مانچینی: شکست مقابل اسپانیا قدرت ببیشتری به ایتالیا خواهد داد/ انریکه: کلید پیروزی‌مان ارائه بازی همیشگی بود



مانچینی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی ایتالیا با وجود شکست مردانش مقابل اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا، روی نکات مثبت این بازی تمرکز کرد.

به گزارش تسنیم، بعد از 3 سال و 37 بازی، سرانجام دوران شکست ناپذیری تیم ملی ایتالیا به پایان رسید. این اتفاق شب گذشته (چهارشنبه) در شهر میلان رخ داد زمانی که آتزوری با نتیجه 2 بر یک به اسپانیا باخت و از صعود به فینال لیگ ملت‌های اروپا بازماند. ایتالیایی‌ها که از دقیقه 42 با اخراج کاپیتان‌ و مدافع‌شان لئوناردو بونوچی 10 نفره به بازی ادامه دادند، در همان نیمه نخست دو گل خوردند و باوجود جبران یکی از آن دو گل در دقایق پایانی، نتوانستند فینالیست شوند.

 

روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا پس از این بازی به شبکه رای اسپورت گفت: نتیجه بازی‌هایی این چنینی را گاهی اوقات حوادث غیرمنتظره‌ای که در آنها رخ می‌دهد، تعیین می‌کند. نیمه اول مسابقه به سادگی می‌‌توانست یک - یک تمام شود. مشخصاً اسپانیا به خوبی حفظ توپ می‌کرد اما باخت به این شیوه ناراحت کننده است، منظورم 10 نفره باختن است. ما مرتکب یک اشتباه شدیم که در چنین سطحی از مسابقات نمی‌بایست رخ می‌داد. راستش من صحنه وقوع خطای منجر به اخراج بونوچی را ندیدم اما پرداختن به آن هم الان دیگر فایده‌ای ندارد. لئوناردو نباید در چنین شرایطی مرتکب خطای دارای اخطار می‌شد. با تمام این‌ها به نظر من عملکرد تیمم که با وجود 10 نفره شده (در نیمه دوم) گل‌های بیشتری نخورد و حتی یک گل هم زد، خوب بود.

 

عملکرد تیم ملی ایتالیا در نیمه دوم با وجود یک بازیکن کمتر ارتقا پیدا کرد طوری که مانچینی جرأت پیدا کرد بازیکنانی تهاجمی مانند لورنتزو پلگرینی و مانوئل لوکاتلی را به میدان بفرستد.

 

او در این خصوص هم گفت: ما به بازیکنان تازه نفس نیاز داشتیم و آنها با ورودشان زمانی که 10 نفره شده بودیم، کمک فراوانی کردند. می‌توانستیم از بعضی از بازیکنان جوان‌مان هم استفاده کنیم اما من فکر می‌کنم که با وجود این باخت، عملکردی که در این بازی ارائه کردیم، به ما قدرت و انگیزه بیشتری می‌دهد.

 

یکی از حواشی مهم بازی هو شدن جان لوئیجی دوناروما سنگربان تیم ملی ایتالیا بود. هواداران تیم میلان که منتظر فرصتی بودند تا از دوناروما بابت ترک این تیم و پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن انتقام بگیرند، بارها او را هو کردند که این اتفاق به مذاق مانچینی خوش نیامد.

 

او در این باره هم گفت: هو شدن دوناروما؟ بسیار تأسف‌آور و ناراحت کننده بود.

 

***

 

انریکه: کلید پیروزی‌مان ارائه بازی همیشگی بود

لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در پایان بازی به شبکه رآی اسپورت ایتالیا گفت: شاید رمز پیروزی ما این بود که توانستیم به سبک همیشگی خودمان بازی کردیم. این کلید موفقیت ما بود. ایتالیا تیم بسیار قدرتمندی است و همیشه و در همه حال رویارویی با آن سخت است. به نظرم این بازی یکی از بهترین بازی‌هایی بود که شما می‌توانستید در رده ملی ببینید. ما توانستیم حریف را به خوبی پرس کنیم، مسیر حرکت تعدادی از بازیکنان تأثیرگذار ایتالیا را ببنیدیم و در نهایت با با اضافه شدن بازیکنان‌مان از خط میانی موقعیت‌های گلزنی به وجود آوریم.

 

یکی از تصمیمات غیرمنتظره لوئیس انریکه برای این بازی قرار دادن پابلو مارتین پائس گاویرا(ملقب به گاوی)، هافبک 17 ساله تیم فوتبال بارسلونا در ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا بود که او را به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل کرد.

 

انریکه در این باره هم گفت: می‌بینید که پسربچه‌های فوتبالیست اسپانیایی چقدر خوب هستند! کم پیش می‌آید که یک بازیکن را در اولین بازی ملی‌اش در این سن و سال، با چنین شخصیت و اعتماد به نفسی در زمین بازی ببینیم. او آینده تیم ملی اسپانیا خواهد بود و به درد حال این تیم هم می‌خورد. وراتی (هافبک ایتالیا) الگوی اوست و من هم قبل از بازی به او گفتم که از اولین تا آخرین لحظه بازی نباید چشم از وراتی بردارد و او هم استقبال کرد.

 

اسپانیا که در مرحله نیمه نهایی یورو 2020 از پس ایتالیا برنیامد و در ضربات پنالتی به این تیم باخت، این بار توانست آتزوری را شکست و به روند شکست ناپذیری این تیم که 37 بازی متوالی نباخته بود پایان داد.

 

انریکه در این باره گفت: ما خوشحالیم و راضی اما نه بابت اینکه به شکست ناپذیری ایتالیا پایان دادیم بلکه به خاطر صعود به فینال چون ایتالیا لیاقت رکورد جهانی‌اش (برای بیشترین تعداد بازی بدون باخت متوالی) را داشت و به نظر من باز هم در بالاترین سطح بازی خواهد کرد.

 

در ابتدای بازی تعدادی از هواداران تیم ملی ایتالیا روی سکوها هنگام پخش سرود اسپانیا آن را هو کردند. انریکه در پاسخ به این سؤال که آیا از این اتفاق ناراحت است، گفت: سرود ایتالیا آنقدر فوق‌العاده است که پخش شدنش در ابتدای هر مسابقه‌ای جو بازی را هیجان‌انگیز می‌کند. من فقط صدای هوی چند نفر را شنیدم اما این را هم دیدم که بونوچی و دیگر بازیکنان ایتالیا به آن افراد اشاره کردند که این کار را انجام ندهند. به نظر من همیشه میان ایتالیا و اسپانیا احترام متقابلی وجود داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------