بازگشت غیرقانونی تاج که به فاجعه ویلموتس ختم شد



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
درخواست تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مهرماه 99 مطابق با ماده 212 قانون آیین‌نامه داخلی، با امضای 18 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شد و در آذرماه 99 مورد تصویب اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفت. 

در 24 دی‌ماه 99 و پس از اعلام رای موافق کمیسیون صنایع و معادن با اجرای تحقیق‌وتفحص و پس از سخنرانی موسوی‌لارگانی به‌عنوان طراح و نماینده درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، درخصوص دلایل و ضرورت این امر، نمایندگان با 198 رای موافق، 28 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند که از اهمیت این موضوع در نظر نمایندگان ملت حکایت دارد.

 

در این بین و درخصوص نکات اشاره‌شده به مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال -که دوباره سودای ریاست بر سر وی زده- نکات جالبی در این گزارش دیده می‌شود که نکته اصلی آنجایی است که وی به‌همراه عده‌ای دیگر از افرادی بوده‌اند که با عظیمیان، مدیرعامل وقت این شرکت در مناصب مدیریتی فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه حضور یافتند؛ افرادی فاقد صلاحیت فنی و مدیریتی و عموما بازنشستگان سایر دستگاه‌ها.

 

در این گزارش و در یک بخش مرتبط با مهدی تاج به نکات حائز اهمیت زیر نیز اشاره شده است:

مهدی تاج، کارمند وقت شرکت فولاد مبارکه در تاریخ 88/6/15 که دارای 28 سال و 9ماه و 14روز سابقه کار بوده، درخواست بازنشستگی خود را براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان به شرکت ارائه می‌کند که این حکم با تاکید بر سنوات ارفاقی توسط مدیرعامل شرکت صادر می‌گردد.

 

در آبان‌ماه 1397 با توجه به قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، نامبرده که پس از بازنشستگی در فدراسیون فوتبال مشغول به‌کار شده و در زمان مورد اشاره در مقام ریاست‌فدراسیون مشمول قانون اخیرالذکر بوده، این بار درخواست اعاده به‌خدمت وی با عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه صادر می‌شود که با توجه به اینکه اولا ماده قانونی مذکور قبل از بازنشستگی آقای تاج مصوب شده، طبعا ایشان مشمول بازگشت به‌کار مورد اشاره در این ماده قانونی نمی‌باشند و ثانیا با توجه به استفاده ایشان از سنوات ارفاقی، استفاده از بند (ج) ماده 87 (قانون برنامه ششم توسعه نیز برای ایشان میسر نمی‌باشد. علی‌رغم این ممنوعیت‌ها، آقای مهدی تاج با دستور صریح و غیرقانونی مدیرعامل فولاد مبارکه (عظیمیان) به‌عنوان مشاور، اعاده به خدمت شده و از قانون حالت اشتغال ایثارگران استفاده کرده و در تاریخ تحریر گزارش بدون حضور در فولاد مبارکه یا تعیین کار یا مسئولیتی خاص، از حقوق و مزایای شرکت برخوردار می‌شود که بر همین اساس نیز وی تا پایان شهریور 1400 مجموعا مبلغ 9533651610 ریال (حدود یک میلیارد تومان) دریافتی داشته‌اند.

 

همچنین شایان ذکر است مستند به نامه مدیر اداری شرکت درتاریخ اعاده به‌خدمت آقای تاج، 400 نفراز جانبازان معزز درخواست اعاده به خدمت داشته‌اند و درخصوص آنها اقدامی نشده است. ضمنا با عنایت به تخلف انجام‌شده توسط مهدی تاج و جمع دیگری از مدیران وقت فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال (ویلموتس) تاثیرات تخلف انجام شده توسط عظیمیان فراتر از مبالغ دریافتی توسط مهدی تاج بوده و به‌نوعی می‌توان بخشی از تخلف صورت‌گرفته در فدراسیون فوتبال را متوجه بازگشت به‌کار غیرقانونی وی در فولاد مبارکه دانست.

 

فرهیختگان 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------