رئال مادرید پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان شد



اخبار ,اخبار ورزشی,پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان

 

اخبار ورزشی - رئال مادرید پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان شد

باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا عنوان پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان را در فصل 2012/13 به خود اختصاص داد.

به گزارش ساکرنت، شرکت حسابرسی دلویت (Deloitte) که یک موسسه معتبر در زمینه مشاوره امور مالی است، در رده بندی امسال خود باشگاه های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچستریونایتد را به ترتیب در رده های بعدی قرار داده است.

در این رده بندی منچستریونایتد انگلیس برای نخستین بار در جمع سه باشگاه نخست قرار ندارد. این باشگاه که در سال 2005 مالکیت آن به خانواده آمریکایی گلیزر سپرده شد، در یک فصل گذشته 423.8 میلیون یورو درآمد داشته است.

یونایتد هم اکنون در جدول رقابت های لیگ برتر انگلیس با 14 امتیاز اختلاف بعد از آرسنال صدرنشین قرار دارد و چهارشنبه شب نیز با شکست مقابل ساندرلند از مسابقات جام اتحادیه این کشور حذف شد.

با وجود این تحلیل گران دلویت معتقدند که یونایتد به دلیل موقعیت مالی مناسبی که دارد در سال آینده دوباره می تواند در جایگاه سوم قرار بگیرد اگرچه ناکامی در صعود به لیگ قهرمانان اروپا در طولانی مدت می تواند تأثیرات مالی بر روی این باشگاه داشته باشد.

در رتبه بندی امسال پردرآمدترین باشگاه های فوتبال جهان، پاری سن ژرمن فرانسه که مالکیت آن را قطری ها بر عهده دارند، جهش چشمگیری داشته است به طوریکه افزایش 81 درصدی درآمدهای آن موجب ارتقای این باشگاه از جایگاه دهم به رتبه پنجم شده است. یعنی بالاتر از باشگاه های منچسترسیتی، چلسی و آرسنال انگلیس.

اما باشگاه رئال مادرید با مجموع سود 518.9 میلیون یورو برای نهمین سال متوالی در صدر قرار دارد و بعد از آن بارسلونا با 482.6 میلیون یورو در مکان دوم قرار گرفته است. مبالغی که بخش قابل توجهی از آن مربوط به حق پخش تلویزیونی است.

بایرن مونیخ با 431.2 میلیون یورو سوم است و منچستریونایتد با 423.8 میلیون یورو در رتبه چهارم ایستاده است. البته پاری سن ژرمن نیز با اختلاف اندک و درآمدی 398.8 میلیون یورویی پنجم است.

در این رده بندی باشگاه های منچستریونایتد با 316.2 میلیون یورو، چلسی با 303.4 میلیون یورو و آرسنال با 284.3 میلیون یورو رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

لیورپول نیز برای اولین بار از سال 1999 جایی در بین 10 باشگاه نخست ندارد و با 260.6 میلیون یورو بعد از باشگاه های یوونتوس، آث میلان و بوروسیا دورتموند دوازدهم است. در حالیکه تاتنهام با 172 میلیون یورو در مکان چهاردهم قرار دارد.

این رده بندی نشان می دهد که مالکیت افراد ثروتمند چه تأثیری می تواند بر درآمد باشگاه های داشته باشد به طوریکه در سال 2009 باشگاه های منچسترسیتی و پاری سن ژرمن در مکان بیستم و بیست و یکم بودند اما اکنون به خصوص از طریق تبلیغات، درآمد آنها رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

هر دو باشگاه از قراردادهای حمایت مالی کلانی از طریق مالکان خود بهره می برند. 

اخبار ورزشی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------