آخرین اخبار ورزشی

استایل جدیدکریستیانو رونالدو ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

رونالدو ریش گذاشت ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد | تصاویر

بعد از اینکه لیونل مسی استایل ظاهری خود را عوض کرد و ریش گذاشت، بسیاری از کاربران به این فکر فرو رفتند که اگر رقیب دیرینه او…

علی پروین: حق نداریدکالدرون را با برانکو مقایسه کنید



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,علی پروین وکالدرون

 صحبت‌های سلطان همیشه جذاب است. اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس البته این روزها به‌خاطر تعریف و تمجید از یک بازی استقلال و نوع تلفظ اسم سرمربی سرخپوشان حسابی سوژه هواداران سرخابی و شبکه‌های اجتماعی شده است. علی پروین که این روزها سرگرم تمرین دادن پیشکسوتان پرسپولیس است درخصوص شرایط این روزهای پرسپولیس و صحبت جنجالی‌اش درخصوص استقلال و پنالتی چیپ علیپور و همچنین تلفظ نام کالدرون که به قول خودش در زبانش نمی‌چرخد و البته مقایسه کی‌روش با ویلموتس به نفع ویلموتس با همشهری صحبت کرد.


دیگر از میلان گل مفت نمی‌خوریم
بخش اول گفت‌وگو به تیم پیشکسوتان که زیرنظر او تمرین می‌کنند، اختصاص داشت.  از پروین پرسیدیم که آیا این‌بار تیم پیشکسوتان پرسپولیس می‌تواند جلوی پیشکسوتان میلان بازی کند و نتیجه بهتری بگیرد که سلطان متوجه طعنه نهفته در این پرسش شد و پاسخ داد: «من اصلا مقصر آنطور بازی کردن جلوی میلان نبودم. در آن بازی نه من مسئولیت خاصی داشتم نه بازیکنان تمرین کرده بودند اما حالا آنها روزی 2 جلسه تمرین می‌کنند و من هم بالای سرشان هستم و می‌توانیم بازی خوبی انجام دهیم.» و اینکه آیا الان شانس پیروزی مقابل میلان را دارند: «شاید نتوانیم آنها را ببریم اما دیگر مفت گل نمی‌خوریم.»


زبانم نمی‌چرخد بگویم کوندرون!
او آخرین بازی پرسپولیس را از نزدیک تماشا کرد و شاهد جشن قهرمانی تلخ سوپرجام بود. علیپور این جشن را در کام پرسپولیسی‌ها و اسطوره‌هایشان تلخ کرد. توضیحات پروین درباره آن روز: «پرسپولیس با سرمربی جدیدش به زمان نیاز دارد تا خودش را پیدا کند اما باز هم تا قبل از هجده خوب بازی می‌کند و تنها باید روی گلزنی کار کند.» و واکنش به انتقادات از کالدرون: «این مربی تازه به پرسپولیس آمده و هنوز تیم دستش نیامده و باید به او زمان بیشتری داد. من به این دلیل می‌گویم پرسپولیس قهرمان می‌شود که‌ این تیم نفراتی دارد که از کل تیم‌های دیگر بهتر هستند.» او از مقایسه کالدرون با برانکو هم نگران است و می‌گوید: «من هم سال‌ها مربی پرسپولیس بودم و کلی جام با این تیم آوردم و یک روز رفتم. برانکو با پرسپولیس خیلی خوب نتیجه گرفت و در آخر از پرسپولیس رفت و من این را به همه می‌گویم که حق ندارند کالدرون را با برانکو مقایسه کنند.» درباره تلفظ نام کالدرون هم که این روزها سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شده، توضیح می‌دهد: «واقعا زبانم نمی‌چرخد که کالدرون را درست تلفظ کنم؛ ولش کنید!»


 ماجرای تعریف از استقلال
بعد از اینکه سلطان پرسپولیسی‌ها از سبک بازی استقلال تعریف کرد حسابی همه جا سر و صدا به پا شد و شبکه‌های اجتماعی سوژه کل‌کل‌های هواداران سرخابی شد. پروین درباره این تعریف و تمجید حساسیت‌زا توضیح داد: «چون از این شبکه‌های اجتماعی ندارم نمی‌دانم دور و برم چه اتفاقاتی می‌افتد. من می‌گویم که درست است استقلال خوب بازی می‌کند اما پرسپولیس قهرمان می‌شود.»


در آن دقیقه فقط باید بترکانید
برسیم به ضربه پنالتی علیپور. پروین که خودش پنالتی‌زن بود و البته پیش آمده که پنالتی هم از دست بدهد (اما نه به روش علیپور) درباره پنالتی چیپ علیپور که اعصاب هواداران را خرد کرد هم تحلیل جالبی داشت: «واقعا حیف شد. پرسپولیس خیلی به آن برد احتیاج داشت. علیپور بازیکن خوبی است و گل‌های حساس زیادی برای پرسپولیس زده، نباید او را آنقدر تخریب کرد و مطمئن هستم که می‌تواند دوباره جبران کند. چه بگویم. بگذار یک خاطره تعریف کنم. در یک بازی من سرمربی بودم و دیدم در یک پست بازیکن تیم خیلی ضعیف کار می‌کند. در بین دو نیمه یک بازیکن را بلند کردم تا گرم کند و جایگزین او کنم اما تا آخر بازی یادم رفت این کار را انجام دهم و در آخر 3گل از آن ناحیه خوردیم. به‌نظرم در آن لحظه خون به مغزم نرسید و فکر می‌کنم علیپور هم خون به مغزش نرسید که اینطور پنالتی زد.» او نحوه صحیح پنالتی زدن در دقایق پایانی را هم آموزش داد: « باید هر بازیکنی وقتی در آن دقیقه پشت پنالتی می‌ایستد، توپ را بترکاند. من خودم بارها در دقیقه 90پشت پنالتی ایستادم و ضربه‌خودم را گل کردم چون بلدم چطور در آن دقیقه پنالتی بزنم.»


 مقایسه جالب کی‌روش با ویلموتس
اینکه تیم ملی می‌تواند به جام‌جهانی صعود کند یا نه، سؤال آخر ما در این گفت‌وگو بود که پروین پاسخ داد: «ویلموتس درست عین کالدرون است و باید به او زمان داد. البته ویلموتس بهتر از کی‌روش است و برخلاف کی‌روش همه بازی‌ها را می‌بیند و به همه لیگ انگیزه می‌دهد.»

 

روزنامه همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------