رسمی؛ رونالد کومان در بارسلونا ماندنی شد



رونالد کومان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی هلندی حداقل یک فصل دیگر روی نیمکت بارسلونا خواهد نشست و این فرصت را دارد تا با تقویت تیم نتایجی بهتر از فصل گذشته کسب کند.

به گزارش ورزش سه، ژانویه 2020  و پس از ناکامی در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا بود که ارنستو والورده با تصمیم جوزپ ماریا بارتومئو رئیس وقت بارسلونا اخراج شد و کیکه ستین جای او را گرفت. ستین نیز تنها شش ماه دوام آورد و پس از شکست 8-2 از بایرن در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اخراج شد.

 

در نهایت جوزپ ماریا بارتومئو رئیس سابق بارسا تصمیم گرفت رونالد کومان را جانشین ستین کند. کومان نیز از سمتش به عنوان سرمربی تیم ملی هلند استعفا کرد. او فصل گذشته توانست بارسا را به قهرمانی کوپا دل ری برساند ولی در لالیگا و لیگ قهرمانان ناکام ماند تا زمزمه های برکناری اش شنیده شود.

 

خوان لاپورتا رئیس بارسا هفته قبل از او 15 روز زمان خواست تا در مورد سرمربی جدید به اتفاق نظر برسد اما او در دو نشست خبری اخیرش(معارفه آگوئرو و اریک گارسیا) تایید کرد که مذاکرات با کومان خوب پیش می رود و شانس ماندنی شدن او را بالا دانست.

 

ساعاتی پیش جلسه هیئت مدیره بارسلونا با حضور خوان لاپورتا برگزار شد و دقایقی پیش حکم به ادامه کار کومان دادند.

 

لاپورتا در این رابطه گفت:« اعلام می کنم که پس از چند روز تعمق، در نهایت رای به ادامه کار کومان داده شد. از این بابت خوشحالیم که گفت و گوهای انجام شده در نهایت منجر به نزدیک شدن نظرات و رسیدن به یک نقطه مشترک شد.»

 

به این ترتیب سرمربی هلندی یک فصل دیگر نیز روی نیمکت خواهد ماند و می تواند قراردادش را کامل کند. این احتمال نیز وجود دارد که در صورت کسب نتایج مطلوب، قرارداد او تمدید شود.

 

در واقع نبود یک گزینه جانشینی مناسب، اصلی ترین دلیل ماندنی شدن کومان است در غیر این صورت لاپورتا برای برکناری مرد هلندی درنگ نمی کرد.

 

طبق ادعای برخی منابع، لاپورتا برای کومان شرط گذاشته است که سیستم بارسا باید 3-3-4 باشد و این غیر قابل بحث است. در واقع رئیس از سرمربی خواسته است که فصل بعد بارسا هجومی تر از گذشته بازی کند.

 

اکنون باید دید فصل بعد برای مرد هلندی چچونه خواهد گذشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------