قاتل پرسپولیس؟ از کجا معلوم فردا به استقلال گل نزنم!



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,فرجی

ابتدای مسابقه فیکس نبود، در دقایق ابتدایی به خاطر مصدومیت محمدی‌مهر به بازی رفت و در دقیقه 92 کاری کرد کارستان و مشهدی‌ها را روی هوا فرستاد. مدافع - هافبک سابق تیم‌های راه‌آهن، نفت آبادان، سایپا و نساجی که امسال از نساجی به مشهد رفت با بازی درخشانش مقابل پرسپولیس به حق و به انتخاب بیشتر رسانه‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن هفته ششم هم انتخاب شد.


 درباره آخرین شرایطش، احساسش بعد از گلزنی به پرسپولیس و شرایط تیم مشهدی به سراغ ستاره این روزهای شهرخودرو رفتیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فرشاد فرجی را در ادامه می‌خوانید.

بازی با پرسپولیس چطور بود؟
از قبل برای این بازی برنامه‌ریزی خاصی کرده بودیم و می‌دانستیم یک بازی 6  امتیازی در پیش داریم و محکوم به برد هستیم و خدا را شکر روند بازی هم به شکلی پیش رفت که توانستیم به 3 امتیاز آن دست پیدا کنیم.

چرا برای این بازی فیکس نبودی؟
در هر صورت مهم پیروزی تیم بود و واقعا مهم نیست در این راه چه کسی بازی می‌کند. ما یک هدف بزرگ داشتیم که موفق شدیم به آن برسیم. فرشاد محمدی‌مهر هم تا آن لحظه خوب بود ولی متاسفانه مصدوم شد و در ادامه به زمین رفتم و با گلزنی موجبات پیروزی تیم را فراهم کردم. این گل را به هم‌تیمی‌ها و مردم خوب مشهد تقدیم می‌کنم.

از لحظات بعد از گل برایمان بگو. خودت فکر می‌کردی ناجی مشهدی‌ها شوی؟
من همیشه آدم بلند پروازی هستم و قبل از هر بازی به گلزنی یا تاثیرگذاری در بازی فکر می‌کنم. گلزنی را خیلی دوست دارم و همیشه به آن فکر می‌کنم. قبل از بازی هم در تمرین به بچه‌ها گفتم یک ساعت می‌مانم تا ضربه سر کار کنم که خدا را شکر مزد آن را با گلزنی به این شکل به پرسپولیس و گلی که به ثمر رساندم، گرفتم. این 3 امتیاز برای ما از نان شب هم واجب‌تر بود و باید برایش تمرین اختصاصی می‌کردیم. به این ترتیب که محمد آقاجان بعد از تمرین قبل از بازی با پرسپولیس برایم سانتر می‌کرد و من هم سرزنی می‌کردم.

بعد هم که روح‌الله باقری آمد و روند بازی به کلی به سود شهرخودرو تغییر کرد.
خدا را شکر روح‌الله زمان خوبی به بازی آمد و توانست به ما کمک کند. او خطرناک و زهردار است و باعث شد تا پرسپولیسی‌ها در زمین خودشان برای دفاع بمانند. او می‌تواند با حضورش تیم را نجات دهد و ترس را بر دل هر مدافعی بیندازد. وقتی هم که او به زمین آمد خیلی تاثیرگذار بود و روند تیمی شهرخودرو را متحول کرد.

یعنی استقلالی‌ها قدر او را ندانستند و راحت باقری را از دست دادند؟
دقیقا؛ یکی از بهترین خریدهای امسال شهرخوردو روح‌الله بوده و‌انگیزه‌های خودش از این بابت خیلی زیاد است. استقلال راحت از او گذشت و به نوعی مفت او را از دست داد. ان‌شاءالله روح‌الله به هدف بزرگی که دارد برسد و در این راه به ما هم کمک کند.

کار با سیدمهدی رحمتی چطور است؟
رحمتی رفیق صمیمی من است و رابطه نزدیکی با او دارم. بر خلاف حرف‌هایی که علیه او زده می‌شود، سید خیلی آدم متواضع و نجیبی است. به نظرم یک چنین آدمی با این کیفیت، به این بزرگی و با این اسم و رسم و تجربه، اینکه چنین تواضعی دارد، ستودنی است. همه بچه‌های ما با رحمتی رابطه خوبی دارند و به نظرم او یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار شهرخودرو به شمار می‌رود. خدا را شکر امسال در درون دروازه مشکلی نداریم و با حضور رحمتی و منادی خیال‌مان از این نقطه راحت است.

بعد از این دیدار هم برخی رسانه‌ها و هواداران استقلال به تو لقب قاتل پرسپولیس را دادند!
در هر صورت اینها کری‌هایی است که بین سرخابی‌ها وجود دارد اما من بازیکن شهرخودرو هستم و تلاشم را برای تیم خودم انجام می‌دهم. برای نظر مردم ارزش قائلم اما همواره سعی می‌کنم که به دور از حاشیه‌ها روی کار خودم تمرکز کنم، ضمن اینکه این القاب را هواداران می‌دهند و با این لقبی که به من داده‌اند از کجا معلوم که فردا به استقلال گل نزنم؟!

صحنه‌های بعد از گلزنی به پرسپولیس و ناراحتی بیرانوند را هم دیدی؟
با گلرهای بزرگ زیادی کار کرده‌ام و بیرانوند هم گلر بزرگ وقابل احترامی به شمار می‌رود و کیفیت فنی خیلی خوبی دارد. این حس را می‌دانم که گلرها تا چه اندازه از گل خوردن متنفر هستند آن هم در آن موقعیت و دقیقه از بازی و مطمئنا ناراحتی بیرانوند قابل درک است. او در آن لحظات دیگر نتوانست خودش را کنترل کند. درنهایت امیدوارم پرسپولیس هم بتواند به روزهای اوجش برگردد.

بعد از بازی هم عکس‌های شادی کردنت در رختکن شهرخودرو و به آغوش کشیدن مالک این باشگاه نیز منتشر شد.
با این برد یک جور طلسم‌شکنی هم شکل گرفت و بعد از مدت‌ها شهرخودرو در مشهد توانست پرسپولیس را شکست دهد و همین موضوع برای هواداران خیلی شیرین بود. بعد از بازی هم در رختکن، آقای حمیداوی را دیدم که قبل از بازی خیلی به من انرژی و انگیره داده بود و بعد از بازی به رختکن آمد و اولین نفر من را در آغوش گرفت و کلی با هم شوخی کردیم. کلا این حس خوب در تیم ما وجود دارد، چه در کادرفنی و چه در مدیریت. فاصله سنی کمی بین مدیریت، کادرفنی و بازیکنان وجود دارد و همه همدیگر را درک کرده و حس خوبی را به هم منتقل می‌کنیم و این موضوع باعث می‌شود جو تیم ما خوب باشد.

به تیم ملی فکر نمی‌کنی؟ مهره‌های جدیدی در لیست جدید تیم ملی هستند و شاید فرصت به تو هم در آینده برسد؟
مطمئنا یکی از هدف‌های مهمی که برای خودم قرار دادم تیم ملی است و چند سال است که برای این هدف تلاش می‌کنم. متاسفانه یک مدت مقداری از این هدف فاصله گرفتم اما از پارسال یک روند خوب را ادامه دادم و از نظر آماری عملکردم به‌گونه‌ای بود که خودم توقع داشتم دعوت شوم اما نمی‌دانم چرا این اتفاق رخ نداد ولی این موضوع من را از هدفم دور نکرده و دلسردم نمی‌کند. بنابراین تلاشم را بیشتر می‌کنم تا به هدف بزرگی که دارم برسم و جایگاه ثابتی برای خودم در تیم ملی دست و پا کنم.

چقدر به پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنی؟
چند فصل پیش وقتی از راه‌آهن به نفت آبادان رفتم از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتم چون راه‌آهن برای رضایتنامه‌ام پیشنهاد بالایی داد، نفتی‌ها آن را متقبل شدند و به آبادان رفتم. حتی در نیم‌فصل همان سال از طرف برانکو و پرسپولیس پیشنهاد داشتم که باز هم سایپا پول رضایتنامه‌ام را متقبل شد و به این تیم رفتم. در آن زمان قسمت نشد پرسپولیسی بشوم اما آرزوی هر بازیکنی است که روزی در یکی از تیم‌های سرخابی و پرطرفدار بازی کند تا در معرض دید باشد و بتواند راحت‌تر به تیم ملی برسد. من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا به این هدف برسم.

 

روزنامه فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------