آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

تهران و مادرید ندارد، مافیای فوتبال همه‌جا هست!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,مافیای فوتبال

ارنست فلوچ متولد شهر بارسلونا و نویسنده مطرح فوتبال اسپانیا که برای اسپورت کاتالونیا می‌نویسد به سوالات درخصوص دربی تهران و مقایسه آن با دربی‌های مهم جهان پاسخ داد. فلوچ با نگارش تند و انتقادآمیز خود مشهور شده و معمولا با مقامات فوتبال شوخی ندارد و گاهی چنان تند و بی‌پرده می‌نویسد که از سردبیر اسپورت هم تذکر و هشدار دریافت می‌کند. او در جام ملت‌های اروپای 2008 به میزبانی سوئیس و اتریش که با قهرمانی اسپانیا نیز همراه بود، از سوی یوفا به خاطر نقدهای تند خود علیه این سازمان از محیط کاری خبری اخراج و مجبور به ترک مسابقات قبل از یک‌چهارم نهایی شد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با این نویسنده 48 ساله را در ادامه می‌خوانید.

 

از قلم تند و بی‌ملاحظه خود پشیمان نیستید؟

نه، هرگز. اگر صد بار دیگر هم زمان به عقب باز گردد، همان گزارش‌ها را خواهم نوشت، یوفا در جام ملت‌های 2008 و بعد از آن کلکسیونی از فساد مالی بود و باید از آنها پرده بر می‌داشتم. تلخی آن اخراج مربوط می‌شد به غیبت من در فینال و نبودنم در جشن قهرمانی اما مهم نیست مهم آن است اخلاقی عمل کرده باشی و دروغ ننوشته باشی.

 

چیزی به دربی بزرگ تهران باقی نمانده است، از این دربی و حواشی آن چه می‌دانید؟

اطلاعات دقیقی ندارم، چندبار که قرار بوده درباره ال‌کلاسیکودربی مطلب بنویسم و در اینترنت دنبال دربی‌های بزرگ جهان می‌گشتم، با دربی تهران هم آشنا شده‌ام، این خیلی‌خوب است که چنین دربی معروفی در پایتخت ایران برگزار می‌شود، دربی‌های بزرگ برای مردم یک کشور مهم هستند، هیجان‌انگیز است و اعتبار فوتبال یک کشور در سطح باشگاهی نیز همین است. می‌دانم که این دو تیم هواداران بسیار زیادی دارند و هیجان این بازی بسیار بالاست، خبرنگاران اسپانیایی معنای دربی و هیجان آن را خوب می‌فهمند.

 

پس چرا پیش از ال‌کلاسیکودربی سال گذشته با تیتر «نفرین بر دربی» یادداشت جنجالی خود را منتشر کردید؟

بله، این کار من است. چیزی که پاکی و زیبایی و هیجان یک دربی را تهدید می‌کند، مافیای فوتبال است، ناپاکی در داوری، شرط‌بندی‌های بزرگ و تعیین‌کننده، اسپانسرهای لعنتی و کسانی که به جای فوتبال برای فوتبال تصمیم می‌گیرند، سال گذشته فوتبال اسپانیا خوش‌شانس بود که دو هفته قبل از ال‌کلاسیکو دربی بیش از 4 بنگاه بزرگ شرط‌بندی در اسپانیا و خارج از آن شناسایی و مقامات آنها بازداشت شدند. خدا می‌داند اینها چه تاثیری در نتایج بازی‌ها داشته و دارند.

 

در حد ال‌کلاسیکودربی شاید، اما در دربی تهران احتمالا لازم نیست نگران مافیا باشیم!

اشتباه همینجاست، مافیا هر جا که بحث مالکیت و قدرت و پول باشد، حضور خواهد داشت، تهران و مادرید ندارد، فوتبال پاک وجود دارد، افسانه نیست اما اگر بگذارند زنده بماند، معمولا وسوسه می‌شوند و پول مثل میکروب به جان فوتبال می‌افتد. بازیکنان ثروتمند و گاهی بی‌تعصب، مربیانی که اگر یک ماه حقوق‌شان پرداخت نشود، مثل همیشه بالای سر تیم نیستند و این وسط هواداران هستند که تغییر نمی‌کنند و از دست این فوتبال ناپاک رنج می‌کشند.

 

گفتید که اطلاعات زیادی از خود تیم‌ها ندارید، بنابراین وارد جزئیات نمی‌شوم، اما اصولا فوتبال ایران چه آینده‌ای خواهد داشت؟

البته نام دو تیم یعنی پرسپولیس و استقلال را می‌دانم، این هنر نیست با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت به دست می‌آید، تیم‌های بزرگ و پرهواداری هستند. می‌دانم فوتبال ایران تحت تحریم‌ها قرار گرفته، وقتی نمی‌شود یک بازی بین‌المللی خوب داشته باشید این تیم ضرر می‌کند.

 

درباره کالدرون سرمربی پیشین تیم پرسپولیس چه می‌دانید و آیا درست بود که این تیم مربی خود را از دست بدهد؟ از اخباری که درباره او منتشر شده، خبر دارید؟

نه، چیز جدیدی نمی‌دانم. کالدرون مربی خوبی است، اگر درست بگویم، حقوقش پرداخت نشده بود و او هم ترک کار کرد، این حق مربی است که مطالبات خود را به صورت منظم مطرح کند ولی به‌عنوان کسی که با فوتبال آسیا آشنا بود، توقع داشتم صبورتر باشد.

 

 روزنامه فرهیختگان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------