سرپرست فدراسیون فوتبال: درباره بازی ایران با برزیل و آرژانتین چیزی نمی‌دانم!/ کامرانی‌فر: به احتمال 95 درصد با یکی از این دو تیم بازی می‌کنیم



میرشاد ماجدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرد که فیفا بابت پول‌های بلوکه شده‌ فدراسیون قول همکاری داده است.

به گزارش ورزش سه، "میرشاد ماجدی" سرپرست فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم افطاری فدراسیون با حضور چهره‌های مهم فوتبالی گفت: این هشتمین سالی بود که ما این مراسم را به مناسب تولد امام حسن مجتبی (ع) برگزار کردیم. تنها یک سال به دلیل بحث کرونا این مراسم برگزار نشد. خوشحالم که همه دوستان به دعوت ما لبیک گفتند.

 

وی درخصوص برنامه ریزی بازی‌های تدارکاتی تیم ملی گفت: با آقایان رضاییان، حمید استیلی و اسکوچیچ برنامه ریزی انجام دادیم و قرار شد دور هم بنشینند. البته اسکوچیچ برنامه‌ها را داده، اما این دوستان باید آنها را تدوین کرده و سپس آن را به ما بدهند تا در هیئت‌رئیسه مطرح و ان شالله آنها را اجرایی کنیم.

 

او در مورد صحبت‌های مثبتش با روسای فدراسیون سایر کشورها و رئیس فیفا گفت: خودم شخصاً با اینفانتینو صحبت کردم و در مورد فوتبال ایران و در رابطه با مسائل به‌وجود آمده گفت‌وگو کردم. او هم گفت ما دوست داریم نه‌تنها به ایران بلکه به تمام تیم‌ها و تمام کشورها کمک کنیم چون کار ما حمایت کردن است. این بحث اصلی و اولیه ایشان بود و به ما هم قول دادند که همه‌جوره همکاری کنند مخصوصا در بحث پول‌های بلوکه شده‌مان در فیفا و AFC قول همکاری داد. دنبال راه حلی هستیم تا به سرعت پول‌های خود را دریافت کنیم و بتوانیم آماده‌سازی خیلی خوبی برای جام‌جهانی داشته باشیم.

 

ماجدی درباره احتمال برگزاری بازی دوستانه بزرگ گفت: سوال شما سوال خوبی است ولی یادمان نرود مسابقات در فیفادی‌ها برگزار می‌شود. کلا یک ماه و اندی است که فدراسیون را تحویل گرفته‌ام. تیم‌هایی که از نظر شما بزرگ بوده و در رنکینگ فیفا بالا هستند، از یک سال قبل برنامه‌های خود را چیده باشند. ما باید ببینیم چه تیم‌هایی با هم مسابقه ندارند و فیفادِی‌‌هایشان خالی است. قطعاً با نظر سرمربی و کادر مدیریتی تیم ملی سعی می‌کنیم بهترین تیم را انتخاب کنیم.

 

سرپرست فدراسیون درخصوص برنامه‌های تیم ملی امید نیز گفت: آقای سهیل مهدی اینجا حضور دارند و می‌توانید با خود ایشان نیز صحبت کنید. برای فدراسیون و کشور تیم‌های ملی در اولویت هستند. بالاخره برآیند فوتبال و لیگ ما تیم‌های ملی هستند. من فکر می‌کنم به‌راحتی می‌توانیم این مشکل را به‌ویژه برای تیم المپیک حل کنیم.

 

ماجدی در مورد احتمال برگزاری بازی دوستانه با برزیل و آرژانتین اضافه کرد: من در این رابطه چیزی نمی‌دانم و اگر کامرانی‌فر گفته از خودش بپرسید. شما شک نکنید اگر چیزی قطعی شود 100 درصد اعلام خواهیم کرد.

 

وی در پایان و درخصوص باز شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال گفت: البته حساب‌ها نیست و یکی از حساب‌ها بسته شده و ان شالله سعی می‌کنیم ظرف یک هفته آینده با سازمان مالیاتی صحبت کنیم. بالاخره الان بحث جام‌جهانی است و بحث فوتبال است. همه باید کمک کنند. ما هم جزو سازمان‌هایی نیستیم که نخواهیم پول را پرداخت کنیم. مقداری در مضیقه هستیم و انشاءالله یک اتفاق خوب می‌افتد‌.

 

کامرانی‌فر: 95 درصد با برزیل یا آرژانتین بازی می‌کنیم

کامرانی‌فر برای برگزاری بازی‌های دوستانه تیم ملی ایران از تیم‌های برزیل، آرژانتین، نیوزلند و کانادا نام برد.

 

حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال در ابتدا راجع به برگزاری بازی‌های دوستانه خوب با تیم‌های صاحب‌نام بیان کرد: ضمن تشکر از شما به‌خاطر دغدغه‌هایی که برای تیم ملی ‌دارید. در سمیناری که در قطر برگزار شد به‌همراه آقای ماجدی یک‌سری صحبت‌ها مطرح شد و دوستان ‌تلاش می‌کنند که چند بازی خوب داشته باشیم. با توجه به دو فیفادی که داریم تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد. تیم‌های رده بالای رنکینگ فیفا و هم، تیم‌های میانه جدول را در نظر داریم و انشالله بازی انجام شود. مطمئن هستم بازی‌های خوبی را پیش رو خواهیم داشت. چیزی حدود ۹۰ درصد از کار انجام شده و الان داریم روی جزئیات صحبت می‌کنیم؛ وقتی قطعی شد اعلام خواهیم کرد.

 

او در مورد قطعی شدن بازی با برزیل یا آرژانتین گفت: من قبلا هم اعلام کردم که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از کار انجام شده است و امیدواریم که در دقایق آخر مشکلی پیش نیاید و بتوانیم بازی را انجام دهیم.

 

کامرانی‌فر در مورد سخت بودن هماهنگی بازی با تیم‌های آمریکایی و اروپایی و قطعی شدن بازی با تیم‌های دیگر توضیح داد: تقریباً نیوزلند هم قطعی شده و منتظر کارهای نهایی هستیم. نیوزلند با توجه به اینکه در پلی‌آف بازی دارد شرایط بازی با آنها پشت درهای بسته و بازی بدون پخش، مهیا شده است. یکی از شرط‌های آنها این بوده که ما هم قبول کردیم؛ می‌تواند بازی خوبی برای ما باشد. یک بازی هم با کانادا، کارها و برنامه‌هایش انجام شده و آن منوط بر این است که تیم را به کانادا ببریم که آن هم محدودیت‌هایی دارد ولی کارها در حال انجام شدن است و مطمئن باشید که ما بازی‌های دوستانه بسیار خوبی در این دو فیفادی خواهیم داشت.

 

او در مورد مکان برگزاری بازی با برزیل یا آرژانین گفت: می‌دانید که آن‌ها بازی عقب افتاده دارند و قرار است با هم بازی کنند که میزبان آنها قطر شده است اما در این حد فاصله که تیم در قطر حضور دارد با آنها بازی خواهیم کرد.

 

کامرانی‌فر در مورد بلوکه شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال در سال منتهی به جام جهانی بیان کرد: متاسفانه ما تا چند روز پیش از طرف فیفا حسابمان به دلیل تحریم‌ها بسته بود ولی الان از داخل هم حسابمان بسته است و این نمی‌تواند خیلی برای فوتبال ما در سال منتهی به جام جهانی خوب باشد. قرار است تیم امید ما در مهم‌ترین مسابقات شرکت کند و من در برنامه هم درخواست دادم ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و امیدوارم هرچه زودتر مشکل حل شود تا بتوانیم حداقل کارها را انجام دهیم. زمان برای اینکه این پول از فدراسیون فوتبال وصول شود وجود دارد اما بعداً برای آماده سازی و برنامه ریزی تیم‌هایمان زمان نداریم و خیلی فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

 

او در پایان راجع به اینکه به دلیل بسته بودن حساب‌های فدراسیون اسکوچیچ نمی‌تواند از ایران خارج شود گفت: برای فدراسیون فوتبال قاعدتاً خوب نیست. الان ۷۵۰ عدد توپ فوتبال و فوتسال ما در گمرک گیر کرده است و به دلایل مشکل مالیاتی اجازه ورود نمی‌دهند. باز شدن حساب‌های فدراسیون در حال حاضر دست فدراسیون نیست و باید دستور ویژه از بالا صادر شود تا آنها باز شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------