احمدزاده: آقای قاسم‌پور خودت این آدم‌ها را بالای سرت می‌پذیرفتی؟/ شکوری: شاید کمیته فنی نتایج تیم ملی را به جادو ربط می‌دهد!



احمدزاده،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
اگرچه محمد احمدزاده دور از فوتبال است اما مثل اغلب اوقات درست تر از اکثریت کسانی که درباره فوتبال صحبت می‌کنند حرف می‌زند.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که هفته گذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال پس از برگزاری جلسه صلاحیت فنی دراگان اسکوچیچ را رد کرد، ابراهیم قاسم‌پور روز گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرد سرمربی تیم ملی هم از نظر فنی و هم از نظر مدیریتی از سوی کمیته رد شده است.

 

محمد احمدزاده که در دوره ای به عنوان دستیار علی دایی روی نیمکت تیم ملی حضور داشت در مصاحبه با خبرنگار ما به این مسئله واکنش نشان داد و گفت افرادی که در کمیته فنی تصمیم‌گیری می‌کنند باید سابقه حضور در سطح ملی را داشته باشند.

 

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

 

* کمیته فنی هفته قبل جلسه ای برگزار کرد و پس از جلسه اعلام کرد صلاحیت آقای اسکوچیچ توسط کمیته تایید نشد؛ شما چه نظری درباره این مسئله دارید؟
فکر می‌کنم کمیته فنی بر اساس اتفاقات برون تیمی بین بازیکنان و بازتابی که در رسانه ها داشت، تصمیم گرفت. وقتی دید بازیکنان دو دسته شدند و این دسته‌بندی برای تیم ملی مناسب نیست چنین تصمیمی گرفت. فکر می‌کنم کمیته فنی قبل از واکنش بازیکنان نسبت به سرمربی چنین تصمیمی نمی‌گرفت اما وقتی بازیکنان دو دسته شدند، این مسائل پیش آمد. کمیته فنی یا فدراسیون قبل از اینکه چنین تصمیمی بگیرد باید بازیکنان را مجاب می‌کرد که چه وظیفه ای دارند و نباید در انتخاب سرمربی دخالتی داشته باشید. هیچ بازیکنی مخصوصا در سطح ملی این حق را ندارد بگوید مربی من چه کسی باشد. فکر می‌کنم نظر اصلی کمیته فنی این نبوده و تنها به خاطر حواشی پیش آمده تصمیم به برکناری آقای اسکوچیچ و بررسی سایر گزینه ها گرفتند.

 

* این مسائل، شامل بحث مدیریتی سرمربی می‌شود اما دیروز آقای قاسم‌پور اعلام کردند کمیته فنی از نظر فنی هم آقای اسکوچیچ را تایید نکردند.
من دوست ندارم به این موضوع ورود کنم یا همکاران خودم را زیر سوال ببرم اما اگر قرار است کمیته فنی درباره تیم ملی در آن سطح تصمیم بگیرد، خود اعضا باید این دوره را گذرانده و جزو مربیان تیم ملی بوده باشند و یا در سطحی بالاتر مربیگری کرده باشند تا درباره تیم ملی و مربیگری در تیم ملی به خصوص در بخش فنی تصمیم بگیرند. رزومه هیچکدام از افرادی که در کمیته فنی هستند، در سطح ملی نبوده است. بله؛ این افراد در سطح باشگاه ها مربیگری کردند اما بسیاری حتی در سطح اول باشگاه ها هم مربیگری نکردند. در خصوص مسائل فنی و اینکه از لحاظ فنی از سرمربی تیم ملی ایراد بگیریم باید کسانی مثل آقای حشمت مهاجرانی یا جلال طالبی که خودش در‌ جام جهانی روی نيمکت تیم ملی نشسته نظر بدهند. اعضای کمیته فنی ما آدم های بزرگی در فوتبال بوده‌اند اما باید در سطح ملی مربیگری می‌کردند؛ برای مثال اگر حسین فرکی نظر می‌داد، من بیشتر می‌توانستم به خودم بقبولانم که این نظر، نظر خوبی است. به نظر می‌رسد کمیته فنی درباره مسائل فنی عجولانه تصمیم گرفته است.

 

* آقای قاسم‌پور در‌ مصاحبه ای، در رزومه خودشان صعود با صنعت نفت، فجر سپاسی و بهمن را بیان کرده‌اند.
من با سقوط و صعود این مربیان در تیم های خودشان کاری ندارم. من فقط تاکید می‌کنم مربیانی که در کمیته فنی سرمربی تیم ملی را زیر سوال می‌برند و تصمیم نهایی را می‌گیرند باید خودشان این مسیر را طی کرده باشند. تک تک مربیانی که در کمیته فنی تصمیم گرفته‌اند، اگر تیم باشگاهی داشتند و شخصی که مسیر مربیگری در سطح اول باشگاهی ایران را طی نکرده، به عنوان مدیر فنی تیم‌شان انتخاب می‌شد، می‌پذیرفتند؟ من شخصا سال ها در ملوان به عنوان نفر اول کار کرده‌ام؛ اگر مدیر باشگاه من می‌گفت این شخص مدیرفنی تو اما آن شخص هیچ رزومه ای نداشت نمی‌پذیرفتم. در حال حاضر هم تیم ملی همین شرایط را دارد. این آقایان هیچکدام در مسیر سرمربیگری و حتی مربیگری تیم ملی نبوده‌اند و به همین خاطر سخت است که بپذیریم این افراد می‌توانند قاطعانه و در جهت بهبود وضعیت تیم ملی تصمیم کاملا درستی بگیرند و این مسئله می‌تواند جای بحث باشد.

 

* پس از نظر شما افراد حاضر در کمیته فنی صلاحیت لازم را ندارند؟
نه اینکه این افراد آدم های کوچکی باشند و تک تک آنها آدم های بزرگی هستند؛ آقای قاسم‌پور در زمان بازیگری جزو بهترین های ایران بوده و بقیه هم همینطور اما باید حتما مسیر مربیگری تیم ملی را طی کنند و سپس در مورد شرایط تیم ملی و عزل و نصب سرمربی تصمیم بگیرند. بله؛ ما می‌توانیم حرف بزنیم اما من به عنوان یک سرمربی که سال ها در بالاترین سطح فوتبال ایران کار کردم و در مدت کوتاهی به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی کار کردم، به خودم اجازه نمی‌دهم در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرم که قابل اجرا باشد؛ باید افرادی بزرگتر از من مثل آقای حشمت مهاجرانی، جلال طالبی، حسین‌ فرکی و همایون شاهرخی که سال ها در مسیر تیم ملی قرار داشتند در این خصوص تصمیم بگیرند، اگر قرار بود عزل و نصبی از سوی کمیته فنی صورت بگیرد، این افراد می‌توانستند نظر بهتری بدهند تا بیشتر مورد قبول جامعه فوتبال باشد. در حال حاضر کمیته فنی نظرش را داده و اینکه ما بپذیریم این نظر حتما باید عملیاتی شود مقداری دور از انصاف است؛ باید بیشتر فکر کنیم و افراد متخصص تری که قبلا در این مسیر به صورت عملیاتی قرار داشتند را بیاوریم تا نظرشان را بدهند و پس از آن تصمیم‌گیری کنیم. اینکه کمیته فنی بگوید طبق قانون من گفته‌ام پس باید حتما انجام شود و اگر نشود ادامه نمی‌دهیم خیلی جالب نیست.

 

* ما در حال حاضر فقط چند ماه تا جام جهانی فاصله داریم؛ الان زمان مناسبی برای این بحث ها و برگزاری چنین جلساتی است؟
اصلا نباید کار به اینجا می‌کشید و این بحث ها مطرح می‌شد. بازیکن تیم ملی اصلا نباید به خودش اجازه می‌داد که دنبال عزل مربی باشد یا با وزیر ورزش به صورت خصوصی درباره مربی تیم ملی صحبت کند. این خودش جای ایراد دارد و اصلا وزیر ورزش نباید چنین جلسه ای برگزار می‌کرد و پای درددل بازیکن می‌نشست که اجازه بدهد بازیکن درباره مربی حرف بزند. بازیکن می‌تواند صحبت کند و درباره مشکلات صحبت کند اما وزیر ورزش نباید اجازه بدهد فضایی ایجاد شود که بازیکن درباره توانایی مربی صحبت کند. وزیر این فضا را به وجود آورد و باعث شد بازیکن فکر کند می‌تواند درباره مربی تصمیم‌گیری کند و پس از آن به مرحله بالاتر و دفتر ریاست جمهوری هم رفت. حرکت اول خوب نبود اما حالا که این اتفاق افتاد باید پروسه ای طی شود تا تصمیم درستی گرفته شود. حرف شما درست است؛ اصلا نباید در این زمان چنین اتفاقی رخ بدهد اما مسئله این است که مسئولین اول ورزش ما این فضا را ایجاد کردند و به بازیکن جرات دادند درباره مربی حرف بزند. حالا که این اتفاق افتاده باید در این زمان سریعا تصمیمات درستی بگیرند تا اشتباه اولیه را پوشش بدهند و برای ابقا یا برکناری سرمربی تصمیم بگیرند.

 

* نظر شخصی شما درباره عملکرد فنی آقای اسکوچیچ چیست؟
نظر من درباره ایشان مساعد است. با توجه به اینکه پیش از این هم در فضای رسانه ای درباره برکناری آقای اسکوچیچ بحث می‌شد، از ما هم سوال می‌شد و ما هم جواب می‌دادیم؛ من قبلا هم گفتم آقای اسکوچیچ هم عملکرد خوبی داشت و هم اینکه با کمترین حاشیه به اینجا رسید و از طرفی با وجود اینکه تیم را در بدترین شرایط تحویل گرفت، جزو اولین تیم ها به جام جهانی رفت و در‌ نتیجه از انصاف است که ایشان را تغییر بدهیم اما من پیشنهاد کردم که آقای اسکوچیچ قبول کند یک مربی خوب در کنارش حضور داشته باشد در جام جهانی به او کمک کند.

 

* از نظر شما چه شخصی می‌تواند در این راستا کمک کند؟
من حدود یک ماه و نیم پیش پیشنهاد دادم که مربی تمرین دهنده سال گذشته استقلال که به سیستم دفاعی این تیم در جهت قهرمانی کمک کرد، با توجه به شناختی که از فوتبال ایران دارد و کارکشته هم هست، در‌ کنار آقای اسکوچیچ حضور داشته باشد و ایشان بپذیرد این مربی ایتالیایی به عنوان دستیار اول کمکش کند. باید کادرفنی تیم ملی را تقویت کنیم؛ نظر من این بود اما برخی به بهانه حرفه ای بودن قصد برکناری آقای اسکوچیچ را دارند و به مسیری که اسکوچیچ در پیش داشت توجه نمی‌کنند که این درست نیست. ما در این مواقع حرفه ای می‌شویم اما جاهایی که اشتباهات جورواجور در فوتبال رخ می‌دهد همه آماتور برخورد می‌کنیم. الان چون فوتبال حرفه ای است ما می‌توانیم اسکوچیچ را کنار بگذاریم؟ این اصلا بهانه خوبی نیست. آقای اسکوچیچ زحمت کشیده و خوب کار کرده و تیم ما را به بهترین شکل به جام جهانی برده و باید حضور داشته باشد اما چه بهتر که کادرفنی ایشان تقویت شود چون همه افرادی که در کنار ایشان هستند جام جهانی را به عنوان بازیکن دیده‌اند نه مربی. باید آدم هایی در کنار آقای اسکوچیچ باشند که این فضا را تجربه کرده باشند.

 

* جدا از بحث اسکوچیچ و آینده تیم ملی، کمیته فنی درباره کی‌روش هم صحبت کرده که البته صلاحیت ایشان را هم تایید نکردند.
به نظر من آقای کی‌روش اگر حدود یک‌ یا دو سال زمان داشت، گزینه خوبی بود اما در این فاصله کم آقای کی‌روش نمی‌تواند توانایی خودش را در این تیم نشان بدهد. درست است تیم چهار سال قبل در جام جهانی نتایج خوبی داشت اما یادمان باشد ۸ سال تیم را در اختیار داشت و در ۸ سال پایه جام جهانی قبلی را ریخت اما در این ۴-۵ ماه نه تنها آقای کی‌روش بلکه هیچکدام از مربی ها جز خود آقای اسکوچیچ نمی‌توانند شرایط بهتری را ایجاد کنند. آقای کی‌روش باید زمان داشته باشد تا تاکتیک خودش را دیکته کند. به نظر من ایشان با وجود اینکه مربی خوبی هستند، در شرایط فعلی موفق نخواهند شد.

 

* البته آقای قاسم‌پور گفتند آقای کی‌روش به خاطر نگاه از بالا به پایین تایید صلاحیت نشدند.
در آن دوره شرایطی بود که فدراسیون این فضا را برای آقای کی‌روش به وجود آورد؛ آن نگاه، نگاهی بود که فدراسیون به وجود آورد و فضایی به وجود آورد که این نگاه به ایجاد شود. در آن دوره ضعف فدراسیون به قدری مشهود بود که هر سرمربی اگر این نگاه را نداشت موفق نمی‌شد. فدراسیون مقصر بود و باعث شد که یک مربی به خودش اجازه بدهد از بالا به فوتبال، فدراسیون، تیم ملی و پیشکسوتان ما نگاه کند. اگر فدراسیون در زمان کی‌روش تصمیم‌گیری خوبی داشت، ایشان هم جرات چنین رفتاری نداشت.

 

* شما بارها تاکید کردید موافق تغییر نیستید و آقای اسکوچیچ بهترین گزینه هستند اما به هر حال ما فاصله ای با جدایی ایشان و حضور یک مربی ایرانی روی نیمکت نداریم و نام علی دایی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام هم برای این‌ جایگاه مطرح می‌شوند. شما چه نظری درباره این اسامی دارید؟
اگر فدراسیون فوتبال تصمیمی مبنی بر جدایی آقای اسکوچیچ بگیرد، به نظر من علی دایی با توجه به اینکه مقبولیت عمومی دارد، می‌تواند بازیکنان را کنترل کند ولی در این فاصله چند ماهه، حتی مربی پخته و با تجربه در سطح دنیا هم نمی‌توانند به تیم ملی ما کمکی کنند. علی دایی هم که نظر من درباره‌شان مثبت است، فقط می‌تواند به چند دستگی سامان بدهد وگرنه به لحاظ فنی هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد و خود تیم از لحاظ فنی در دوگانگی قرار می‌گیرد. بهتر است به جای اینکه گزینه ای غیر از آقای اسکوچیچ مطرح کنیم، به هیئت رئیسه بقبولانیم از این تصمیم خارج شود. اگر می‌خواهیم تیم ملی در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد آقای دایی را به عنوان مدیرفنی کنار آقای اسکوچیچ بیاوریم تا جلوی این اتفاقات را بگیرد. باید با تمام نیرو بایستیم که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم بر برکناری آقای اسکوچیچ نگیرد.

 

***

 

ابراهیم شکوری: شاید کمیته فنی نتایج تیم ملی را به جادو ربط می‌دهد!

ابراهیم شکوری دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با ورزش سه در خصوص حواشی پیرامون تیم ملی فوتبال ایران و بحث هایی که درباره برکناری دراگان اسکوچیچ مطرح می‌شود صحبت کرد.

 

ابراهیم شکوری،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

شکوری در این گفت‌وگو عنوان کرد اگر اسکوچیچ در زمان بهتری برکنار می‌شد، می‌توانست تصمیم خوبی برای تیم ملی در‌ جام جهانی محسوب شود اما این اتفاق نباید در شرایط فعلی که زمان کمی تا آغاز مسابقات باقی مانده است رخ بدهد.

 

او همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش گفت از نظر او سرمربیان داخلی از نظر فنی دانش کمتری نسبت به دراگان اسکوچیچ ندارند.

 

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

 

* نظر شما درباره شرایط فعلی تیم ملی و بحث هایی که در خصوص برکناری آقای اسکوچیچ مطرح می‌شود چیست؟

به نظر من اگر قـرار بود چنین اتفاقی بیفتد باید قبل تر از این اتفاق می‌افتاد. در حال حاضر تیم ملی به آرامش و پشتیبانی خوب نیاز دارد که متاسفانه ما هیچکدام از این موارد را نداریم که عوامل مختلفی مقصر آن هستند و خود آقای اسکوچیچ هم قطعا یکی از مقصر ها هستند که هم نتوانستند نیمکت و رختکن را مدیریت کنند و هم برخی کارهای غیرحرفه ای انجام دادند که نمونه آن هم بیانیه ای بود که در اینستاگرام داد و به نظر من مشخص بود این بیانیه، بیانیه خود ایشان نبود.

 

* یعنی از نظر شما اگر در مقطع دیگری بودیم باید روی نیمکت تیم ملی تغییر ایجاد می‌شد؟

فکر می‌کنم نتایجی که آقای اسکوچیچ گرفته قابل دفاع بوده اما با توجه به اینکه تیم ملی ما با تیم های آمریکا و انگلیس هم‌گروه است و عوامل دیگری هم باعث شده‌اند این بازی ها حساس تر شود، شاید اگر در مقطع دیگری بودیم می‌توانستیم این بحث را داشته باشیم که آقای اسکوچیچ در جام جهانی نمی‌توانند تیم ما را همراهی کنند  اما مطرح شدن این مسائل در این مقطع کار درستی نبود؛ اگر قرار بود این اتفاق رخ بدهد می‌توانست قبل از بازی با کره و لبنان که صعودمان قطعی شده بود اتفاق بیفتد تا سرمربی جدید هم آن دو بازی را به عنوان بازی تدارکاتی و پس از آن هم فیفادی ها را داشته باشد تا به تیم مسلط شود اما در حال حاضر سرمربی فقط ۸ روز پیش از مسابقات جام جهانی بازیکنان را در اختیار دارد و اگر قرار است سرمربی جدیدی انتخاب شود باید حتما شناخت کافی از تیم داشته باشد.

 

* البته کمیته فنی اسکوچیچ را صلاحیت اسکوچیچ را هم از نظر فنی و هم مدیریتی تایید نکرده است. شما درباره بعد مدیریتی صحبت کردید؛ درباره بعد فنی چه نظری دارید؟

قطعا کمیته فنی نظرات خودشان را دارند و خودشان باید پاسخ بدهند اما از نظر من در بعد فنی یکی از مهم ترین مسائلی که می‌توانیم به آن اتکا کنیم، نتایج است. آقای اسکوچیچ نتایج بسیار خوبی گرفته‌اند و ما نمی‌توانیم منکر نتایج بسیار خوب ایشان در بازی های حساس بشویم. از نظر فنی با توجه به نتایج و صعود خوبی که داشتیم می‌توان به آقای اسکوچیچ نمره قبولی داد اما با توجه به اینکه مسائلی در دوره فدراسیون قبل مطرح شد، شاید کمیته فنی در قسمت هایی هم به آن مسائل استناد می‌کند و نتایج آن را به آن گره می‌زند که البته خود من اعتقاد زیادی به آن ندارم.

 

* منظور شما بحث جادوگری است؟

بالاخره باید قبول کنیم که این بحث، بحث داغی بود و یکی از مسائلی مهمی هم که باعث شد آن اتفاقات در فدراسیون رخ بدهد همین بود. شاید کمیته فنی در بحث نتایج به این موضوع هم استناد کند. من به شخصه به عنوان کسی که در فوتبال بودم می‌دانم که بازیکنان باید تلاش کنند و پشتیبانی و کادر قوی وجود داشته باشد که نتایج رقم بخورد اما شاید کمیته فنی به این مسئله هم استناد می‌کند.

 

* اینکه کمیته فنی به جز اسکوچیچ، صلاحیت کی‌روش را هم تایید نکردند جالب است.

مجددا تاکید می‌کنم این نظرات کمیته فنی است و خودشان باید در این باره صحبت کنند ولی نظر من این است که هر سرمربی و انسانی نقاط قوت و ضعفی دارد و هیچ انسانی کامل نیست. آقای کی‌روش هم نقاط قوت خوبی داشت اما در مقابل نقاط ضعفی داشت که نمی‌توان فراموش کرد. به هر حال در‌ حال حاضر مهم است که فدراسیون فوتبال، کمیته فنی، اعضای محترم هیئت رئیسه و افرادی که تصمیم‌گیرنده هستند، هر چه سریع تر تصمیم بگیرند و آرامش را به تیم ملی برگردانند؛ در حال حاضر با چند دستگی به وجود آمده و استوری هایی که از سوی بازیکنان و سرمربی گذاشته شده، این مسئله در جامعه هم عیان شده است و باید هر چه سریع تر جمع و جور شود چون ما تا جام جهانی زمانی نداریم و این مسئله هر چقدر کش پیدا کند، قطعا شرایط ما را در‌ جام جهانی حاد خواهد کرد.‌ جام جهانی جایی نیست که ما آزمون و خطا کنیم و همه تیم ها با تمام توان می‌آیند و تیم ما هم باید تجهیز شود و تجهیز شدنش هم نیاز به پشتیبانی، امکانات، پول، کادرفنی قوی و مدیریت قوی دارد که ما در حال حاضر نداریم.

 

* اکثریت هواداران فوتبال ما‌ معتقد هستند که به نفع تیم است؛ از نظر شما جدایی اسکوچیچ و استخدام سرمربی ایرانی می‌تواند شرایط را برای تیم ملی بهتر کند؟

بستگی دارد چه مربی خارجی داشته‌ باشیم؛ ما چه داخل کشور و چه خارج از کشور سطوح مختلفی از سرمربیان با توانایی ها و سبک مدیریتی مختلف داریم. اینکه به صورت کلی به این مسئله نگاه کنیم حرفه ای نیست؛ طبیعتا ما نمی‌توانیم زیدان را با یک مربی خارجی معمولی یا ضعیف مقایسه کنیم. اما ما در داخل کشور هم مربی های توانمندی داریم که می‌توانند کمک کنند به این شرط که همان نگاه و حرف شنوی که از مربی خارجی داریم و امکاناتی که در اختیار او قرار می‌دهیم را برای مربیان ایرانی هم داشته باشیم؛ در این صورت مطمئنا بعضی از مربیان داخلی هم این توانایی را دارند اما باید به روز شوند که فکر می‌کنم این یکی از وظایف اصلی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال باشد که علاوه بر کلاس های مربیگری، هر سال چند همایش هم  برگزار کند که مربیان و مدرسان به روز دنیا بیایند و مربیانی را که چندین سال است در لیگ کار می‌کنند، از نظر دانش فنی به روز کنند.

 

* در واقع در مجموع نظر شما این است که آقای اسکوچیچ ضعف دارند اما الان زمان تغییر نیست؟

آقای اسکوچیچ ضعف هایی دارند و من هم موافق تغییر هستم اما به شرطی که مربی که قرار است روی نیمکت ایران بنشیند حداقل ۳-۴ پله از آقای اسکوچیچ بالاتر باشد. اگر قرار است مربی داخلی بیاوریم هم باید شخصی باشد که تیم را جمع و مدیریت کند چون نظر شخصی من این است که در حال حاضر سرمربی تیم ملی کار فنی زیادی نمی‌تواند انجام بدهد و بیشترین کاری که می‌تواند انجام بدهد بحث مدیریت رختکن و نیمکت است.‌ از طرفی به نظرم آقای اسکوچیچ هم باید بعضی مسائل را رعایت کند.

 

* شما اشاره کردید که سرمربی جدید باید چند پله از اسکوچیچ بالاتر باشد؛ فکر می‌کنید سرمربیان ایرانی که نام‌شام مطرح می‌شود می‌توانند از اسکوچیچ بالاتر باشند؟

از نظر فنی مربیان داخلی ما چیزی از آقای اسکوچیچ کم ندارند. به هر حال آقای اسکوچیچ هم بهترین جایی که مربیگری کرده بود لیگ خودمان بود که مربیان دیگر توانستند در آن جام کسب کنند و آقای اسکوچیچ نتوانسته جامی به دست بیاورد. از نظر من مربیان داخلی چیزی کم ندارند و حتی شاید بیشتر هم داشته باشند اما در این مقطع تغییر کار درستی نیست چون ممکن است مربی داخلی هم با توجه به اینکه نمی‌تواند کار فنی زیادی انجام بدهد سوخت شود. در شرایط فعلی اگر آقای اسکوچیچ هم به عنوان سرمربی تیم ملی باقی بمانند مهم ترین وظیفه‌شان جمع کردن حواشی و چنددستگی است و کار مدیریتی که باید انجام بدهند مهم تر از کار فنی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------