منچستریونایتد در ورزشگاه آمکس میزبان خود برایتون را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

 

در این بازی که علیرضا جهانبخش بال ایرانی تیم برایتون در ترکیب اصلی بود و در دقیقه 50 جای خود را به نیل ماپای داد، اسکای مک تامینی در دقیقه 44، خوان ماتا در دقیقه 73 و پل پوگبا در دقیقه 80 برای منچستریونایتد گلزنی کردند.

 

براساس این گزارش، در بازی همزمان نیز اورتون موفق شد دیگر تیم لیگ برتری این مرحله از رقابت‌ها، وستهام را در ورزشگاه گودیسون پارک با نتیجه 4 بر یک شکست دهد.

 

کالورت لوین سه بار در دقایق 11، 78 و 84 و رچارلیسون در دقیقه 56 گل‌های این بازی را به ثمر رساندند. اسنودگراس هم در دقیقه 46 تنها گل وستهام را به ثمر رساند. به این ترتیب اورتون در جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------