رژیم غذایی سخت زلاتان/ راز داشتن فقط ۸ درصد چربی در ۴۰ سالگی!



 زلاتان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
فوق ستاره سوئدی علاوه بر برنامه تمرینی سخت، راز و رمز خاصی در برنامه غذایی خود نیز دارد. 

زلاتان ایبراهیموویچ اگرچه به دلیل مصدومیت شدید تاندون آشیل و کمی ناراحتی در یکی از زانوهایش بخش زیادی از فصل قبل را از دست داد، اما یکی از چهره‌های تاثیرگذار میلان در راه قهرمانی مجدد در سری آ ایتالیا بود.

 

علاوه بر یک برنامه تمرینی روزانه و دشوار، یکی از رازهای اصلی موفقیت ستاره سوئدی برای نشان دادن سطح عالی در ۴۰ سالگی، رژیم غذایی سخت اوست که به او اجازه می‌دهد در این سن «فقط ۸ درصد چربی» داشته باشد.

 

روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت در گزارشی نوشته این ستاره گلزن از اهمیت تغذیه در فوتبال مدرن آگاه است. این نشریه برخی از اصول اساسی تزلزل ناپذیر را در رژیم غذایی او بیان کرده است: گوشت سفید، برسائولا (سوسیس ایتالیایی که با تکه‌های بدون چربی ران گوساله درست می‌شود)، میوه‌ها و سبزیجات.

 

غذاهای منجمد از جمله بستنی در فهرست ممنوعه خوراکی‌های ایبرا قرار دارند. علاوه بر این، به استثنای بعضی مواقع خاص، او پاستا و ماکارونی نمی‌خورد. کربوهیدرات‌های مورد نیاز بدن او با خوردن غلات به دست می‌آیند. او همچنین قندهای تصفیه شده را از منوی غذایی خود حذف کرده است و توجه زیادی به حجم وعده‌های غذایی دارد. این روزنامه ایتالیایی می‌گوید: «به نظر می‌رسد که طبق یک الگوریتم دقیق هر غذا را وزن می‌کند و مقدار آن را به شکل دقیق و با درنظر گرفتن هر گرم آن اندازه‌گیری می‌کند.

 

زمان مجاز زلاتان برای غذا خوردن در تابستان و بعد از پایان بازیهای فصل اتفاق می‌افتد. او خوردن پیتزا را به عنوان یک «جایزه» برای بدن خود در نظر می‌گیرد. همچنین یک وعده غذایی آزاد در هفته دارد که به خود اجازه می‌دهد هر غذایی را بخورد. البته در هنگام انتخاب همین وعده غذایی آزاد هم، در مصرف غذاهای سرخ شده، دسرها یا چاشنی‌ها زیاده روی نمی‌کند.

 

این روزنامه به ماجرایی اشاره می‌کند که حساسیت ایبراهیموویچ در مسائل تغذیه را نشان می‌دهد. وقتی زلاتان به پاری‌سن‌ژرمن رفت از کمبود میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی این باشگاه شکایت کرد، بنابراین آشپز مجبوز شد برای خرید این محصولات مدام به غرفه‌های بازار تره بار در پاریس برود. ستاره سابق آژاکس، بارسلونا و اینتر محصولات و میوه‌های تازه و مخصوص هر فصل را ترجیح می‌دهند.

 

این ستاره فوتبال جهان که در ماه اکتبر ۴۱ ساله می‌شود، توضیح داد: «من فقط ۸ درصد چربی دارم، بنابراین کاهش وزن برای من بسیار دشوار است.» فصل گذشته او ۲۷ بازی انجام داد و ۸ گل به ثمر رساند و سه پاس گل داد (همه در مسابقات داخلی).

 

 زلاتان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

انتخاب‌های زلاتان ایبراهیموویچ در رژیم ذایی اش همیشه دلایل خاصی دارد. گاتزتا در این مورد نوشته: «پروتئینهای موجود در گوشت‌های بدون چربی از حیواناتی که در طبیعت تغذیه می‌شوند، اجازه می‌دهند اسیدهای آمینه ضروری به ماهیچه‌ها برسند و از بار بیش از حد بر عضلات جلوگیری کنند. افزایش منابع غذایی با منشاء گیاهی مثل میوه‌ها و سبزیجات تازه به شما این امکان را می‌دهد که بدن را با دوزهای بالا از ریزمغذی‌ها شارژ کنید، بدون اینکه بدن را سنگین کنید و باعث تولید مواد سمی‌در بدن شوید. کاهش قندهای تصفیه شده، بار التهابی را که مسئول آسیب مداوم به سلول‌ها و بافت‌ها است، کم می‌کند. مصرف کربوهیدرات‌ها و قندهای ناشی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل باعث تجدید و بازسازی بدن می‌شود و به داشتن ذهنی شفاف و ریکاوری سریع‌تر بعد از تمرین کمک می‌کند.

 

این رژیم با یک سری تمرینات روزانه مربوط به تکواندو تکمیل می‌شود. تکواندو یکی از علایق اصلی زلاتان است که به پسرانش ماکسیمیلیان و ونسان هم منتقل کرده است. این رشته ورزشی به او اجازه داد تا بدنی با حالت ارتجاعی بالا به دست آورد و حرکات آکروباتیک را به فوتبال خود اضافه کند.

 

 خبرورزشی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------