آخرین وضعیت فوتبال ایران؛ پرونده مشکوک انتخابات فدراسیون، سرمربی ضعیف، لیست عجیب و وضعیت ناامید‌کننده تیم ملی



 فوتبال ایران,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
بلبشوی فوتبال ما در ماه‌های اخیر وضعیتی نگران‌کننده را پیش از مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا ایجاد کرده است.

   انتخابات ۸ شهریور امسال می‌توانست پایانی بر مشکلات ماه‌های اخیر فدراسیونی باشد که مدت تقریبا زیادی را با بی‌سر و سامانی گذرانده بود اما به‌دنبال انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس جدید که با اتفاقات عجیب‌وغریبی در شب انتخابات نیز همراه بود این امید خیلی زود از بین رفت؛ چراکه با توجه به سابقه آقای رئیس و نقشی که در قرارداد پرمشکل ویلموتس داشت و همچنین برخی دیگر از پرونده‌هایی که گفته می‌شود دارد و نهادهایی مشغول پیگیری آن هستند خیلی زود انتخابش با مخالفت‌هایی همراه شد و هنوز هم مشخص نیست آیا او می‌تواند برای دو سال و نیم آینده سکان هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد یا اتفاقات تازه‌ای در ماه‌های پیش‌رو رخ خواهد داد. 

 

این تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که فدراسیون فوتبال با آن روبه‌روست و به نظر می‌رسد فدراسیون جدید کار بسیار سختی برای عبور از بحران‌ها دارد. اوضاع تیم ملی نیز در‌حالی‌که زمان زیادی تا آخرین اردوی تیم و دو مسابقه تدارکاتی که آخرین مصاف‌های ملی‌پوشان پیش از حضور در جام‌جهانی خواهد بود، نمانده به هیچ عنوان مناسب نیست و با این بی‌برنامگی و بلاتکلیفی که در تیم دیده می‌شود هواداران از همین حالا نگران مصاف‌های دشوار و حساس برابر انگلیس، آمریکا و ولز در این تورنمنت هستند.

 

اگرچه گفته می‌شد با انتخاب تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون، او به سراغ بازگرداندن کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی خواهد رفت اما هنوز اتفاق تازه‌ای در این مسیر رخ نداده و دراگان اسکوچیچ مشغول انتخاب بازیکنان مدنظرش برای اردوی پیش‌رو است. 

 

این در حالی است که سرمربی کروات به‌خوبی می‌داند جایگاه مستحکمی روی نیمکت تیم ایران ندارد و هر لحظه ممکن است درهای خروجی به او نشان داده شود اما با این حال لیستی ۴۷ نفره را برای دریافت ویزای اتریش که اردوی تیم در انجا برگزار می‌شود به فدراسیون ارائه کرده است. همین اتفاق هم می‌تواند کمی عجیب باشد؛ چراکه در شرایطی که تیم ایران تنها ۷۷ روز دیگر باید در نخستین بازی‌اش در جام جهانی به مصاف انگلیس برود سرمربی تیم ایران هنوز نتوانسته لیست جمع‌وجورتری را آماده کند. 

 

اسکوچیچ روز شنبه و در پنجاه‌وچهارمین سالروز تولدش به خوبی فهمید که بین بازیکنان تیمش محبوبیت چندانی ندارد؛ چراکه تنها چند بازیکن برای او استوری تولد گذاشتند تا مشخص شود شکافی که در ماه‌های اخیر بین کادر فنی و بازیکنان تیم وجود داشت بسیار عمیق‌تر شده است.

 

 سرمربی نه‌چندان نامدار ایران اگر با این شرایط تیمش را به جام‌جهانی ببرد باید به‌شدت نگران نتایج فاجعه‌بار ملی‌پوشان در قطر باشیم.  در بخش دیگری از مشکلات فوتبال ایران به دعوای حق پخش بین باشگاه‌ها و صداوسیما برمی‌خوریم که اگرچه سال‌هاست این کشمکش و مطالبه وجود دارد اما نه‌تنها تاکنون حل نشده بلکه این فصل در مواقعی مشکل‌سازتر هم شده است. اتفاقی که در پخش زنده دیدارهای خانگی این فصل استقلال رخ داده سروصدای زیادی در فوتبال ایران به‌ پا کرد و البته هنوز هم مشکلات بین باشگاه‌ها و صداوسیما لاینحل باقی مانده است.

 

در این سال‌ها تلاش زیادی شده تا همانند سایر لیگ‌های مهم دنیا حق پخش بازی‌ها به باشگاه‌ها پرداخت شود اما همه این تلاش‌ها تاکنون ثمره چندانی نداشته است.  یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها در فوتبال ایران دیده می‌شود به وضعیت نامشخص و آینده نامعلوم تیم ملی فوتبال امید برمی‌گردد که حتی وضعیت سرمربی آنها هم مشخص نیست. 

 

مشکلات امیدها مدت‌هاست ادامه دارد و پس از کنار کشیدن دقیقه نودی آنها از بازی‌های کشورهای اسلامی در‌حالی‌که قرار بود در فیفادی پیش رو یک دیدار تداکاتی بین این تیم و شاگردان اسکوچیچ برگزار شود اما وضعیت نامشخص مهدوی‌کیا روی نیمکت این تیم و اتمام قرارداد او با فدراسیون فوتبال باعث شده تا حتی این دیدار هم در ابهام باشد. در چنین شرایط به‌هم‌ریخته و متلاطمی که فوتبال ما دارد نگرانی از آینده آن اصلا چیز عجیبی نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------