آزمون: مسئله اسکوچیچ و طارمی یک سوءتفاهم است



سردار آزمون،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سردار آزمون مهاجم تیم ملی کشورمان می‌گوید اختلافی که بین دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی به وجود آمده سوءتفاهم است و نباید آرامش تیم ملی به هم بخورد.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر نتایج خوبی کسب کرده و صدرنشین گروه A است. با این حال همچنان برخی اختلاف‌نظرها درباره تیم ملی وجود دارد. گروهی نتایج اخیر را فقط به توانایی بازیکنان تیم ملی ربط می‌دهند و برخی هم نقش دراگان اسکوچیچ و کادر فنی را بی‌ارتباط با این نتایج نمی‌دانند.

 

اخیراً و پس از مصاحبه‌ای که دراگان اسکوچیچ با یکی از رسانه‌های کرواسی درباره بحث تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی انجام داد و واکنش مهدی طارمی به این مصاحبه شرایط روانی تیم ملی را دستخوش تغییر کرده است. سردار آزمون که از ستاره‌های تیم ملی و زوج مهدی طارمی در خط حمله است در گفت‌وگویی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داده که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

 

صحبت‌های دراگان اسکوچیچ و بعد از آن واکنش مهدی طارمی درباره تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی حسابی جنجال‌آفرین شد.

چقدر خوب که در این باره می‌پرسید، چون فکر می‌کنم موضوع آنطور که بازتاب پیدا کرد، نبود. متأسفانه این مسئله همیشه دردسرساز می‌شود که یکی از عواملش ترجمه مصاحبه‌های بازیکنان و مربیان در رسانه‌های غیرفارسی است. به طور مثال خود من هم بارها در روسیه به انگلیسی مصاحبه کردم که صحبت‌ها به روسی منتشر شده و بعد از ترجمه به زبان فارسی، می‌بینم اصلاً کلماتی که من گفتم در مصاحبه نیست و برگردان مصاحبه به سه زبان، می‌تواند گاهی باعث سوءتفاهم شود. اسکوچیچ هم با رسانه‌های کروات مصاحبه کرده و فکر می‌کنم ترجمه آن به فارسی سوءتفاهم ایجاد کرده است.

 

یعنی صحبت‌های اسکوچیچ درباره تاکتیک‌پذیری بازیکنان آن چیزی نبوده که منتشر شده و مهدی طارمی هم دچار سوءتفاهم شده است؟

پس از انتشار این صحبت‌ها، اسکوچیچ با من تماس گرفت و گفت مصاحبه‌ای که انجام داده، آن چیزی نبوده که بازتاب داشته و گفت اتفاقاً صحبت‌های مثبتی انجام داده است. شاید در رسانه‌های کرواسی صحبت‌های او طور دیگری منتشر شده و ترجمه صحبت‌های او از زبان کروات به فارسی و جابجایی چند واژه باعث این سوءتفاهم شده است. در هر صورت، با چهار پنج بازیکن تیم ملی که اکنون در تیم نقش لیدر را دارند، باید به حفظ این آرامش کمک کنیم.

 

در هر صورت خیلی‌ها می‌گویند اسکوچیچ نمی‌تواند با این بازیکنانی که در تیم ملی هستند کار کند و تکرار همین صحبت‌ها هم می‌تواند روی ذهنیت بازیکنان و حتی هواداران تیم ملی تأثیر بگذارد.

ببینید این صحبت‌ها همه به ضرر تیم ملی است و ما نباید خودزنی کنیم. ما همه ایراد داریم و بدون ایراد نیستیم. پس نباید آرامش خودمان را با این صحبت‌ها از بین ببریم. ما یک تیم هستیم و اکنون نیز همه باید برای صعود به جام جهانی تلاش کنیم و به هر شکل اکنون نیز در گروه‌مان صدرنشین شدیم ‌که نباید این فرصت را از دست بدهیم.

 

پس تو فضای فعلی در تیم ملی را خوب می‌بینی و می‌گویی نباید این وضعیت را خراب کرد.

من به تنها چیزی که فکر می‌کنم، موفقیت تیم ملی است. اینکه اکنون انتقاد می‌شود، نباید باعث شود که گذشته را فراموش کنیم. کسانی که می‌گویند کادر فنی تأثیری ندارند، فراموش نکنند ما، همین بازیکنان بودیم که زمان مارک ویلموتس به آن شکل نتیجه گرفتیم و تا آستانه حذف قرار گرفتیم. اینکه اکنون 10 امتیاز گرفتیم و صدرنشین جدول گروه‌مان هستیم، یعنی کادر فنی تأثیر خودش را گذاشته است. بازیکن و مربی ابزاری هستند که باید مکمل هم باشند و هیچکدام بدون هم موفق نمی‌شوند. همانطور که گفتم ما زمان ویلموتس همین نفرات بودیم که موفق نمی‌شدیم.

 

برخی با توجه به اینکه در چهار بازی اخیر گل نزدی، نسبت به عملکردت نقد داشتند، در حالی که در بازی با سوریه محروم بودی، اما در هر سه بازی که در ترکیب بودی مقابل عراق، امارات و کره جنوبی پاس گل‌های مهمی دادی که برای تیم ملی امتیاز به دنبال داشته است. خودت این انتقادها را ناشی از چه چیزی می‌بینی که تأثیرت با سه پاس گل را ندیده‌اند؟

معمولاً آنهایی که این انتقادها را می‌کنند، فوتبال را بهتر از من درک نمی‌کنند. به همین دلیل توجهی به این صحبت‌ها نمی‌کنم. آنهایی که این نقطه نظرات را دارند، بهتر است از پیروزی‌های تیم ملی لذت ببرند.

 

از عملکردت در تیم ملی با توجه به سه پاس گلی که دادی، دفاع نمی‌کنی؟

وظیفه من بوده که برای تیم ملی مؤثر عمل کنم و هر زمان که برای تیم ملی بازی کنم، تلاشم برای رسیدن به موفقیت است.

 

تیم ملی در 10 بازی متوالی به برتری رسید که رکوردی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز بود، اما با تساوی مقابل کره جنوبی نوار پیروزی‌ها پاره شد. خودت فکر می‌کنی در بازی برگشت بتوانیم کره را شکست بدهیم؟

برای صحبت کردن درباره بازی با کره جنوبی کمی دیر شده، اما ما همیشه مقابل کره جنوبی که رقیبی تراز اول است، کار سختی داریم. مقابل کره جنوبی باید با تمام تمرکز را داشته باشیم، اما مجموعاً بازی سختی است.

 

درباره شرایطت در تیم زنیت هم صحبت کن. چهارشنبه شب مقابل یوونتوس بازی کردید و با حداقل اختلاف شکست خوردید، خودت هم زمان کوتاهی بازی کردی.

بازی سختی بود و همانطور که گفتید، یوونتوس با حداقل گل به برد رسید. من هم از وقتی وارد زمین شدم، تلاشم را کردم برای زنیت مثمرثمر باشم، اما خب در نهایت بازی با همان یک گل یوونتوس تمام شد.

 

سرمربی زنیت علت قرار نگرفتن تو در ترکیب اصلی بازی با یوونتوس را دور بودن از آمادگی پس از مصدومیت عنوان کرده بود. مشکل مصدومیت داشتی؟

نه، مشکلی نداشتم و همه چیز روبه‌راه بود. هم از نظر آمادگی بدنی و هم از نظر ذهنی آماده بودم. در هر صورت تصمیم مربی این بود از ابتدا در ترکیب نباشم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------